dribbels castratie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-01 20:02

Dribbel werd vandaag gecastreerd.

het is niet helemaal goed gegaan, ik heb geen zin om alles hier helemaal te typen, omdat ik me gewoon nog steeds Huilen voel.
Hij is gestopt met ademen... moest zoals ze het bij mensen noemen ge-reanimeerd worden en kreeg tegenspul voor de narcose een aantal keer.
Hij heeft het NET op het randje gehaald... het had niet veel gescheeld of dribbel was niet meer... Huilen Huilen


ik had zo'n onwijze spijt toen hij daar lag, gestopt met ademen. ik denk die stomme rot bal, is hij me dit waard?? straks ben ik dribbel kwijt....

Ik voel me nu nog steeds erg rot en maak me zo'n zorgen over hem... mijn lieverd Huilen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:07

ahh, das nie zo mooi nee. Jammer dat het zo gegaan is. Gelukkig heb je hem nog. Scheve mond\

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:12

Hopelijk hersteld hij nu snel en zonder complicaties en ben je later toch blij dat je hethebt laten doen. Voor Dribbel is het ook prettiger als echte ruin door het leven te gaan.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:23

Jeetje, is dat ff schrikken!
Hopenlijk komt nu alles weer goed, en wordt hij nog liever als voorheen!
Sterkte en geef dribbel een dikke knuffel van mij!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:38

Honderden keren gaat een catsteratie goed, en nu is Dribbel en dan gaat het fout Huilen .....gatsie, en je was nog wel zo zenuwachtig.
Ik hoop dat Dribbel er snel weer boven op is......en geef hem van mij ook maar een hele dikke knuffel Lovers

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 21:38

Dit gaat vaker zo.
Bij Pinky precies hetzelfde.
Omdat Pinky zo lang 'wakker' bleef krijg hij een extra dosering.
Gevolg: geen ademhaling, bijna tong ingeslikt...

Zeker die kleintjes blijven flink doorvechten om wakker te blijven, en tja die veelart risceert niet dattie ondertussen wakker wordt...
wel dattie stikt...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-01 16:53

Het was ook wel erg raar, dribbel kreeg die narcose en kon de ong. 30 meter die hij moest lopen niet eens meer halen.
Daar storte ie al in elkaar. toen kreeg hij nog een spuit narcose. als of het nog niet genoeg was Verdrietig

De dierenarts echt zo rustig o dan doen we dit en dit wel even. ze deden het dan wel goed, maar het scheelde zo weinig. ze zeiden het zelf ook.
die dribbel is een rare, de vorige keer wilde die niet plat en nu wel ie er tussen uit gaan.

Maar ja, hij is weer uit de narcose gekomen Party!!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 19:12

Hoe is het nu met Dribbel?

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 19:40

Wat rot voor je ik zit bijna te janken achter de computer echt waar omdat ik ook over een hengst zit te denken ik heb al een leuke gezien (meerdere)
Is dat nou leuk een veulen wil je s.p.v reageren op mijn advertentie bij vraag maar raak veulens ok
veel sterkte met Dribbel en een dikke kus en knuffel voor hem

Groetjes Nathalie

p.s:Je zult wel denken je kent hem niet maar ik hou van alle paardjes dus!!!!!!!!!

butterfly_ou
Berichten: 18
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 19:48

jeetje dat is schrikken Scheve mond\
ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt!
geef hem ook maar een dikke knuffel van mij!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-01 20:13

Bedankt voor jullie reacties allemaal trouwens Party!!

Het gaat wel weer wat beter met dribbel, gelukkig!!!
Vandaag heeft hij lekker wat gras gegeten, en hebben we uren samen gezeten Lovers Lovers Lovers


en idd, (pinky girl) die dierenartsen spuiten ze heel goed plat, maar of ze nog wakker worden ofdat ze niet stikken denken ze dan niet over na. nee dat zien ze dán wel..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dribbel op 2001-09-13 20:15 ]</font>

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 22:08

Sjee, k schrok best wel van dit bericht!! Gelukkig gaat alles goed nu Party!!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 00:25

