iemand nu hier toevallig..?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-01 21:06

Ilona, jij was er toch ook of zag ik dat nou verkeerd?


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-01 21:13

ah leuk!
vertel aub even kort ioets meer over jezelf, want volgens mij ken ik alleen jouw naam v. horses?
verder weet ik helemaal niets van je :-/ ( ben niet nieuwgierig hoor)
madelein


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-01 21:47

Oke dan:
ben Madelein ( op z'n hollands), ben 22 jaar jong, ben 4-de jaars student maatschappelijk werk en dienstverlening in R'dam en woon zelf op Goeree Overflakkee ( 1 v/d Z-hollandse eilanden, voor de niet-topo's onder ons).
heb een oude pony, eigenlijk mijn eerste eigen pony, op de welsh na, die vrij snel weer pleite was. Van hem heb ik veel geleerd, vooral op het gebied van vertrouwen, gevoel e.d.
Hij is nu ca. 34, maar mankeert nog niets, behalve dat hij er wat vreemd uitziet ( hij wordt weleens uitgemaakt voor Alf, kennen jullie die..?).
Hij staat gezellig in de wei, met mijn fjordje Leorna ( 9, v Drageset), die nu dus drachtig is. Dat kon jullie niet ontgaan zijn haha.
Ik heb een bijbaantje in een recreatiecentrum, waar ik voornamelijk toezicht houd in t zwembad en een beetje horeca doe.
Naast de paarden, speel ik piano sinds mijn vijfde en ik speel dwarsfluit in een orkest, maar de piano staat met stip op 1!
ehh. verder hebben we hier ( ik woon bij mijn ouders, vooral ook vanwege de paarden..zie anders nog effe geen oplossing) 2 poezen, Doesha en Pepper en een herder Mista ( je weet wel: "insalata mista", gemengde salade; ofwel, hij is 'gemengd'; duits x mechels, maar 3/4 duits.
Die 's nu ruim 1 jaar.
leorna ken ik van veueln af aan, ze is met de fles grootgebarcht, want haar moeder zag haar liever dood dan levend, helaas ( het was haar eerste veulen, help..!!) . Sinds haar derde staat ze hier in de wei en toen ze van de eigenaar weg moest ( ruimtegebrek, hij doet ze dag en nacht op stal 's winters), nu 4 jaar geleden, heb ik besloten haar te kopen. En heb daar weinig spijt van gehad eigenlijk..!
Ik heb een fries wel hoog op m'n verlanglijstje staan voor later, maar om te houden was en iseen fjord gewoon veel makkelijker gezien mijn situatie. Een fries kan in de winter niet altijd 's nachts buiten blijven en als t erg nat is, is dat ook niet zo handig..
verder houd ik van elk 'stevig' soort paard: shire, welsch, tinker, maar ook een goed dress. paard onder m'n kont is ergens een kleine droom..
tja.. ach..
Voorlopig heb ik een hoop plezier van mijn fjordenbeessie en 'die ouwe'!

madelein

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-01 21:48

oh ja, momenteel ben ik single Knipoog , laat staan dat ik samenwoon....

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-01 21:34

Hoi Karin!
heej, dus de jouwe was ook echt een ouwetje!
ja, de mijne heeft in de winter zo'n wollige krulletjes vacht ( heet iets met ziekte van 'crunsing'..huppeldepup (ofzo iets dus), kan het opzoeken, maar moet dan naar boven en heb daar nu even geen zin in...)
Als hij helemaal droog is en schoon is hij in de winter op z'n mooist vind ik; dan is hij veel lichter dan in de zomer en zie je z'n bottige lijf niet zo goed.
In de zomer zie je echt zo'n oude=paarden=lijf ( niet zo gek natuurlijk..):
holle rus, mega schoft die uitsteekt en er steekt een bot op z'n kruis erg omhoog..
Alleen zijn hoofd.. tja.. vooral wanneer het weer voorjaar wordt, en z'n vacht wat minder wordt, blijft dat hoofd altijd onwijs behaard. dan is t echt geen gezicht mee haha.
Maar inderdaad, het duurt een hele tijd voor hij helemaal door z'n wintervacht heen is ( en echt dun wordt die vacht nooit meer), vaak zitten we dan al half in juniu. Hoewel, ik moet zeggen dat 'tie afgelopen seizoen er vlot doorheen was ( ook vroeg mooi weer geweest!), zo in mei al. Dat is voor hem vroeg.
Hij is trtouwens sinds de latste 2 jaar 'opeens' zo oud gaan lijken, daarvoor zag je nog niet zoveel aan hem.
geestelijk voelt 'ie zich nog steeds erg goed, hij is nog altijd heer en meester in 'zijn' wei!
Zelfs de brutale bopper van ilona had weinig in te brengen, dat deed me trouwens wel goed, best zielig voor bopper ( is ook best afgevallen die week haha), maar het doet me goed dat ouwe beesie zo gezond en bazig te zien.. Houdt 'm jong denk ik..
Ook mijn stevige en brutale fjord leorna gaat voor hem nog steeds blokje om hoor! Hij kan ook zo onwijs leleijk kijken, daar zou je alleen al een stratje voor om gaan! haha.
wat was jouw manjo voor pony. ras of mix? Grappig pony'tje ook en een beetje een roy-uitstraling!
Roy zou half fjord kunnen zijn. Hij is/was alleen meer sportpony, houdt erg van springen en heeft M2 dress. gelopen tig jaar geleden.
daar plukte ik de vruchten van toen ik met hem begon ( nu ca. 9 jaar geleden).
Misschien een rare vraag, maar is jouw pony aan ouderdom overleden ( hartstilstand ofzo) , of is hij een tijd ziek geweest en zag je het aankomen?

ja, ik zal binnenkort een paar foto's naar heike sturen, die kan ze dan hier neer zetten voor mij.

madelein


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dnies90, flora, fokfanaat, Natascha en 32 bezoekers