rijden jullie met de hittegolf?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

rijden jullie met de hittegolf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 12:43

Dat is mijn vraag dus,maar als ik s,avonds tijd heb ga ik rijden.
Maar vanavond heb ik een afspraak,en kan ik niet rijden,ga dus straks wel naar jaguar.
maar is het nou erg als ik nu wat minder rij met dit weer?

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:49

Nou ik zou het niet doen
Het is echt warm voor die paarden nu hoor.
Je hoort echt vaak dat paarden instorten of een hitte beroerte krijgen.

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:51

Nee hoor het is helemaal niet erg als je wat minder rijdt met dit weer. Het is nu overdag zo extreem heet daar mag ook bij de paarden best wel rekening mee houden. Zelf ga ik 's morgens heel vroeg naar ze toe om ze beweging te geven.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:53


Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:56

ik rijd wel maar zker niet in de warmte, ik rijd rond een uur of 9 's avonds en dat is heel goed te doen, dan is het lekker fris.
doei

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:00

Overdag rij ik echt niet. Ik ga of 's ochtends vroeg (rond 7 uur) of ik ga 's avonds om een uur of 9. Ik kom wel meerdere keren per dag om de waterbak te vullen en te kijken of alles goed is.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:02

Gisteren avond heeft ponyzotje en 'r zus op onze fjord gereden. Hij was al snel "moe", en we zijn dus niet erg lang aan de slag geweest. Het was voor hun ook de eerste keer op m'n beesie ... daarna heeft ie een frisse wasbeurt gekregen waar ie zichtbaar van genoot! Volgens mij kan het geen kwaad zolang je dan geen zware arbeid vraagt van het dier. Wat sturen en stappen, stukje draven, en één lengte van de wei hebben ze gegalopeerd ... met mate kan het dus wel!

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:02

Ow leesde de vraag niet goed sorry Vriendjes zijn?

Ben het met het merendeel eens Lachen

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:03

Winnie blijft met deze warmte gewoon lekker staan 's avonds Lachen Hij staat heel de dag te zweten in de wei en heeft het druk genoeg met de vliegen van het lijf houden.. Nee, ik doe het hem niet aan.. Ga alleen maar om te poetsen en dan mag hij lekker 's avonds nog ff naar buiten of in zijn stal blijven Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:04

Nee echt niet, vind het niet eerlijk tegenover je paard. Is echt niet goed om je in te spannen met dit weer. Lekker in de wei staan, of lekker afspuiten smiddags dat vinden ze heerlijk

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:05

jaja........'s morgens voreg en 's avonds laat....
en voor de rest loop ik me dood te vervelen en de paardjes gaan 's nachts buiten en overdag binnen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:06

Ik heb voor mijn paard ook een tropenrooster ingelast Haha! Hij staat overdag op stal onder zijn vliegendeken en gaat dan rond 16.30 uur met zijn maatje de wei op tot ong. 20.00 uur als we buiten gaan rijden en tot 21.30 uur als we lekker gaan nietsen Schijnheilig Normaal gesproken gaan ze 's ochtends om 09.00 -19.30 uur de wei in maar met deze hitte vind ik dat niet fijn want er is geen schaduw in het land

Ik rij met deze hitte ook niet iedere dag en als ik ga rijden is het een lekkere buitenrit en dan pas rond 20.30 uur 's avonds, dan is het heerlijk koel in de polder.. alleen die vieze dazen..
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 06-08-03 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:06

is echt niet erg hoor als je wat minder rijd. De paarden vinden het vast niet erg om een keer stil te staan met dit weer *LOL*

Starlight staat in de wei als het niet te warm is en er niet te veel beesten zitten, anders gaat ze binnen staan. (uitloopstal dus ze kan zelf kiezen wat ze wil)
Savonds of s ochtends rijden, heel vroeg *LOL*

xXfamkeXx

Berichten: 129
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: de wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:07

Ik rij ook altijd 's morgens vroeg of 's avonds laat. Met dit weer is het overdag veelste warm en kan je veel minder doen. En 's avonds en 's ochtends nog niet en dan zijn er ook niet zoveel horzels als overdag..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:08

Ik rij wel, maar dan 's avonds laat pas, zo rond een uur of 9. Volgende week heb ik vakantie en dan rij ik om 6 uur 's morgens.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:10

imker schreef:
Ik rij wel, maar dan 's avonds laat pas, zo rond een uur of 9. Volgende week heb ik vakantie en dan rij ik om 6 uur 's morgens.


