baal...baal...baal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-01 23:20

De hoefsmid zou eigenlijk al een paar weken geleden komen. Ik was toen nog ziek dus kon er zelf niet bij zijn. Toen is ie dus niet geweest. Ik inmiddels weer beter zou ie echt die week komen. Een hele week gewacht maar geen hoefsmid. Frusty

Steeds maar gewacht en gewacht maar zaterdag zou ie echt komen. Ik nog naar de manege gecrossed maar toen kreeg ik dus dat ongelukje waardoor ik er weer niet bij kon zijn. heeft ie Barley laten staan maar vandaag zou hij komen. Vandaag dus weer geen hoefsmid. Ik hem gebeld dat het nu toch wel echt nodig werd. Nu komt ie pas op dinsdag avond! jeetje Barley is al in geen tien weken bekapt.

Nou ja het is een hele goede hoefsmid. Bekapt o.a. de paarden van erik van der Vleuten. maar soms Frusty &)*(

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 23:43

Je hebt ze zo nodig, maar af en toe Frusty

Mijn hoefsmid komt niet naar de stal toe, je moet naar hem. In het begin vond ik dat vervelend, maar eigenlijk is het best prettig. Je weet precies waar je aan toe bent en hebt alles zelf in de hand. Onze smid zegt dat hij zo meer mensen kan helpen (geen reistijd) en dat hij alles bij de hand heeft.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:56

Mijn hoefsmid komt altijd binnen een week. Als een ijzer eraf vliegt is ie er dezelfde dag nog.....
maar dat is een uitzondering, en ik koester hem....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:24

Een goede hoefsmid in niet alleen iemand die zijn vak verstaat maar ook iemand die hart voor paarden heeft. Een smid die zijn afspraken niet nakomt en jou wekenlang laat wachten zonder tegebericht is in mijn ogen gewoon een k*t-smid.
Bovendien krijg ik vaak de indruk dat sommige smeden die ook sportpaarden doen dat allemaal veel interessanter vinden dan het beslaan en bekappen van "gewone" paarden. Ik heb meegemaakt dat mijn paard een beetje werd afgeraffeld [4-kant op de ijzers, warm binnen 45 minuten] en dat de smid snel weer door reed naar de paardn van Wout-Jan van der Schans.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:33

Mijn Smid staat iedere week op zaterdag bij ons op stal. Hij beslaat ook de manege paarden/pony´s namelijk. Wel errug fijn als je hem maar ff nodig hebt.

Mocht ik idd een ijzers kwijtraken is hij binnen 24 uur langs geweest. Hij weet wat voor een kl*te voeten Leys heeft en zijn ijzers zijn echt belangrijk.
Nou vinst ik wel dat als je paard super voeten heeft hij dit ook moet doen. Service heet dit en houden van je vak en paarden.

Ik heb afgelopen week via een andere smid te horen gehad dat ik een super smid heb eentje uit de oude stam die zijn vak werkelijk verstaat. Nou dat klopt leys doet hij nu zeker 3 jaar puzzelt het nodige met hem maar hij is NOOIT kreupel op zijn voeten Lovers . Meestal ben ik erbij maar vaak pakt hij hem ook zelf is vertrouw hem 100% en als hij wat vindt belt hij wel. Pling

Heike kan hijhaar niet doen terwijl je er niet bij bent ?? Oke ik kan begrijpen dat je erbij wilt zijn maar hert belang van Barley staat toch voorop. En er is toch wel iemand die kan helpen Scheve mond\

Esther v
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 10:01

Hoi Heike,

Hij komt dinsdagavond om half 8. Als je wilt doe je de volgende keren tegelijkertijd met mij.
Ik maak een precieze afspraak met hem.
Laat me maar weten of je dat wilt.
Groetjes
Esther

tabioverbu
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: w'werfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 13:09

Boos! ik heb precies het zelfde 2 weken geleden heb ik een nieuwe hoefsmid gebeld, niks gehoord dus heb de voicemail ingsproken nog steeds niks gehoord toen heb ik de oude hoefsmid gebeld waarvan de vrouw zei dat ie zou bellen............... en nu helemaal niks, af en toe wordt ik er gek van kl*Te hoefsmid ook
gelukkig slijten de hoeven heel goed bij de mijne dus het is niet heel erg als ie wat later komt maar toch

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 13:47

Ik heb dus dezelfde hoefsmid als Heike. Is een aardig vent en ook goed maar als hij nou ook eens op tijd kwam. Lachen
4 weken geleden zou hij Menno al doen. Deze zaterdag is hij pas aan de beurt geweest. En het mooiste van alles dat hij dan tegen mij zegt: "zijn hoeven zijn wel erg lang he?" Boos!
hehe idd vier weken te lang omdat hij niet komt of maar 1 of 2 paarden doet Frusty

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 14:16

Ja inderdaad hoefsmeden zijn moeilijk te krijgen. Gelukkig is er op de dierenkliniek Klijndijk een hoefarts aanwezig. Wij hebben het geluk dat als we bellen onze hoefsmid komt. Hij is niet erg jong meer maarhij is ook altijd heel voorzichtig met de veulens als die de eerste keer bekapt worden. En dat is ook heel belangrijk. Maar voor speciale gevallen kunnen we dus naar Klijndijk.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 14:22

ja ik heb hetzelfde zo gaat het heel lang goed en dan zomaar weer een keer mis.
Maar toch wil ik hem niet kwijt. De laatste keer zijn mijn paarden dus door een ander gedaan en ik kan het direkt merken, na 4 weken zaten de ijzers al los en na 3 weken kreeg mijn fjord alweer brokkel hoeven terwijl hij dat nooit heeft gehad en de ijzers blijven bij mijn eigen smid zeker 7 weken vast zitten.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 14:37

Hoefsmidtentekort,
zoals ik het maar zal noemen.

