Saar en de spoorwegovergang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Saar en de spoorwegovergang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 10:07

Saar is gek.....maar wel leuk gek Haha!

Gisteren gingen we dan eindelijk alles verhuizen naar onze nieuwe stal. We hebben eerst Willem gebracht in de trailer samen met alle voertonnen en andere grote dingen. Daarna hebben we de schapen opgehaald, ook met de trailer verhuisd.

Saar en Hester wilden we gewoon lopend verhuizen, Hester voor de wagen en Saar onder het zadel. Daarvoor waren twee opties, een saaie route zonder spoorwegovergang, of een leuke route met een spoorwegovergang. Dan heb ik het dus over het spoor tussen Utrecht en Den Bosch, gemiddelde komen daar 16 treinen per uur langs. Ik ben een beetje huiverig voor spoorwegovergangen. Neem daarbij de verhalen over stroom op de rails en paarden die dan niet meer te bewegen zijn......ik zag me daar al staan met in de verte een intercity op komst.....brrrrrr.

Maar we hebben toch meer gekozen voor de route met de spoorwegovergang. Onze nieuwe stal ligt vlak langs het spoor en om in een mooi natuurgebied te komen, moet je toch weer het spoor over. Saar was nog nooit over het spoor geweest, maar ik dacht als Hester gaat (en die gaat toch wel) dan gaat Saar echt wel mee.

De hele rit ging echt heel ontspannen, lekker gestapt en een paar stukjes gedraafd. Op het laatste stuk konden we de spoorwegovergang al zien liggen. Ik zat al te hopen dat er van iedere kant een trein zou komen, dan weet je zeker dat er heel even geen trein meer komt. Niet dus, het bleef de hele tijd stil....totdat we ongeveer 25 meter voor de overgang waren, toen begon alles te rinkelen. Ach ook geen drama, gewoon even wachten. Trein voorbij, lichten weer uit, een keer diep ademhalen en gaaaaan.

Hester keek toch een beetje raar en begon te draven, prima toch, zijn we er alleen maar sneller over heen. Saar en ik er ook in een drafje achteraan. Wat er toen gebeurde...ik kwam echt niet meer bij van het lachen Haha!

Saar liep balkjes!!!! Keurig in draf zo over de rails heen OK dan!

Telkens al is ik er aan denk schiet ik weer in de lach. Zit ik me daar de halve rit op te vreten, omdat ik niet weet hoe Saar zal reageren en dan gebeurd er zoiets.

Ik heb echt een wereldpaard!!! Lovers

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:09

super, zo'n braaf paard.
Geef ze maar een lekkere knuffel hiervoor

boemel

Berichten: 8387
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:15

Ik had juist het omgekeerde. Ik ging vol vertrouwen richting spoor, zo van 'o dat doet ze wel'.

Mijn paard liep er dapper op af, totdat ze op het laatste moment de rails ontdekte. Dat was dus foute boel. Ze wilde gewoon echt niet en ging in een lekker stakersgedrag over.

Toen ik haar eindelijk zo ver had dat ze weer de goede richting op had, kwam de trein eraan. Toen heb ik het maar opgegeven. Ik probeer het binnenkort nog wel een keer met een brave pony erbij.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:26

Super zeg! echt knap!

ik durf het niet te proberen, terwijl starlight het vast niet eng zal vinden. Ik ben onder het spoor doorgegaan, onder zo'n soort brug. Dat vond ik enger als starlight zelf maar goed Haha!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:48

Goed joh! Grappig dat ze zo mooi balkjes liep over de rails *LOL*

Toen ik Fraeva net had (1 week op proef) heb ik een keer buitenrit gemaakt langs het spoor, gelukkig zat er wel een hek tussen het ruiterpad en het spoor, maar verder was alles open... We wisten nog helemaal niet of Fraeva 100% verkeersmak was dus ik was best zenuwachtig en bleef maar hopen dat er please geen trein langs ons zou komen.... (mijn ouders fietste achter mij en waren mij een beetje aan het coachen, haha) Maar helaas hoorde ik in de verte wat gerommel en Fraeva's oortjes draaide wat richting het spoor. De trein kwam van achter dus ik kon haar ook niet laten zien wat het was, echt eng! Toen de trein langs ons kwam, maakte ze wel een kleine versnelling, maar ik kon haar meteen weer terugnemen! Aan het einde van het pad moesten we ook nog eens een spoorwegovergang oversteken, maar daar had ik alle vertrouwen in en ze liep er idd moeiteloos overheen (ook alsof ze balkjes liep *LOL* ). Ik ben echt zo trots op mijn meissie! Dit was echt een goede test of ze verkeersmak was! Verder geeft ze niks om verkeer Lachen

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:59

Hahaha, het blijft een grappig verhaal Haha!
Fjorden blijven je verbazen Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:51

haha grappig!!!!
leuk man! super paard!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:17

super joh!
Goede warming-up oefening Knipoog

En hoe vond ze het bij aankomst bij de 'nieuwe' stal?

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:37

Leuk zeg, die van mij stapte dus precies op de rails. Kreeg hij dus een stroomschok en dat had een behoorlijke bok tot gevolg. De terugweg liep hij er tot mijn verbazing toch wel weer overheen. Nou ja, weer erop dus en weer een stroomschok. Ik denk dat hij nu niet meer durft maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 09:29

Fjordenmaniak schreef:
En hoe vond ze het bij aankomst bij de 'nieuwe' stal?

Heel spannend Haha!