Ik heb naar andere paarden gekeken vandaag....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 20:33

Mulenza is dus weg en ik moet bij diezelfde mensen een ander paard kopen, dat was de afspraak als t toch niet klikte tussen haar en mij.
Dus vandaag 3 paardjes gezien, 2 gereden, de eerste vond ik heel leuk, een burggraaf, net 3 jaar, kan bijna niks, 1.71 hoog,bruin en heel lief en vrij rustig maar die moet een stuk meer kosten, hijis wel rontgelogisch en klinisch goedgekeurd.
Ik mag hem een week op proef en misschien doe ik dat wel, hij is heel leuk, alleen heel groot maar iedereen zei dat de combinatie leuk was, al ben ik klein, hij is een beetje lang maar wel mooi.
Dus jullie horen wel wat ik doe, groetjes Monique.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:39

euh is dit wel zo verastandig om weer zo snel een ander paard te nemen ?? Is het niet handiger om een paard te zoeken die wat ouder is en ook wat meer gezien heeft van de wereld *LOL*

Sorry ik wil je niet afkraken maar het gaat allemaal wel snel. Trouwens wel een rare afspraak van die man. Zou ik niet zo snel doen Knipoog .

Succes ik hoop dat het nu wel goed gaat Party!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 20:46

Waarom moet ik een ouder paard nemen???
En...ik weet nog niet of deze het word en als deze het niet word kijk ik rustig verder, tja afspraak is afspraak ook al is t raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 21:00

Je hebt dat paard dus daar gekocht met de deal dat je m in kan ruilen als ie niet bevalt? Dat gebeurt wel vaker hoor. Maar, als je met Mulenza een proefperiode had afgesproken vind ik dit wel een eigenaardige afspraak. Proefperiode betekent volgens mij dat je m zo goed als vrijblijvend weer terug kunt brengen, vraag dit anders een na.
Als je niet dat paard tegenkomt dat 'klik' bij je doet, dan zou ik rustig verder kijken. 3 jaar is wel erg jong.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 22:09

Net 3 jaar? dus net zadelmak?

Ik zou even rustig op een rijtje zetten wat je nu wilt, als je een paard wilt waarmee je lekker wedstrijden kunt gaan rijden binnen een redelijke termijn dan zou ik geen net 3 jarige nemen hoe lief dan ook. Dat je bij deze mensen een ander paard moet kopen houdt niet in dat dat 1 van de paarden moet zijn die ze nu hebben staan.
Schrijf eens voor jezelf op wat je zoekt en wat wil je met het paard doen, bereiken, en hoeveel tijd en moeite moet dat gaan kosten??

Laat die mensen maar een geschikt paard voor jou zoeken, als handelaar zijnde kunnen ze best eens op zoek naar het juiste paard voor jou.
Of de combinatie er mooi uitziet is wel de laatste zorg die je nu hebt....je moet er ook lekker mee kunnen rijden, het is geen jurk!!!

Gewoon een WEL/NIET lijstje maken voor jezelf en streng zijn!!!! Geef dan een korte opsomming van dat lijstje aan die mensen en laat ze maar zoeken voor je....dan koop jij dat paard weer van hun!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 22:18

toevallig heeft een stalgenoot van mij vorige week een 3.5 jarige ruin van burggraaf gekocht, 172 hoog.
Raven is echt een schat van een paard, ook goed gekeurd. Fijn te rijden ondanks dat ie nog niet zolang onder het zadel is.
Ok, dit zegt niks, het paard heeft tenslotte ook nog een moeder, maar toch

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 08:40

DIt paard zal zeker nog uitgroeien richting de 1.75...
Ik weet niet of dat wel zo verstandig is.

Verder weet ik niet wat voor ervaring jij in de paarden hebt, maar een jong paard zal je zeker in de toekomst wat willen gaan uitproberen, zijn "pubertijd" moet nog gaan komen, en je zal het eerste jaar nog niet veel van dit dier kunnen vragen.

Ik denk dat het wat verstandiger is om nog wat verder tekijken....

veel suc6

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-01 10:26

Ik heb best wel veel ervaring en heb al 5 eigen paarden gehad waarvan ik er 3 zelf heb ingereden.
Helaas had de eerste atrose en de tweede chronische bronchitus en ga zo maar door.

En Mulenza was gewoon niet helemaal goed bij haar hoofd, alleen maar steigeren(en omklappen) en dat hoorde ik dat ze bij dr vorige baas ook deed, ik heb geen zin om daar mee te geginnen dat heb ik al vaak genoeg meegemaakt.
Wedstrijden rijden wil ik graag maar ik vind het niet erg om nog even te wachten, ik weet nog niet zeker of ik dit paard neem en ik heb ook geen haast maar het is zo een leuk, lief, mooi paard!!!
En ik vind t niet erg dat hij nog groter wordt, iedereen zegt dat het een mooie combinatie is, en Suzanne is ook niet groot en Marillion is wel groot, dat vind ik heel mooi!!! Groetjes Monique.