Wat een bulten!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Overshadow
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-01-03
Woonplaats: Utrecht

Wat een bulten!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 13:43

Vanochtend kwam ik op stal en ik weet dat ze hele grote bulten krijgt van vliegen en dazen steken maar vanochtent toen ik haar uit dr stal haalde schrok ik me dood!! Onder haar buik zaten zulke grote plekken, dat als je je hand erop legt de bult er helemaal in past! En dan niet eentje, nee, dr hele buik zat vol en ook op t zadelvlak. Op haar schoft en iets daar onder zaten twee wondjes die de vliegen helemaal open hadden gebeten. In dr nek en verder verspreid over haar lichaam zaten nog meer van die plekken! *dat werd dus niet rijden vandaag!*

Ik heb dr toen helemaal afgespoten, gewassen met speciaal vliegenspul, de wondjes in gesmeerd met Blauw tinctuur, dr vervolgens weer ingespoten met vliegenspul en toen een kwartiertje in de stapmolen gezet.

Ze was helemaal gelukkig dat de vliegen en dazen een beetje weg blijven kijk daar doe je t toch voor Knipoog

Vanavond word ze naar de wei gebracht en blijft daar een weekje (omdat ik zelf een week weg ben dan) hopen dat als ik dr ophaal geen wandelende bult is maar goed we zullen wel zien!

Heeft jou paard ook zo last van die vliegen en dazen beten, en wat doe jij er tegen?

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:52

Kun je niet iemand vragen dr af en toe even in te spuiten met anti-vliegenspray? Anders is ze straks een grote bult Verward , da's toch ook zielig!
Wij hebben hier gelukkig weinig dazen aan het strand en verder gebruikt de eigenaresse van Harry geloof ik een anti-vliegenspray/middel. Zal het eens vragen wat precies. Met het warme weer van de komende dagen zal het wel nodig zijn Ziek . Succes ermee en in iedergeval een hele fijne vakantie OK dan!

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:55

hoi 1 van onze paarden heeft er ook heel erg last van en krijgt ook enorme bulten maar vooral veel. wij spuiten ze regelmatig in met vliegenmiddel en dan vooral de plekken waar ze heel gevoelig zijn en heel erg gestoken worden, ook hebben wij een vliegendeken en die kan ik je aanbevelen! op z'n hoofd hebben we ook zo'n kapje met gaas voor de vliegen zodat ze niet allemaal in z'n ogen gaan zitten.
succes groetjes icelandichester

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:55

vlienspray kan wel helpen maar toch niet zo heel lang.. wij hebben sinds kort vliegenspul en daarvan komen de vliegen en dazen wel op je paard te zitten maar die zouden dan niet steken Verward
bij mijn ene paard heeft het zeker al geholpen en die ander is wit dus die heeft er niet zo heel veel last van..
idd zou ik wel vragen of iemand er dan iets wilt opsmeren elke dag 2 keer ofzo of is die wei heel erg afgelegen Verward

Overshadow
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-01-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 14:01

Enola schreef:
Kun je niet iemand vragen dr af en toe even in te spuiten met anti-vliegenspray? Anders is ze straks een grote bult Verward , da's toch ook zielig!
Wij hebben hier gelukkig weinig dazen aan het strand en verder gebruikt de eigenaresse van Harry geloof ik een anti-vliegenspray/middel. Zal het eens vragen wat precies. Met het warme weer van de komende dagen zal het wel nodig zijn Ziek . Succes ermee en in iedergeval een hele fijne vakantie OK dan!


Tnx ik zal eens kijken wie er zo aardig wil zijn om dr in te spuiten Tong uitsteken

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:02

Dit klinkt weer als een allergie, tsjek even het medische forum daar zijn meer topics over geweest incl foto's.

Overshadow
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-01-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 14:03

Eszelon4ever schreef:
vlienspray kan wel helpen maar toch niet zo heel lang.. wij hebben sinds kort vliegenspul en daarvan komen de vliegen en dazen wel op je paard te zitten maar die zouden dan niet steken Verward
bij mijn ene paard heeft het zeker al geholpen en die ander is wit dus die heeft er niet zo heel veel last van..
idd zou ik wel vragen of iemand er dan iets wilt opsmeren elke dag 2 keer ofzo of is die wei heel erg afgelegen Verward

De wei is ongeveer zo'n 10 min fietsen. Maar ik ken wel een meisje die helemaal gek is van mijn paard dus is zal haar eens vragen Lachen