Paard op hoofd slaan???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Paard op hoofd slaan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 20:08

hey! ik wilde graag ff weten wat jullie ervan vinden als iemand zn paard op zn hoofd slaat?! ik zelf vind dat echt niet kunnen, vooral niet omdat veel paarden er kopschuw van worden. hoe denken jullie daarover???

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:12

Ik vind het ook NIET kunnen!!! Dat is zo zielig!!! De botten liggen veel te dicht onder de huid!!! Op de benen, en buik (onderkant ervan) slaan vind ik ook niet kunnen. Die delen zijn veeel te teer!!!!!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:14

het ligt eraan wat voor paard! over het algemeen hou ik er absoluut niet van maar ik heb meestal geen zweep bij me en hij thattur vind sommige paadjes heel leuk dan zijn er meestal 3 oplisingen heel boos brullen foei maar daar reageert hij niet altijd op, afstappen en verder lopen of een tikje o z'n hoofd het tikje hoeft niet eens hart te zijn maar dan reageert hij al!
dus het is bij mij beetje verschillend

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:24

Ik vind het niet kunnen. Ja een tikje met je hand als hij je bijt ofzo. Maar een meisje die ik goed vertelde dat een hoefsmid. (zij kregen een demonstratie over het bekappen van een paard. Ze waren met de klas) Hoefsmid sloeg dat paard met zo'n ijzeren tang op zijn neus toen hij niet stil wilde blijven staan. Ik weet niet zeker of het waar is maar ik vind dat dus echt NIET kunnen.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:47

Ik ben niet iemand die snel slaat ofzo maar mijn merrie eet je echt op als je haar niet af en toe een tik op haar kop geeft. Boos!
Ze bijt namelijk en dan krijgt ze van mij best wel eens een klap (wel een subtiele hoor Schijnheilig voor haar tere hoofdje maar ze is nooit kopschuw geworden en heb haar al 6 jaar ze is juist heel lief voor me nu.
Tik op haar hals, borst, kont of buik reageerd ze totaal niet op.

Ze bijt mij niet meer en komt nu juist knuffelen dus het is niet altijd zo verschrikkelijk als dat het lijkt.
Maar bij me andere paardje doe ik het nooit want die bijt niet en die reageerd ook wel op een tikje tegen zijn hals of borst.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:57

Nee slaan op het hoofd doe ik helemaal niet meer. Ik heb een hekel aan paarden die kopschuw zijn.
Niet dat ik echt hard sloeg, maar bij bv bijten wilde ik nog wel eens een tik verkopen.

Ik heb een tijdje bij een fokker gewerkt en daar stonden ook hengsten. Je kon ze daar wel op hun hoofd blijven slaan, ze werden alleen maar meer kopschuw en bleven toch bijten.

Dus ik schop Knipoog
Niet zo erg als het hier staat hoor maar het is wel echte 'paardentaal'. Als ik mijn paard een paar keer een waarschuwing gegeven heb en ze doet 'het' nog steeds dan geef ik een schop. En echt niet eens hard, dat is niet nodig. Net even een tikje dat ze de bedoeling snapt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:33

Als je iets moet doen om een paard schuw te krijgen moet je gaan slaan. Domme mensen die dit doen, die mensen begrijpen paarden niet... Ik geef ook een schop als het mij te ver gaat. Mijn Paflinger is kopschuw geweest door andermans toedoen, duurt langer om het eruit te halen dan het erin te krijgen!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:00

Ach... als het de keuze is tussen mijn paard kopschuw, of hij in mijn arm hangen, dan krijgt 'ie toch echt op zijn lazer hoor... en als zijn hoofd er toevallig tussenzit is het zeer spijtig.

Overigens is mijn paard absoluut niet kopschuw, alleen als hij iets doet wat niet mag...

