Trailerdrama :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Trailerdrama :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 11:24

Gister zou ik voor het eerst sinds 4,5 maand weer les rijden bij Pietrick (ivm stages kon dat niet). We zouden deze keer met de trailer bij haar komen. Half 7 met de trailer bij de wei. Ewaldje gepakt en op naar de trailer.
Ik had thuis al ruzie met mjn vader gehad dus die was in een flinke pishumeur. Dus zei ik alvast dat ie het niet moest wagen Ewald meteen te beginnen te meppen. (Ewald is nogal koppig met het op de trailer gaan, je kan in principe niks bij hem maken, druk op halster gaat ie achteruit, als je van achteren maar waagt om aan zijn kont te komen gaat ie achteruit, dwars over jou heen. Hij heeft totaal geen respect en ik weet eerlijk gezegd zelf niet hoe ik dat moet oplossen. Verder in omgang en met het rijden heeft ie wel respect voor mij, maar de trailer )
Maargoed, na 5 min. had hij nog geen voet op de klep gezet en bang is/was ie totaal niet! Mijn vader had het onderhand al gehad en gaf hem een tik. Ewald meteen in paniek, steigeren en heen en weer rennen. Ik roep tegen mijn vader dat ie onmiddelijk moest ophouden omdat Ewald weer doordraaide (heeft ie 1x eerder gedaan dan gaat ie alle kanten op slaan, volgens mij is hij dan zelfs in staat om iemand te gaan trappen. Mij niet maar mijn vader wel, vorige keer moest ik eerst een kwartier met hem door de bossen stappen voor hij afkoelde..)
Maar mijn vader gaf hem nog een tik net op het moment dat hij naast de trailer staat, Ewald schiet vooruit en mijn pols klapt tegen de rand van de trailer waardoor ik hem los liet.
Nou daar ging ie hoor.. halstertouw over de grond staartje omhoog en showend over de weg.. Gelukkig ging hij het bos in..
Halverwege het bos (het is gelukkig 1 lang pad rechtdoor) is een stukje waar een aantal weides bij elkaar komen zeg maar. Net op dat moment fietste er een jongen over de weg die zag Ewald en heeft hem bij dat pad opgesloten.
Ewald was nog steeds helemaal in paniek, toen ik eraan kwam liep ik heel rustig naar hem toe, maar Ewald sprong half dr sloot in en ging door het prikkeldraad Scheve mond een wei in (waar gelukkig geen stieren stonden!!)
In de wei heb ik nog een kwartier ong. achter hem "aangezeten" Hij stond telkens op het touw, ik was doodsbang dat hij zijn nek of benen zou breken..
Op een gegeven moment stond ie zo vaak achter elkaar op het touw dat ie nog meer in paniek raakte en naar mij toe kwam, pfffff...
Hij was super bezweet, maarja hij moest weer de trailer op anders had ie gewonnen. Ik zag dat al helemaal niet meer zitten, mijn vader was pist dus die gaat maar wat op hem in slaan wat totaal geen nut heeft, hij denkt zo: vorige keer schoot ie de trailer in, doet ie nu ook wel Verward
Maargoed toch nog geprobeerd, maar toen zag ik dus dat ie allemaal striemen had (sneeen), die bijna over heel zn buik liepen.
Dus toen ben ik met hem naar stal gegaan en heb hem onderzocht en overal wondzalf opgesmeert. 2 flinken over heel zijn buik, een paar kleintjes over zijn achterbenen en bij zijn kroonrand een paar wondjes. Heb zijn benen afgespoten en hem weer de wei ingezet aangezien dat toch wel hygienischer is als zaagsel.
Oke Ewald heeft gewonnen...

Ik heb het nu helemaal gehad. Mijn vader heeft geen geduld, zit maar te roepen dat we belazerd zijn (we stonden erbij toen hij de trailer niet op wou..), dat hij miskoop van het jaar is. Ik weet het zelf totaal niet meer, ik heb er zelf totaal geen ervaring of wat dan ook in. Dus ik weet zelf ook niet wat ik moet. Het ene moment is hij zo koppig als wat (Ewald) en het andere moment raakt ie in paniek. Mijn vader wil hem gewoon nog een keer flink op zijn donder geven maar denkt er niet bij na dat het ook anders uit kan pakken. Ik ga hem iig niet meer met mijn vader opladen. Ik zoek wel een proffeioneel iemand die tegen betaling hem trailermak ofzo maakt. Want als Ewald dat niet word kan ik hem nu meteen wel verkopen, aangezien mijn vader niet gelooft in paarden recreatief houden.