6 uur!!!!!
Ben vanmorgen geweest om 7 uur en ik vond het al vroeg...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:16

Ik rij deze week eigenlijk niet, hoogstens laat een buitenritje. Voor de rest longeer ik om een uur of 9. Dan is het heerlijk koel!
Overdag doe ik nisk met hem, vandaag ga ik wel eveb lekker spelen met water en een borstel over hem heen halen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:20

Ja ik heb gisteren wel gereden, en wilde een aangepast programma doen (veel stapwerk dus) . Maar daar was madam het niet mee eens, die begon te klieren en had duidelijk andere plannen. Dus heb haar even moeten aanpakken. Ik heb gedoseerd hard gewerkt, tot ze weer een beetje wilde luisteren, en toen uitgestapt. Tja, het is toch echt haar eigen schuld...ze was drijfnat, maar luisterde daarna wel...

Nu moet ik zeggen dat er in Noord Holland een frisse wind in de polder staat, waardoor de gevoelstemperaturen meevallen. Ik vind het met de temperaturen goed te doen hoor, en 's avonds wordt het zelfs zo kil dat je een lange broek en trui aan moet om nog buiten op het terras te kunnen gaan zitten...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:20

's ochtends vroeg of 's avonds laat. En dan in de binnenbak met alle deuren open. Geen zon, lekker briesje (normaal noem je dat tocht Haha! ) en geen insekten, best goed te doen eigenlijk.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:29

Helaas 'moet' ik op dit moment wel rijden. Er wordt gewerkt aan de nieuwe afrasteringen waardoor het 2 weken niet mogelijk is om een paard los te laten. Omdat ik hem niet helemaal op stal wil houden moet ik van mijzelf toch echt elke dag mijn paard beweging geven. Gelukkig is het in de stal wel enigszins fris. Verder rijd ik 's avonds maar ik woon midden in de polder dus dat betekend, geen dazen maar wel een windje Lachen Hij werkt eigenlijk niet minder hard en het gaat goed, wel krijgt hij electrolyten bij grote inspanning en ook onder het rijden krijgt hij water aangeboden. (zeker in combinatie met de electrolyten)

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:40

Normaal rijd ik mijn haflinger iedere dag, maar nu met deze hitte rijd ik hem een paar keer per week 's morgensvroeg (vanmorgen ben ik al om 6 uur met hem vertrokken, hoe vroeger hoe beter, koeler en minder dazen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:46

Nee hoor, van mij mogen ze vrij. Milena wordt alleen knettergestoord als ze langer dan een dag of 3, 4 niks doet, dus dan neem ik 'r een half uurtje onder het zadel en rijden we licht, beetje loswerken, niks bijzonders. Ze gaan 's avonds lekker onder de douche als we komen, en dan tuttelen we wat. Verder niks, veel te heet.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:48

ik heb dus gisteren zelfs crossles gehad, viel bepaald niet tegen.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:51

Ik ben tot nog toe steeds laat in de avond het bos in geweest, wat goed te doen is.... tot gisteren. Toen was ik wat vroeger en had ik het idee om even -rustig- wat te longeren....

Ging prima, tot meneer het nodig vond om 5 minuten lang in volle galop de longeer kraal door te racen.... *zucht* Kennelijk heeft hij er zelf weinig problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:52

's avonds mag Twilight werken.
langer als 20 min is het niet, waarvan ook nog veel stapwerk tussen zit.
En ook niet elke dag, maar dat heeft meer met haar leeftijd te maken dan het weer Lachen

En afsproeien na het werk heeft ze nu ook geleerd en dat vind ze heerlijk. Cool

Kawa heeft nu sowieso vrij, maar andere jaren werd er s' avonds ook gewerkt. Wel met meer stapwerk.
In de weekenden vaak in de ochtend, en dan dat je om half 9 klaar bent.