Overigens is hij van een bijtende macho verandert in een heel handelbaar menslievend dier, dus tegenwoordig hoef ik hem bijna nooit meer op zijn plek te zetten en kan ik dit gewoon met mijn postuur doen... Maar goed, dat is ook allemaal niet vanzelf gebeurd. Meneer kan behoorlijk hardleers zijn.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:11

Als mijn pony bijt ofzo dan krijgt ie toch echt wel een tik hoor. Denk je dat paarden onderling wel zo lief tegen elkaar zijn? Haha! Natuurlijk deel ik geen tikken uit als het niet noodzakelijk is.
De pony die ik rijdt komt wel eens de lucht in, die krijgt dan wel een goede tik tussen der oren. ~~}> Als ze maar weet dat ze niet omhoog kan komen zonder daar mijn hand tegen te komen.
Maar voor de rest zitten mijn handjes helemaal niet los. Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:12

ligt eraan wat je onder slaan verstaat. Als mijn pony's bijten (doen ze gelukkig zelden) krijgen ze een tik op de neus, maar echt vol op het hoofd??? Dan moeten ze het wel heeeeeeel erg bont maken

prompter

Berichten: 11095
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:20

Ik kan me geen situatie indenken waarin je op het hoofd zou moeten slaan. BIJTEN! Gaat iedereen dan roepen, maar dat is met PNH veel vriendelijker, makkelijker en definitiever af te leren.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:26

stef schreef:
ligt eraan wat je onder slaan verstaat. Als mijn pony's bijten (doen ze gelukkig zelden) krijgen ze een tik op de neus, maar echt vol op het hoofd??? Dan moeten ze het wel heeeeeeel erg bont maken


ja ik geef idd ook een tik op de neus.
bij andere dingen krijgen ze gewoon een schop tegen de kont (bij (dreigen te) trappen en dat soort dingen)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:33

Ligt eraan. Als een paard willens en wetens iets heel fouts doet, dan heeft ie er een te pakken en waar ik 'm op dat moment raak, daar raak ik hem. Wat ik echter meestal zie is dat mensen eerst hun paard niet opvoeden en vervolgens het beest, zeer inconcequent, straffen voor van alles en nog wat. Dat vindt ik eigenlijk nog veel kwalijker.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:45

In een geval van bijten of iets dergelijk krijgen ze van mij wel een tik op de neus, maar echt vol op het hoofd meppen niet.
Tenminste niet zomaar, ik heb pas een pony gelongeerd, omdat het meisje waarvan de pony is er niet direct opdurfde. Dus ik zou haar eerst even longeren, werd me verteld dat de pony raar reageerd op longeerzwepen, dus zonder longeerzweep dan maar.
Maar ik had de pony nog niet van me weggestuurd of ze kwam op me afgestormd, oren in de nek, mond open. Toen had ze er toch echt vol 1 te pakken.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:17

Par heeft me 1 keer gebeten, en gelijk die ene keer een tik op haar neus gehad.
Als ik haar ergens anders had geraakt misschine wel het zelfde resultaat maar als je bijt met je mond krijg je een tik op die mond Haha!

Als ze me slaat met haar been krijgt ze een knal voor haar been terug.
Ze slaat niet dus ze heeft geluk Haha!

Natuurlijk hou ik er wel rekening mee dat het hoofdje gevoeliger is dan haar kont.
Dus zou nooit al mijn kracht erop durven zetten.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:23

Nee, op een paard zijn hoofd slaan vindt ik écht niet kunnen. Ik doe het helemaal niet bij Skippy, want als je al naar haar wijst wordt ze al bang (kopschuw dus..). Wel geef ik paarden een mep op hun neus (dat zachte gedeelte onderaaan) als ze mij hard bijten. Maar dan ook echt raak. Als het bijv is bij het aansingelen en ze happen dan is het gewoon hard "EH!" en dan schrikken ze gauw op.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:53

mijn shetlander is altijd heel gemeen
als je niet oplet bijt hij opeens
maar dan rent hij ook gelijk weg

ik geef hem nooit een klap of tik op zijn hoofd
want hij is kopschuw
(was hij al toen ik hem kocht)
dus ik moet altijd een tik op zijn reed of wat het dichts bij is maar nooit op zijn kop

mijn paardgeef ik wel gewoon een tik
maar hem intresseerd het niet
hij is ook niet kopschuw

