Peertjes...Ze worden zowat uit mijn hand gerukt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Peertjes...Ze worden zowat uit mijn hand gerukt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 10:03

Heel apart. Onze paarden blijken helemaal gek op peertjes te zijn. Gisteren had ik geen appels meer, dus ik dacht in een opwelling "weet je wat ik probeer een peer".

B'elanna neemt een hap en daarna in een hap de rest van de peer. Het sap lekt er aan alle kanten uit. Ze heeft met een gelukzalige in zichzelf gekeerde blik het sap van die peer door haar mond gespoeld. Seven precies hetzelfde. Alleen Wizkid (veulen van Lanna) vond het maar niks. Dat kende die niet.

Vanmorgen nogmaals een peertje meegenomen... Ik haal ze tevoorschijn, beginnen ze allebei heel hard te hinniken. Echt niet normaal. Dus zal in het vervolg nog maar eens peertjes meenemen i.p.v. appels.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:24

Haha grappig!! Ik had er nog nooit eerder van gehoord, maar als ze het lekker vinden.. Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:25

Hihi! Lief!
Snel een perenboompje gaan kopen en in je tuin gaan zetten, dat word nog duur om elke dag peertjes voor de paardjes mee-te nemen
maar niet te lang met peren hé, dat gaat vervelen Knipoog
bananen en mandarijnen vinden ze ook lekker Tong uitsteken

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:04

Geweldig! Mijn paardje was ook dol op allerlei soorten fruit en noten. Ze kraakte noten met haar tanden en liet dan de dop op de grond vallen. Probeer een keer pruimen, of perzikken, vond die van mij ook super. De pit en het velletje spuigde ze altijd uit.

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:13

haha, geweldig he.
ik ken dr ook een paar die gaan helemaal door t dolle heen als je een keer een peer, manderijn of banaan voor ze meeneemt ipv een appel

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:26

watermeloen schijnen ze ook heerlijk te vinden!!
wel leuk dat ze duidelijk laten merken dat ze het lekker vinden haha.

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:53

daar had ik nog nooit van gehoord gillian, ik ga het eens proberen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:33

1peertje per dag kan geen kwaad maar van te veel peren kunnen ze koliek krijgen, dus een beetje oppassen met peren! Die van mij is er trouwens ook gek op, net als op sinaasappels MET schil!!

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:15

hihi wat leuk dat ze ook peren lusten, had er wel eens van gehoord maar voer het ze eigenlijk nooit....