Als jullie tips hebben heel graag want IK ben totaal ten einde raad...


Groetjes Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 11:52

Bedankt voor de snelle reacties Lachen

Helaas werkt longeerlijn ook niet, dan begint ie ook gericht te trappen enzo..
Ben ik vergeten te melden dat we na mijn vakantie (ik ga vrijdag op vakantie MET Ewald, gelukkig niet ver dus kan er rijdend heen) Elke avond willen gaan oefenen, zoals je zegt dan heb je alle tijd en geen haast.

Wij hebben een 2 paards trailer en gisteravond hadden we er geen schot in, maar normaal gesproken wel (vind ik een veiliger idee).

Bedankt voor het kijken Michèle!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 12:11

Ja klopt, maar ik bedoel meer voor de bochten enzo, dat hij iets steviger staat. mijn vader rijd verder heel netje met de trailer en houd ook rekening met Ewald.

Ik hoop dat het resultaat geeft Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 15:12

Bedankt voor de vele reacties, nooit verwacht op zoveel tips!!!
Aan de hand loopt Ewald vrijwel overal achter mij aan, volgende week heb ik vakantie en onze trailer blijft daar staan, dus wil ik elke dag gaan oefenen.

Ik zal alles uitprinten en aan mijn vader laten lezen, misschien dat ie er dan meer van begint te snappen.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 12:21

Agossie geeft niks Haha! Ik kon mijn vader zelf ook wel dezelfde aanpak geven als hij Ewald gaf, natuurlijk had ik zelf gezegd dat ie het mocht doen. Wantwe waren nog geen 5 min. bezig en mijn vader had al geen geduld meer, normaal gesproken heeft ie dat wel maar nu had ie dus een behoorlijk slecht humeur door een voorval thuis. Maargod mijn vader zou hem nooit zo slaan dat ie er striemen van krijgt, dat weet ik zeker Lachen
De eerste tijd hoef ik mijn vader niet bij Ewald, die heeft het flink verpest, want ik wil zometeen niet met een bang paard zitten. Ik weet wanneer hij zich aanstelt en wanneer niet, als hij dan niet luistert naar wat ik zeg maar ie opdonderen Haha!

Ik ga proberen of ik al deze tips bij een kennis uit kan printen, dan kan ik deze week elke avond oefenen met een vriendin ZONDER mijn vader of andere bemoeials (die je op wedstrijden nogal tegenkomt ook al bedoelen ze het goed).

Het jammere is vooral dat ALS ik hem niet trailermak krijg en mbv een proffesioneel iemand ook niet, hij verkocht word, gezien mijn vader geen dure stalling wil betalen voor "maar" een recreatiepaard want wat heb je daar nou aan Verward
Tegen de tijd dat het zover is (wat hopelijk, waarschijnlijk, niet zal komen) plaats ik wel een topic voor overtuiging van mijn vader Knipoog

Iig iedereen heel erg bedankt voor deze tips, ook diegeen die mij hebben gePBt, ik heb hier echt wat aan!!!


Groetjes Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 19:15

Helaas nog geen nieuws. Deze week gaan we waarschijnlijk proberen.

Ik ben van plan om de trailer voor de deur van het stalgebouw te zetten zodat hij neit langs de trailer kan schieten en dan meer concequent zijn en niet met geweld. Zodra hij erop staat krijgt ie een lading lekkers Haha! Hang hooinetje op en we gaan een rondje rijden en dan mag ie weer in de wei.

Dit leek mij een goed plan om te doen, iemand andere ideeen?

Mijn vader heeft trouwens inmiddels ook door dat geweld niks oplost! (gelukkig)

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 20:21

Nee niet Pietrik Adema. (rijd inmiddels niet meer bij PietriCk)
Ewald is inmiddels zo goed als trailermak (lees: oud topic Haha! )
Succes met maffick

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, DenieesB, GrapeshotBot, Kla4tje, marloesxx en 44 bezoekers