India heeft zeer waarschijnlijk ocd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 15:29

Echt balen, ze dachten het al, maar nu heeft de DA er naar gekeken en hij zei dat het zo goed als zeker was. Ze loopt al beter, dus niet meer heel onregelmatig, maar toch.....het zit in de binnenkant van haar hak, linksachter, daar zit een vochtbultje.
We kijken nu of het uit zichtzelf weggaat, of dat we het anders moeten gaan proberen. Voel me echt klo*te nu Huilen Komt denk ik doordat ze de eerste 4/5 maandjes van haar leventje op stal heeft gestaan, en een groeiachterstand had Huilen

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 16:34

heey meid, wat erg voor jou en India, veel sterkte en beterschap.
hopen dat het nog goed komt.
xxx

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 16:38

Aan OCD kan een paard geopereerd worden hoor, kost wel een paar duizend gulden maar na de operatie heeft hij dan nergens meer last van.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 16:40

klopt mytens, maar gelukkig is er een kansje dat het vanzelf weggaat, helemaal omdat ze nog zo jong is (1 jaar en 3 maanden), en anders proberen we het eerst in te spuiten.
Chrystal: bedankt, ze is zo goed opgeknapt in de tijd dat ik haar nu heb en nu dit weer Frusty

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 18:15

Dat is geen leuk nieuws...hoop dat het goed komt...beterschap en sterkte Scheve mond\

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 18:45

Jep hte kan ook vanzelf weggaan maar de OCD blijft maar het kan zo zijn dat het botsplintertje weer gaat zweven en op een plaats terecht komt waar je paard er geen last van heeft. Veel succes en zo'n jong paard moet veel beweging hebben, loopstal en weiland.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 21:00

ze staat altijd in het weiland, maar nu dus tijdelijk op stal, omdat de veearts ernaar moet kijken. maar ze komr er heel veel uit! Ik werk er zelf, dus heb een mooi zicht daarop Haha! En nu maar hopen dat dat splintertje idd gaat zweven, scheelt me dan weer de kosten van de operatie Haha! Niet dat ik dat er niet voor over zou hebben hoor, als het moet, dan moet het, mijn kleintje moet absoluut weer beter worden! Ik zal eens kijken of ik er volgende week foto's van kan maken met de digitale camera!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 21:03

hey wat vervelend zeg!!!

Waarom heeft ze destijds op stal gestaa dan?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 21:10

tja geen idee stef.....ze stond al op stal toen ik naar haar ging kijken, weet ook niet wat er voor die tijd met haar gebeurt is. Ik heb haar wel rechtstreeks van de fokker gekocht. Ze liep toen stijfjes, ik wist dat er iets niet goed was, ze had sowieso wormen, maar toch was die "klik"er, dus heb ik haar gekocht. Gelijk toen ze er was ontwormd(er ging per ongeluk een hele spuit in, maar dat heef to.a. haar leven gered), en de Da gebeld. In eerste instanite dacht hij aan een ontsteking in de knie, maar toen hij beter keek, bleek het een behoorlijke groeiachterstand te zijn. Eerst nog even op stal laten staan, omdat ze geen wintervacht had en moest herstellen van de wormen. Toen overdag naar buiten, en toen dag en nacht op de wei. De groeiachterstand is inmiddels helemaal over(ze was ongeveer 1,25 m toen ik haar kocht, en nu 1,44!!), maar de OCD heeft ze er waarschijnlijk aan overgehouden....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 21:15

en, OCD kan zonder operatie niet genezen? Ik bedoel, hoe groot is de kans dat dat splintertje gaat zweven?

Ik heb destijds foto's gezien van Muts van Merilyn, deze had ook OC of OCD ofzo (ben er niet zo in thuis) op de foto voor de behandeling zag je duidelijk een splinter zitten, op de foto na de behandeling was ie weg...

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 21:34

geen idee hoe groot de kans is dat dat splintertje gaat zweven Verward Maar ze kunnen ook inspuiten, maar hoe dat precies gaat, zal ik wel ff vragen, dat weet ik zo ook niet....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 21:51

er is geloof ik maar 1 rontgen foto voor nodig voor de DA om een te kunnen zien hoe of wat in en om dat gewricht, ik zou dat wel doen, ik heb jaarlingen gezien die er om afgemaakt zijn (kogels die noemde de eigenaresse 'kiezelstenen') en ook die geopereerd er aan zijn toendertijd met goed verloop.
dan kunnen ze ook bepalen wat ze er wel of niet aan willen doen en kun jij ook zien wat er precies in je paardje gebeurt...

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 21:57

het zit in de hak, aan de binnenkant, en ze loopt er heel soms iets onregelmatig door, maar dat wordt al wel minder. Afgelopen zaterdag liep de op het harde zelfs helemaal rad Haha! , iets wat ze de laatste maand niet deed. Dus misschien heb ik mazzel, en is het intussen al wel verschoven Verward Maar we gaan eerst inspuiten, en als dat niet voldoende helpt, idd foto's maken, en misschien dus opereren. Maar afmaken doe ik niet, hoeveel geld het ook kost! Behalve als ze echt geen leven meer heeft, maar zover is het nog langer niet!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 22:17

Oh nee zo bedoelde ik het niet Nonnie,
degenen die afgemaakt werden bleken meer OCD als gewricht te hebben....
Was er een met gruis in plaats van gewricht...
Dat is even een stuk heftiger dan 1 of een paar stukjes. Mochten ze gaan opereren, ik hoop dat het met inspuiten al goed gaat maar je weet het nooit 100% zeker, dan kun je het beste een operatie risico verzekering afsluiten mocht ze niet verzekerd zijn dan ben je gedekt mocht er iets misgaan tijdens de operatie of bij het opstaan na de narcose.

Van de PAVO kun je iets bijvoeren dat OCD schijnt te helpen voorkomen bij veulens???
Iets wat je bij het eten geeft? Een botschilfertje kan ook ontstaan door een trap in de weide...

Iig Succes ermee...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 00:35

Poeh, das erg naar voor je en vooral voor je paardje natuurlijk Scheve mond\
Ik hoop voor jullie dat alles nog vanzelf goedkomt

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-01 07:43

dank jullie voor mde lieve reacties, morgen komt de DA weer, en dan laat ik weten wat hij gezegd heeft, en hoe het verder gaat.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 09:34

Mijn paard had vroeger ook niet last van zijn OC. wel nu op zijn 11e last gekregen. En nu was het kraakbeen helemaal aan flarden. Hij is alsnog geopereerd en nu maar hopen dat hij zonder die kraakbeen toch nog vooruit kan. Als ik het eerder had geweten, had ik hem eerder laten behandelen.