De onze deed er eerst een half jaar (!) over toen sunny er nog niet was om alleen kimmy te bekappen (niet een half jaar over het bekappen,maar om te komen snappie) dus die gore klote hoefsmid komt nu eens in de drie maanden,
waar ik nu nog steeds niet blij mee ben (*(&^%&*^)

Want sunny loopt nu alweer 2 weken zonder ijzers en dat betekend al 2 weken niet buitengereden Verdrietig

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 14:38

'gelukkig'.. het is zowat overal hetzelfde.
( goede) smeden zijn schaars, dat weten ze helaas maar al te goed en idd, ook ik heb sterk het idee dat 'get fjordje van de hoek' niet zo hoog aangeschreven staat als klant. maneges, stakllen: daar moeten ze zijn, daaar valt te verdienen en als DIE klanten wegvallen mis je pas wat!!! Boos!
Oftewel: sidns mijn goede, vorige smid niet meer komt wegens gezondheidsproblemen van z'n vader
( deden t samen) zit ik dus ook zonder. Nu doet de smid van Roy ze allemaal, maar eigenlijk heeft 'ie leorna nooit goed kunnen doen..
't is nu puur een noodgreep. Hij is aardig, goed voor de beessies, komt binnen een week en in geval van nood binnen een dag.. maar leorna kan 'ie om 1 of ander reden noloit goed erop zetten ( duurt te lang, wordt ze vervelend etc..)
Via de egbr. van Nassau ( 1 keeer leorna gedaan) kreeg ik t adres van een 'goede smid die ook z'n afspraken wel nakwam ' dachten ze.
NOT!! Nooit geweest en ook nooit ff netjes afgebeld. Moestz elf bellen om tekst en uitleg en toen kwam t erop neer dat 'ie opens voorlopig helemaal niet kon komen ivm achetrstand, vakantie, etc..
Velen vind ik echt arrogante **** die je rustig laten zitten. Ze vinden zichzelf gewoon te goed Boos! Boos!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-01 15:14

Och normal komt ie netjes op tijd hoor. Maar nu heeft ie me mooi in de steek gelaten.

Normaal bel ik hem voor een afspraak en dan is ie er ook. Maar omdat ik het nu niet zelf heb kunnen doen..

maar goed. Dinsdag wordt ze dus eindelijk bekapt samen met die van estherV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 15:35

Ik ben gelukkig gezegend met net zo'n smidje als Puck. Die mannen zijn hun gewicht in goud waard. Ik hoop maar dat de jouwe nou dinsdag echt op komt dagen Heike!

Effe off-topic: Esther V, had jij vroeger twee paarden (moeder en zoon) op de Ark staan????

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-01 15:37

ha! daar kan ik wel antwoord op geven. EstherV is pas sinds kort in het trotse bezit van Opaal. Haar eerste paardje.

Esther. M heeft er gestaan met moeder en kind. maar das alweer een tijd terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 15:46

TJa Heike, ik wordt oud.... *LOL*
Hihi, ik wist de achternaam van die "ouwe" Esther niet meer, dus vroeg me af of zij het was. Ik dacht idd dat die al jaaaaaren weg was bij jullie en dat ze die ruitersportwinkel ook niet meer had.

Maar eh... Esther V, fotooooooooo's van je nieuwe aanwinst!!!! Veel plezier met je paardje!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 15:53

Ik heb met mijn smid de afspraak gemaakt dat mijn paard iedere 6 tot 7 weken beslagen wordt. Op de factuur die ik van hem krijg staat dan meteen de datum voor de volgende afspraak. Zo zijn er nooit misverstanden. Als er een ijzer opnieuw vastgetikt moet worden vraag ik eerst eventjes welke andere smede die week nog op stal komen want een oud ijzer onder slaan kan iedere smid wel [alhoewel....] Wanneer er 1 ijzer kwijt is bel ik mijn eigen smid wel en die reageert altijd binnen 24 uur. Ik ben echt blij met deze smid!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 18:32

Ikheb dus net een nieuwe hoefsmid, mijn oude wilde niet meer naar Ameland reizen, mede ook door prive omstandigheden.
Vind maar eens een goede smid, die ook nog eens de reistijd erbij wil nemen. 2x 3 kwartier is ie al kwijt, zit ie alleen maar op de boot.
Ik ben erg blij met hem. Hij is geduldig en voor zo ver ik kan beoordelen tot nu toe, is hij kundig.
Ik moet wel op tijd een afspraak maken, hij is hier 1x in de week en aangezien hier bijna meer paarden en ponies zijn als inwoners... Haha!

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 18:35


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 21:29

wat vervelend, al dat uitstel zeg. ik weet niet eens hoe onze hoefsmid eruit ziet! wel es gezien denk ik maar expensive is opgehaald door mijn kennissen en heeft hem daar heen gebracht met een aantal andere paarden. voor en achter hoefijzers (eerst alleen voor) ik weet ook niet hoe meneer zich gedragen heeft, maar heike veel succes dinsdag avond hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 23:01

Sorry hoor, even vreselijk off-topic:

Wouw Esther, wat een mooi dier zeg! ik Lovers grijze schimmeltjes en al helemaaaaaal met appeltjes! Echt een leukerd!

Thanks Iris!

Esther v
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:17

Hoi Sonja,
Dank je voor de leuke reactie. Ben ook echt heel trots op haar.

Groetjes
Esther