IHW keuring, Uithuizen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

IHW keuring, Uithuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 16:21

Ik was vandaag, als onderdeel van ponykamp Cool , mee naar Uithuizen met Nimber. Die had Hinke meegenomen, om te kijken of die behalve een Groninger ook nog een IHWér kon worden.
Nadat we om 4 uur 's ochtends Gaaaap opgestaan waren, Hinke verder voorbereid hadden en de andere paarden op de wei gegooid hadden zijn we vertrokken richting Uithuizen. Ik beweerde dat ik nooit sliep in de auto.
Na 3 uur en een kwartier kwamen we om kwart over 8 aan in Uithuizen.
Daar bleek dat de keuring om 9 uur begon ipv half negen en dat we dus een half uur langer hadden kunnen slapen Slapen

Na een poosje wachten hebben we Hinke klaargemaakt, waarna we naar het keuringstrerrein zijn gegaan. Na nog even wachten ging ze de ring in, voorgebracht door Joshua.
Na wat stappen en draven mochten ze op volgorde gaan stappen, en Hinke mocht eerst! Daarna moesten ze een voor een de ring in, waar bij ze eerst stil moesten staan, vervolgens nog wat stappen en wat draven.
Er werd niets aan de plaatsing veranderd en Hinke was dus eerste bij de twee jarige merries, met een eerste premie en een beker en een halster OK dan! !

Vervolgens werd Hinke gechipt, waarna we haar weer op de trailer gezet hebben en weer naar huis gegaan zijn. Tussendoor hebben we ook nog even snel Smithsgirl gezien, die toen net aankwam.

Vervolgens zijn we weer naar huis vertrokken. Toen bleek dat ik dus wel kon slapen in de auto, maar was ook wel heeeeeeel erg moe Slapen
Nadat we in Bathmen aangekomen waren, hebben we Hinke lekker even onder de douche gezet en daarna in de wei gegooid, waar ze nu lekker samen met Lottie gras eaan het vreten is.

Foto's komen morgen of overmorgen als ik weer thuis ben, aangezien ik ze hier niet naar de computer kan overzetten...

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 17:18

Oh, even vergeten, heb natuurlijk ook nog Greetje, Yootha en Tony gezien Lachen Niet echt kunnen spreken, maar wel gezien Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:09

Ik ben helemaal trots op Pinkepong

leuke dag maar wat een vreselijk eind weg! Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:28

Het was een hele leuke dag. We moesten om half 1 klaar zijn en om kwart voor 12 was de Algemeen Kampioen Zelda van Zeelandia bekend.
Hinke zag er super uit en heeft het echt verdiend. Tony vond haar zo lief.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:41

Wat goed van je Hinkepinke Kim! Supergefeliciteerd met het resultaat!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:00

Toen Hinke binnen kwam en ook nog een paard van een medebestuurslid heb ik maar even de ring verlaten en het aan de andere juryleden over gelaten. Een hele terechte beslissing van de andere juryleden om jouw Hinke de kopplaats te geven, kwa type scheelde het niet veel met de als tweede geplaatse maar Hinke was qua bovenlijn beter gesloten en haar draf was krachtiger. De als derde en vierde geplaatsten kwamen duidelijk tekort zowel in ras als in beweging. Dus meid Van Harte Gefeliciteerd en geniet er van.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:12

Proficiat he Kim! Echt supergoed van je maflinger-ijslander-groninger-en-nu-ook-IHW'er OK dan!
Ik vond trouwens ook dat je haar goed voorbracht jos, alleen had je dus toch dat witte halster moeten omdoen, óf dat showhalster Tong uitsteken

Er zijn trouwens ook foto's gemaakt van een slapende karin, helaas staan die alleen op haar digi, dus ben bang dat die niet door de censuur heen komen :S

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:53

Dank je greetje.Al had ik er niet aan getwijfeld dat je haar 2de had gezet als die ander echt veel beter was maar voor de 'roddelaars'is het altijd beter.

