Natural Horsemanship - 'The Arwen Method'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Natural Horsemanship - 'The Arwen Method'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 19:50

Ach, het was wel heel schattig eigenlijk. Op onze stal komt deze weken wel eens een meisje langs om paarden te poetsen. Ze staat op een camping dichtbij en verveelt zich, en wij hebben een paar paarden staan waar de eigenaar niet veel tijd voor heeft, dus die vinden het heerlijk.

Komt ze na mijn bosrit even bij me staan als ik afzadel. Beetje schuchter. Of ik aan Natural Horsemanship doe, want mijn paard is zo braaf.

Ik vertel haar met een stijl gezicht dat ik aan de 'Arwen Method' van NH doe. Okay, hoe werkt dat dan? Dus ik leg het haar even uit...

mijn paard word terechtgewezen als hij iets fout doet, krijgt ongenadig op z'n lazer als hij onbeleefd of lomp doet, en word overladen met liefde als hij zich netjes gedraagd.

Jaaaah... doet ze. Maar *dat* is geen Natural Horsemanship!

Misschien moet ik er een wazig verhaal bij ophangen en bij volle maan drie keer tegen de klok in om z'n waterbak dansen? Feit is dat het werkt, en ook nog gebaseerd is op het instinct van paard en mens Haha! Zal ik er een boek over schrijven? Schijnheilig

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:21

goh, volgens mij hebben mijn paarden ook zo'n handleiding.Het werkt wel by the way!