mega agressieve merel valt katten aan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

mega agressieve merel valt katten aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 00:39

wie heeft er wel eens meegemaakt dat er een merel het leven van de katten zuur maakt. de 1e 2 dagen moesten we nog wel lachen. toen haalde 1 van onze katten uit van en nou is het genoeg geweest.

en toen begon "birds III"
echt vanaf smorgens zonsopgang tot zonsondergang. de katten durven de tuin bijna niet meer in en als ze het doen dan lanceerd zich echt een minimerelstraaljager op de katten waardoor ze of onder de bank vlucht of weer binnen kruipen. of ze vluchten naar de buren.. die hebben kippen ( haha nog grotere vogels maar die doen niks)

wij denken dat er een nest moet zitten.. gezocht niet gevonden.. van een ander hoorden we dat een vogel heel maf kan worden door uitdroging.. wij een waterbakje neerzetten.. nou maar dat vond ie lekker.

na 7 dagen is het echt niet leuk meer .. ookal blijft iedereen die op bezoek komt het komisch vinden.

wie heeft er een oplossing en heeft dit vaker gehoord.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 00:48

haha dus de merels in Nijmegen zijn agressief geworden... zal ik ook maar beter op gaan letten Tong uitsteken Lijkt me wel erg vervelend als mijn kat zo wordt opgejaagd, is ook niet goed voor zijn ego...
Maar iig, ik heb er nog nooit van gehoord... uitdroging lijkt me een beetje raar... dan hebben ze toch juist niet de puf om katten aan te vallen?
Merels zijn over het algemeen hele brutale vogels...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 01:11

Iets dergelijks heb ik wel eens meegemaakt met die iets grotere zwarte vogels, kauwen. Er zaten er wel 10 in de tuin en zodra mijn kat buiten kwam, begon de terreur. Uiteindelijk heeft poeslief wel gewonnen, maar het was wel raar.
Inmiddels ben ik verhuisd, maar hier achter gebeurt het ook, die krengen van vogels dagen de katten gewoon uit en treiteren die arme poezenbeesten alsmaar.
Vogels zijn eng en vooral die grote zwarten Haha!.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 07:29

waarschijnlijk hebben ze jongen die net aan het uitvliegen zijn, vandaar dat ze geen kat in de buurt willen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:32

Ik heb ook zo'n merel in de tuin.. Met een snoekduik komt ze op mijn Muts af (een kater die niet voor niets zo heet Lachen ). Inmiddels ben ik erachter dat ze het doet als in de tuin een van haar pas uitgevlogen jongen zit. Dus het zal binnenkort wel voorbij zijn.

Muts moet maar een paar daagjes binnenblijven nu. Superdapper toch, zo'n merelmoeder? Dat moet beloond worden met een katvrije tuin.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 22:57

die van ons doet het als onze wekker afgaat om 8.00. dan komt de merel van oke daar gaan we weer en inderdaad van die snoek duiken. batman met een geel puntje(snavel van voor gezien) Cool . we hebben een erg kleine tuin en daar is echt geen merel jong te vinden. daar hebben we al naar gezocht. Ik hoop echt dat het binnenkort voorbij is. duurt nu al een week. hij valt nu echt zelfs aan als onze grijze poes op schoot zit.. nou ja dan

bij ons is het de pappa merel die dit doet. het vrouwtje zit gewoon al 2 jaar in onze kleine tuin wormpjes te eten en onze katten doen daar niks op. die kijken meer van oke je hebt honger.. wees welkom *LOL* , maar papa merel is echt niet wijs Verward .

anyway ik hoop echt voor onze 2 poezen dat het snel over is, want voor hen is het niet leuk meer en ik hoop voor me zelf ook want stel dat ze hun behoeften gaan doen in huis omdat die merel er zit

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:58

Zodra de jonkies zijn uitgevlogen ben je er vanaf! Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:02

Met een Ekster eigenlijk... Bij Sonja lopen wat katten rond, ik meen 3 volwassen en 2 kittens. 1 van de volwassen katten heeft waarschijnlijk een eksterjong dat uit het nest gevallen was doodgemaakt. Gevolg: Zodra er een kat in zicht kwam werden ze aangevallen door mams ekster...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 00:11

Hahahaha!
Wat een schitterend verhaal!!
Bij mij lag er daarstraks een jong musje te piepen bij de voordeur.
Ik het gepakt, en op tafel nagekeken.
Springt het ineens uit mijn handen de PRINTER in!
Buurman die vogels heeft erbij geroepen, en die heeft het arme dier eruit gepeuterd.
Hij zit nu bij hem in zijn voliere, om tot rust te komen....

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 07:55

whhaha, sorry hoor maar dat klinkt onwijs lollig:P

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:16

Heb je het nou inmiddels gefilmd??????? Straks doet ie het niet meer Haha!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:07

heey dat ken ik!! haha papa merel doet het bij ons ook, sinds onze kat bijna 1 van zn kinderen heeft opgegeten (we konden hem nog net op tijd rennen en de kat opsluiten). Iedere keer dat de kat iets te dicht bij komt probeert 'ie hem in z'n kop of rug te pikken... Inmiddels zijn de kleintjes uitgevlogen en is het over, maar de kat durfde echt niet meer in de buurt van die boom te komen!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 22:41

neeee nog steeds niet gefilmd fab. morgen kom ik bij katja en die heeft een videocamera. zal kijken of ik hem kan lenen.

vandaag was meneer weer volop bezig maar begint wel iets banger voor ons mensenras te worden omdat we gisteren een soort van kattapult hebben gemaakt van een fietsband en knikkers hebben geschoten. 1 was raak. het houdt je in ieder geval wel van de straat haha

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 08:06

Kijk daar komt de ware aard naar boven.
Wat gemeen ben jij, kan je wel tegen zo'n klein beestje
Haha! Haha! Haha!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 19:48

hihihi fab, maar ook helaas hij houdt alleen maar op als wij in de tuin komen.. dus nog geen oplossing . de katten lijker er een beetje aan te wennen en gaan op een plekje liggen waar ie vlak langs kan scheren maar biet echt kan attacken. misschien een kattapult maken die de katten kunnen gebruiken Haha!