Ik ben nog steeds heel trots,Ze heeft al meer lengte gekregen dan ze als Jaarling had dus wie weet een hals als Lodewijk zal het wel niet worden maar ach zo ben ik ook wel tevreden.
Ik geloof dat Karin vanavond of morgen foto's op ITP zet

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:18

Super Kim!
Gefeliciteerd! Lachen

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:49

Ik hoop wel dat Karin de achterlijke foto's van mij er een beetje uitcensureerd Schijnheilig Ben heel benieuwd naar die foto's!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 12:22

Whahaha dat denk ik niet assie Haha! Ach, ik zal lang niet alles plaatsen, zie het nog wel wat er online komt... Heb iets van 130 foto's gemaakt, dus die zullen lang niet allemaal online gaan Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:27

Kim, nogmaals gefeliciteerd! Het was tof om jullie weer te zien... Haha!
En Hinke is echt een moppie... Lovers

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:29

Was de vrijheidsdressuur nog leuk Vera?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:39

Gefeliciteerd, ga je haar helemaal overschrijven naar het IHW of krijgt ze nu net als Lisa 2 papieren?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:59

Yootha schreef:
Was de vrijheidsdressuur nog leuk Vera?

jaaa die was geweldig... Lachen Hij deed de dingen die ik Banjer ook aan het leren ben (maar nog niet helemaal uit ben zeg maar... Haha!) dus ik heb er heel wat tips aan over gehouden....

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:05

Was er 's middags ook nog een span van Vreugdenhil?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:10

was er geloof ik wel, maar ik ben niet gebleven... ik ben na de VD nog naar Stal Bakker in Zijldijk (2 km van Uithuizermeeden) geweest... daar wil ik Banjer nl. gaan stallen als ik er woon...

De naar "Vreugdenhil" heb ik wel horen vallen....

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:44

En zag de stal er goed uit?

expiriment

Berichten: 113
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:45

Jammer dat het hele bestuur plus aanhang direcht naar de keuring zijn vertrokken.smiddags werd de commissaris van de koningin door een tweespan echte klasieke groningers in een rijtuig het showterrein op gereden.Tijdens zijn toespraak roemde hij de vereniging HET GRONINGER PAARD voor hun inzet bij het behoud van de klassieke bovenlanders.Verder refereerde hij aan de keuring van groninger paarden smorgens.foutje keuring van de vriendenclub IHW.Verder reed cindy smook met een driespan.Zelf in het zadel op de vierjarige onno merrie SARA met voor haar in tandem haar eigen groninger omara en daar voor de tweeentwintigjarige preferente groninger ZORBA.Een werkelijk formidabele show.zowel in stap,draf als galop,vooral een kunst om het voorste paard met de stem aantesturen.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:50

Jammer dat de commissaris van de koningin ook al verkeerd was ingelicht zoals sommige perspublicaties ook al deden vermoeden.

Dat het bestuur niet meer aanwezig was. Bij hun stonden het naar huis brengen van hun paarden voorop. Wij zelf zijn nog wel een tijdje gebleven, maar ook op ons wachtten paarden thuis. Al met al vonden wij het toch een goed geslaagde en goed georganiseerde keuring. Lachen

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:59

heel gaaf dat het zo goed gegaan is en dat jouw hinkepinke zo'n superpaardje is
alleen vraag ik me wel af wat het IHW is Verward heb hier nog nooit van gehoord.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:00


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:35

Voorlopig houd ik 2 papieren ana Lia maar mocht het grp naar het KWPN gaan dan zeg ik daar mijn lidmaatschap op,Ik heb dan iig 3 paarden in het hoofdstamboek van het IHW

expiriment

Berichten: 113
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:28

Zaterdagmorgen met goede moed en veel stress(gaan ze op de trailer) met onze "'groninger'' merrie RAMONA en haar hengstveulen OLIVER naar Uithuizen gereden.Aangekomen was het door vele uitvallers gelijk opstellen geblazen voor ons veulen.En als enigste in de ring gelijk kampioen met een eerste premie,later werd hij veulenkampioen omdat bij de merrieveulens geen eerste premie werd gegeven.Even later was het opstellen voor moeder Ramona,die de ring verliet als eerste met een eerste premie zonder sterverklaring(opmerking volgend jaar maar weerkomen),later werd ze uitgeroepen tot dagkampioen sportboek met het maximum aan prijzen en dat waren heel wat.Laarzen,paraplu,een enorme geschenkenmand,bekers en linten.Een leuke dag in ons vriendenclubje IHW.