*slik* elke keer als ik dit soort berichten hoor of lees dan ben ik weer blij dat we die Fjord indertijd naar Utrecht hebben gebracht. Ook daar op de stal waar hij stond zijn er toen bij twee ponies complicaties geweest, niet tijdens de operatie maar erna. Vandaar onze beslissing om naar Utrecht te gaan.
Sterkte voor Dribbel en voor jou, geef hem maar een extra knuffel van mij.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:58

Hoi Joyce,
Ik lees het nu pas, wat een schrik voor je. Gelukkig dat het nu wat beter gaat, hopelijk geneest hij er snel van en houdt hij niets van over van dat even weg zijn. Veel sterkte voor Dribbel en jou gewenst, ik vind het een hele goede beslissing om hem toch volledig te laten castreren.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 18:46

Als ik dit had geweten was dribbel ook zeker weten naar Utrecht gegaan. Het is gelukkig goed afgelopen met hem , had er niet aan moeten denk dat... Huilen

Bedankt voor jullie reacties allemaal Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 18:50

is hij nu helemaal gecastereerd? ik schrok ook wel hoor
maar gelukkkig is alles nu oke met em
dikke knuffel aan ie paard van mij

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 19:04

Jeetje, daar schrok ik wel ff van zeg..Gelukkig gaat het nu al wat beter met 'm. Geef hem maar een extra dikke beterschaps knuffel van mij.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:25

"hij is gestopt met ademen"...
Jeetje meis, ik schrik me rot!!!!!!!!!!
Gelukkig is alles naar omstandigheden dan redelijk goed gekomen, sterkte meis, en een knuf voor drib

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:46

Heey joyce
Wat een geluk joh dat alles nou goed gaat *LOL*
Was dat even schrikken zeg Verdrietig
Ik ben echt blij voor je dat hij het er nog zo goed
van af heeft gebracht
veel Lovers
x jolijn

PonyPower

Berichten: 164
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:58

Jeeeeeeeee is schrok me ook te pleurus toen je zei dat ie gestopt was met ademen!
En ik vind Dribbel zo schattig!!!!!!!
Maar eh, als ruin is ie zeker een stuk liever!
Maarja, waarom geeft zo;n oen van een DA een dubbele dosis? ze kunnen soms ook niet nadenken!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 22:17

Ik schrok ook toen ik zag dat dribbel stopte met ademen. ze keken ook naar de ogen ofzo, en die reageerde dus ook nergens meer op. engg Verdrietig maar het is dus goed afgelopen. Vind jullie reacties lief Lachen met dribbel gaat alles alweer veel beter. vandaag was hij weer erg vrolijk Lachen

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 11:19

Ik ben blij dat het weer goed met hem gaat!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 15:33

Citaat:

en idd, (pinky girl) die dierenartsen spuiten ze heel goed plat, maar of ze nog wakker worden ofdat ze niet stikken denken ze dan niet over na. nee dat zien ze dán wel..


Kan me voorstellen dat je het zo voelt als er (bijna) iets mis gaat, lijkt me ook een vreselijke rotervaring, gelukkig gaat het nu weer beter met Dribbel.
Toch denk ik niet dat de dierenartsen er zo over denken hoor, maar als de dierenartsen ook in paniek zouden raken als er zoiets gebeurt, valt er natuurlijk helemaal niets meer te redden. Vaak is trouwens zo'n tweede injectie bijvoorbeeld een pijnstiller of een spierverslapper. Daar had de dierenarts je natuurlijk wel even over kunnen informeren om misverstanden te voorkomen.

Groetjes Siggy en hopelijk is Dribbel gauw weer de oude !!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 16:38

Siggy, hij kreeg echt 2 spuiten narcose...

Ahg ik weet niet hoe ik over DA's moet denken. Het gebeurd vaker dat kleinere ponys te veel narcose krijgen en ik vind dit gewoon een té grote fout.
Maar ja, iedereen maakt wel eens fouten dus ook hun. ookal ben ik wel blij dat dit de 2de bal was en niet de eerste, anders had ik het nooit meer gedurft.

Dribbel was vandaag al weer een heel stuk beter, eigelijk zijn gedrag weer als het oude Lachen alleen is hij het er niet mee eens dat hij rustig moet doen van mij *LOL*