Dierenbescherming ingeschakeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Dierenbescherming ingeschakeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 14:08

ik ben het echt zat nu en heb de dierenbescherming ingeschakeld. Mijn oude verzorgpaard en ponny staan bij een hele slechte eigenaar vroeger was dit ookal zo maar toen ik ze verzorgde kocht ik ze vaak eten en zorgde ervoor dat de smit kwam en alles. Toen nadat het 4 jaar mijn verzorgpaarden waren want toen waren het er 4 nu zijn er nog maar 2 over kwamen er andere meisjes dochters van een vriendin van de eigenaar je kent dat wel. Ik kon dus mijn boeltje pakken. toen kreeg ik mijn eigen paardje sweety. deze meiden hebben de paarden kapot gereden en nu na 3 jaar zijn ze ook verdwenen. op de welsh reed toen een meisje van meer dan 60kg zijn rug is nu kapot. We hebben toen ook vaak ruzie met de meiden gehad maar niets hielp. ik ga vaak nog kijken bij de paarden. Kom ik gisteren aan met mijn vriendin omdat we hadden vernomen dat de paarden 3 weken geleden waren uitgebroken (dit doen ze als hun gras op is) en wat we toen aantroffen. De paarden hadden in dagen waarschijnlijk geen water gehad want de drinkbak lag onderaan vol gedroogd zand helemaal droog. we hadden hooi meegenomen maar ze konden het eerst niet goed eten hun keel was te droog toen zijn we water in bidonnen op en af gaan brengen en drinken dat ze deden de stakers. Nu heb ik de dierenbescherming gebeld ik ben benieuwd of die er deze keer eens echt wat aan gaan doen want we hebben hun er al zeer vaak op afgestuurd.

Wappy
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:13

Amai zeg, ja hopelijk gaat de dierenbescherming wat doen..arme paardjes Boos!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:14

Volgende keer misschien de politie bellen. Hopende dat er geen volgende keer hoeft te zijn. Ik kan daar ook HELEMAAL niet tegen. Ik hoop dat er wat aan gedaan wordt. Er zijn mensen die niets om dieren geven..... wat erg toch....

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 14:19

De politie is ook al heel veel keer geweest maar het is echt een moeilijke vent die de wet kent. Als je paard een schuilhok heeft en water dacht ik kan je niks. nu zijn ze van wei verhuisd waar geen schuilhok is en we betrapte hem erop dat de paarden geen water hadden en je kan daar geen hooi opslaan op die wei dus voeren doet hij niet en de wei is zo kaal als iets. Hopelijk pakken ze hem goed aan deze keer. Ze gingen me op de hoogte houden maar ik heb nog niks gehoord. Het is echt al jaren zo. De pony heet touwens zomer exeem die niet behandeld word het arme beest heeft geen manen en een heel klein staartje nu door het schuren de stakker.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:30

Dat is ook dierenmishandeling hoor! Het niet behandelen. Misschien kunnen ze hem daar wel op pakken!!!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:33

achhh echt zielig ja sommige mensen denken niet aan hun beesten
als ze het zelf maar goed hebben
het is echt niet normaal hoor Boos!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 14:39

En weet je wat het vreemde is? Die beesten zij zo gehard niet normaal. Hun hoeven zijn in jaren niet gekapt toch zie je dit nauwelijks. Ze eten acht alles vers brood met de massa's en ze worden er niet ziek van. Maar volgens mij zitten ze wel vol wormen wat het paard heeft toch een buikje en dat kan niet zonder eten dat zal wel een wormenbuik zijn. Echt geharde beestjes de stakkers

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:08

ik vind dat zo dom, wrom neem je dan een paard terwijl je m toch neit goed verzorgd dat kan ik echt NIET begrijpen ik hoop dat de dierenbescherming echt er wat aan doet dat is zo zielig

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 20:19

Wij kunnen dat hier al jaren niet meer begrijpen. Het is echt een raar persoon. hij kijkt nooit naar die beesen om en toen ik ze wilde kopen wilde hij niet ik verkoop mijn beesten niet. waar slaat dat op als je er nooit naar omkijkt.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:21

Vreemde mensen bestaan er he !Ik sta elke keer weer verstelt over hoe ongelooflijk dom mensen kunnen zijn!Ik vind het goed dat je de DB heb gebelt!Ik hoop dat ze er echt wat aan doen!

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:08

Er zijn veel te veel mensen die zo met hun dieren omgaan, ik ken ze ook en de db doet niets! Ze kijken, de mensen beloven verbetering, de db komt nog een keer en ze zien er wat beter uit, daarna dus niet meer! K hoop dat het in jouw geval beter gaat!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:43

Gadverdamme wat kunnen mensen toch dom zijn om hun paarden zo te verwaarlozen! ik hoop dat de paarden daar weggehaald worden en dat ze een goed tehuis krijgen.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:09

Idd, goed van je de je de DB hebt gebeld!
De waterbak had best nog de dag er voor gevuld kunnen zijn... Ik moest ook afegelopen week 3 paardjes checken op water en gezondheid. Toen ik maandagavond kwam hadden ze geen water!!!!
Was er zondags blijkbaar niemand geweest! Ze hadden dorst niet normaal meer! De rest van de week zijn er geen verzorgsters langs geweest, echt slecht gewoon!
De eigenaar was op vakantie en die had gevraagd of ik regelmatig wilde checken! En dat hoefde pas vanaf maandag! Nou ik ben iedere avond geweest alles is de week goed gegaan, maar ja sommige verzorgsters... wel de lusten niet de lasten. En met mooi weer kun je beter aan het water gaan liggen, grrr!

Maar zoals ik het lees is het bij jouw geval echt slecht zeg!

Heeft de DB nog ingegrepen? Vaak geven ze een waarschuwing toch?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:14

wat een *piep!* jeetje zeg, ik snap echt niet dat sommige mensen zich zo dierontwaardig kunnen gedragen...

echt goed dat je de DB hebt gebeld hoor! Houd je ons ook op de hoogte als je nieuws van hen krijgt? (al is deze vraag denk ik erg loos, dat zul je toch wel doen Knipoog )

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 15:02

Tja het enige nieuws tot nu toe is dat ze plots terug op hun oude wei staan. Ik vermoed dus dat de DB hem erover heeft aangesproken. hier worden ze tenminste door de buurt bijgevoerd. maar ik houd een oogje in het zeil hoor.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:22

mooi zo en houdt ons op de hoogte he!!!