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 01:20

Als een paard een gemene poging doet om mij te bijten dan zal hij het voelen. Maar dan wel tegen zijn neus. Ik zal een paard nooit en te nimmer op zijn hoofd slaan. En ik heb het dan over het gedeelte boven de neus. Het doet nl veel meer kwaad dan goed.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 03:56

Een bijtend paard krijgt pas een lel voor z'n kanis als een brul niet helpt.
Mensen die een paard uit woede/frustratie tegen het hoofd slaan hoef ik niet te zien. Word ik terstond staatsgevaarlijk. Afbeelding
.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 07:33

Ik heb mijn pony nog nooit geslagen eigenlijk, ze doet eigenlijk nooit iets wat niet mag. Ze bijt niet, ze slaat niet. Gelijk al vanaf het begin geleerd, staan blijven is staan blijven, en omver lopen mag al helemaal niet.

Toen de jongste 1 was die heeft wel eens een schop gehad. In de weide kwam ze jolig naar me toegegaloppeerd en gaf me zo een kontje, zo van spelen? Toen heb ik haar wel een flinke schop terug gegeven en flink mijn stem gebruikt.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:02

Nee, ik heb de mijne ook nog nooit geslagen, is echt een super fijn paard. Hij heeft wel een paar keer van speelsigheid willen bijten, een keer of 3 ofzo, maar met een brul was het ook klaar. Maar ik heb het over een paard dat je aan het verzorgen bent en hij draait zijn hoofd om en oren in de nek, en je echt willen bijten... ja, die krijgt dus echt een klap en het is dan ook de laatste keer dat ie dat gedaan heeft. Ik ben nl een keer flink gebeten en dat hoeft voor mij echt geen 2e keer. Terugbijten in zijn lip wil ook wel eens helpen...hihihi... vinden ze ook niet echt leuk !

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:37

stef schreef:
ligt eraan wat je onder slaan verstaat. Als mijn pony's bijten (doen ze gelukkig zelden) krijgen ze een tik op de neus, maar echt vol op het hoofd??? Dan moeten ze het wel heeeeeeel erg bont maken

Amen

Vol op het hoofd sla ik ook niet, meestal weet ze het al wanneer ze te ver gaat, want dan ga ik bozer praten. En als ik dan mijn wijsvinger opsteek, dan houd ze zich wel koest. Gewoon tik tegen de neus krijgt ze niet vaak, maar soms wel als ze idioot loopt te trekken of probeert te steigeren, of idd bijten.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:40

Ik verkoop bijna nooit een tik, maar als ze het echt te bont maken, dan krijgen ze van mij wel eens een tik tegen de neus. Maar dat is dus bij hoge uitzondering. Ik houd er dus helemaal niet van als mensen een paard slaan laat staan schoppen. Dat vind ik zo mogelijk nog erger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:49

Als ze me bijten krijgen ze direct een ram voor hun hoofd. Onze eigen paarden doen dat gelukkig niet, dus die hoef ik ook niet te slaan.
Milena sla ik wel boven op d'r hoofd als ze steigert.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:51

Ik geef hem weleens een tik op z'n neus maar echt op zijn hoofd slaan... nee nooit.

Wat ik wel vroeger weleens gedaan heb was een paard met een volle fles water op zijn hoofd geslagen, maar dit was tijdens het rijden omdat hij steeds stijgerde... hij kwam omhoog, ik sloeg hem met die fles, fles gaat kapot, paard nat van het water, gevolg: Paard nooit meer gestijgerd omdat hij dacht dat hij bloedde (het water dus).