Zondag: update Milena

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 13:45

Toen ik vanmorgen vroeg op stal kwam, wilde ze nog steeds geen poot verzetten. Ze trilde helemaal als ik aan haar rechter voorbeen kwam, dus heb ik haar 6 strepen Quadrisol gegeven.
Daarna ben ik terug naar huis gegaan om te douchen, ontbijten etc.
Daarna weer naar stal, weer geprobeerd om haar de box uit te krijgen: ze verzette geen poot en wilde alleen maar omhoog komen als ik harder aan het halster trok.

Dus ik de VA maar weer gebeld, krijg ik gewoon ijskoud te horen dat het ponniestreken zijn. "Als ze niet op drie benen staat in de stal, heeft ze geen reden om niet te lopen", volgens de VA. Hij zei dat ze het alleen niet wilde omdat het misschien pijn deed en/of stijf is door de klap van gisteren.
Hij zei dat ik er dan maar "creatief" mee om moest gaan. Als ze niet vooruit wilde, dan maar achteruit (gaat niet, twee drempels) en anders eens flink de zweep op haar kont, want ze MOEST lopen.....

Afijn, met pijn in m'n hart met een zweep de box in (ik heb er heel lang over gedaan voor ze me op haar rug vertrouwde met een zweep). Dick aan het halster, ik erachter met de zweep.....
Ik denk dat ik nu dus opnieuw moet beginnen met het vertrouwen opbouwen dat een zweep niks doet. Ik heb haar niet hard geslagen ofzo hoor, alleen op haar dek getikt, maar dat vindt ze dus al hartstikke eng...
Maar ze ging wel. Stokkreupel over de drempels, ik hield m'n hart vast. Ze ging steeds bijna onderuit omdat ze struikelde over de teen van de rechterhoef, maar na een paar minuten ging het steeds beter.

Inmiddels heb ik twee keer tien minuten met haar gestapt (2e keer weer met de zweep uit de box moeten halen, ze wilde weer niet) en het wordt ietsje beter. Ze is nog wel heel zwaar kreupel, maar het rechterbeen draagt wel wat gewicht. Ik heb er heel voorzichtig wat mee gebogen en ik voel Godzijdank niets kraken of haperen...
De zwelling valt nog mee, maar dat kan ook komen omdat de VA gisteren Prednison ingespoten heeft...

Afijn, ze hinkelt in ieder geval weer een beetje rond, da's het belangrijkste voor dit moment. En ze heeft heeeeel veel medelijden met zichzelf: je zou zo kunnen janken als je dat hoopje ponyellende over het erf ziet strompelen met die kop helemaal naar beneden....
Ik wou verdorie dat ik op m'n bek gegaan was ipv zij.

Bedankt voor al jullie lieve reacties!

Groetjes van mij, en een nog wat waterig hinnikje van Mileen.

Sonja.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:07

Hoi RK, inderdaad doet het meer pijn om m'n meissie een tik te geven die ze niet begrijpt, als dat haar hoeven gisteren tegen mijn schenen deden....

Maar uiteraard hebben we het op stal weer goedgeknufd, en gelukkig is ze voor een bak worteltjes altijd heel vergevingsgezind....

Ik heb haar alleen niet uitgebreid gepoetst ofzo, want ze vond het volgens mij niet zo lekker als ik aan haar lijf zat. Dat arme beest is natuurlijk bont en blauw; 't was toch bijna vierhonderd kilo paard wat daar ineens over de drempel smakte...

Groetjes, Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 21:08

Vanavond ben ik voor de vierde keer vandaag gaan stappen en ze stormde al zo'n beetje hinkend de stal uit. Ze wilde namelijk eerst niet lopen toen ik het halster om deed, maar toen ik "UH, moet ik de zweep pakken" wilde zeggen, vloog ze bij "UH" al de stal uit....

Ze loopt nog flink kreupel, maar ik vind dat de knie naar omstandigheden goed buigt. Ze rolt alleen haar voet niet goed af, maar dat komt denk ik ook doordat de buigpees een opsodemieter gehad heeft.
Ik houd haar de eerste dagen nog wel aan de Quadrisol, voor de zekerheid.

Maar toen ik aan het stappen was, zag ik alweer een eerste sprankje woede in haar koppie en da's bij haar een goed teken (Mevrouwtje houdt er niet zo van als het tempo niet hoog genoeg ligt) dus we komen er wel!

Allemaal bedankt voor de lieve reacties!

Knuf, Sonja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:38

Eh... Lov, we hebben haar echt niet in elkaar geramd om het hok uit te krijgen hoor! Ze heeft een dik dek op en daar heb ik een paar tikken op gegeven; ze is bang voor het geluid. Maar we hebben het maar 2x hoeven doen, nu gaat ze zelf (is weer te lokken met snoepies en broodje...)

Het ergste vond ik dat ik er heel lang over gedaan heb voor ze me op haar rug vertrouwde met een zweep op haar rug. Ben bang dat ik dat vertrouwen nu weer geschaad heb... snik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 19:57

Tja, de VA had zoiets van "Je gaat er maar creatief mee om" Oftewel: als ze er niet vooruit uit wilde, dan maar achteruit. Maar ja, ze wilde echt niet voor- of achteruit, alleen omhoog als ze geen andere uitweg zag.... Balen he.....

Maar ze stapt nu braaf mee. Vanavond (dinsdag) ging het heel goed en zag me nog nauwelijks iets op de echt vlakke bodem. Alleen op wat hobbeligere stukken (buiten de betonplaten) wil de de teen van haar rechtervoetje nog wel eens een beetje te veel laten hangen, waardoor ze dan weer bijna op haar plaat gaat. Niet fijn, steeds een hartslag van >200/min......

Maar ik ben er nu echt zeker van dat het allemaal helemaal goed komt; de wond ziet er netjes uit (ook al heeft ze er al een krammetje uitgepulkt...) en het stappen gaat met "sprongen" vooruit.

Grtz, Sonja


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: M1994, Poety, SimonDesteny, vilheide, Whizz en 37 bezoekers