Wat voel ik me schuldig nu... :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Wat voel ik me schuldig nu... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 10:40

Aangezien Mirogrant op schoenen van Gerrit Smit gaat heb ik alvast gister ochtend zijn ijzers eraf laten halen. Zo kunnen zijn hoeven vast een beetje bijkomen van al die gaten die er de afgelopen 6 jaar ingeslagen zijn. Ik had alleen niet verwacht dat Miro er zo'n last van zou hebben op zijn blote voetjes Boos! Hij lijkt aan 4 benen wel kreupel en zet zijn voorvoeten heeeeel voorzichtig neer. Het doet blijkbaar echt zeer. Ik ging gisteravond rijden (stappen onder het zadel meer...) en ik voelde me doodongelukkig en een dierenbeul omdat mijn vriend zo'n pijn aan zijn voetjes heeft. Ik moet wel doorzetten want het is niet zo vreemd als je paard 6 jaar op ijzers heeft gestaan en nu ineens zonder moet lopen. Als wij ineens op blote voeten de straat opgaan lopen we ook heel voorzichtig. Ik ga vanmiddag Men.Smit bellen voor een afspraak en dan maar hopen dat Miro zo snel mogelijk zijn schoenen heeft.....arm ventje Boos!

-X- Anja

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:45

Ach.... daar zou ik idd ook niet bij nadenken. Kun je niet zoveel mogelijk op zachte ondergrond rijden?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:00

kan je hem niet een paar dagen stilzetten op het land? Ze krijgen er inderdaad vaak flink spierpijn van, maar als je hem de eerste paar dagen in het land laat moet hij toch met een week weer normaal lopen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:02

het paard van mn moeder heeft een week kreupel gelopen toen de ijzers er onderuit gingen, en die had alleen maar voor ijzers gehad

gewoon lekker een weekje rust geven, lekker in de wei en niet rijden, en ook niet wandelen op het hard

met wat tijd komt t helemaal goed hoor!

kellytje

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:07

hee anja leuk jij ook hier
ja ik heb precies hetzelfde gehad toen edje ze achterijzers eraf gingen. ze lopen de eersteweek meestal erg moeilijk he en dat doet best wel pijn omdat ze het natuurlijk niet gewend zijn om alles onder zich te voelen Boos!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 17:27

Ik zal mijn ventje idd een weekje rust gunnen maar probeer wel zo snel mogelijk hem op schoenen te zetten want ik denk niet dat hij het lang red zonder ijzers.. Als we volgende week naar Rijssen gaan dan duurt het zowieso nog 3 weken voordat zijn schoenen geleverd zijn. Dus Miro moet in ieder geval een maand op blote voetjes lopen, ik hoop dat zijn hoeven niet te kort worden.. Bloos

-X- Anja

P.S Ja Kelly ik ook hier Haha! Zal wel vaker posten nu Knipoog

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:09

hey nou ik zou er ook niet zo snel bij nadenken, maar idd... als ie het al 6 jaar gewend is! Wens hem maar sterkte van me! Lachen

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:10

Ik ken het... Heeft mijn paardje precies hetzelfde gehad en kan me voorstellen dat je je effe "schuldig" voelt. Maar het komt goed hoor, lekker rustig aan doen, zachte ondergrond en hij is zo weer de oude. Alleen wanneer je dan weer op de harde weg gaat rijden of bijvoorbeeld over grind dan kun je nog even een gevoelige reactie krijgen (dit was bij mijn paardje het geval..) Succes ermee!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:14

Ik heb er nooit problemen mee gehad, met een gezond paard althans. Mijn KWPNer met HKO 3 hoef ik niet van z'n ijzers af te halen, daar worden we allebei niet gelukkig van denk ik, maar hij heeft eerst járen rondom op ijzers gelopen en die hebben we er na de constatering eens weggelaten. Geen centje pijn. Toen ze er weer onder gingen liep hij wat langer moeilijk, maar hij heeft van het beslaan sowieso meer last. Eerder ook al ijzers onder het paard vandaan gehaald en dat ging ook prima. Met onze andere paarden gaan we het voorlopig niet proberen, maar ik geloof niet dat die er zo moeilijk over zouden doen Verward

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:22

Ik ga in de herfst hem weer van zn ijzers halen, zomers ijzers voor het buiten rijden en swinters helemaal niets, alleen kappen!

hij is gezond dus zal het wel meevallen ik zie het wel en anders krijgt tie een paar daagjes vrij hoor geen probleem.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:17

mijn oude verzochpaard heeft dat ook gehad ... de hoefsmit had het al grezegt want hij zei van ja zijn spieren die hij nu moet gebruiken heeft hij al lang niet meer gebruikt dus moet je veel op het zachte gaan rijden en hij is niet kreupel lijkt alleen zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 07:48

Mijn paard staat sinds een paar weken ook zonder ijzers. Daarvoor heeft hij 2 jaar op zijzers gestaan. het gat nu heel erg goed, ik kan weer rijden en zijn hoeven zien er nog goed uit. Maar de 1e week vond ik afschuwelijk, hij was zoooooooo zielig: [MD] IJzers er af en dan? Pijn verzachten hoe?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:44

AnjaKos schreef:
Ik zal mijn ventje idd een weekje rust gunnen maar probeer wel zo snel mogelijk hem op schoenen te zetten want ik denk niet dat hij het lang red zonder ijzers.. Als we volgende week naar Rijssen gaan dan duurt het zowieso nog 3 weken voordat zijn schoenen geleverd zijn. Dus Miro moet in ieder geval een maand op blote voetjes lopen, ik hoop dat zijn hoeven niet te kort worden.. Bloos

-X- Anja

P.S Ja Kelly ik ook hier Haha! Zal wel vaker posten nu Knipoog


Ivm het veranderen van de hoefvorm is het advies echt om het even 2 mnd vol te houden. Anders heb je straks schoenen die te groot zijn.
Over een weekje zal hij al veel beter lopen op zn blote voetjes is even wennen voor hem.
Maar bovenstaande zal Gerrit je ook wel vertellen.
En te kort zullen ze niet worden hoor, ze zullen natuurlijk afslijten en dat is vaak wat korter dan dat de smid ze bekapt, vergis je daar niet in.
Succes de komende weken en veel plezier met aanmeten!
Ik verwacht natuurlijk wel een tegen-verslagje.
Viv

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 17:08

Ik hoop dat Miro dat redt...2 maanden zonder ijzers Scheve mond Ik krijg Gerrit Smit nog niet te pakken maar aan de hand van zijn advies zal ik gelijk een afspraak maken...Staat dat in ieder geval vast Lachen Maar is het dan niet erg als zijn hoeven gaan afbrokkelen en dus echt kort worden??

Toch bedankt voor alle reacties want dat doet me erg goed Lachen
Dinsdag 5 Februari moeten we voor de 6de keer naar Emmeloord voor een peesscan (9de in totaal want we zij ook 3x in Utrecht geweest maar daar gaan we niet meer heen omdat iedereen daar steeds wat anders zegt en ze erg bot zijn Boos! ) Ik denk dat ze in Emmeloord wel iets aan te merken hebben op zijn blote voetjes maar als ik vertel waarom dan begrijpt Astrid Bos (die de echografie maakt) het wel. Ik had het met haar vorige keer al over de schoenen gehad en zij was erg positief erover.

-X- Anja

PS Tuurlijk geef ik ook een uitgebreid verslag met foto's wanneer we eindelijk schoenen hebben Knipoog

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:38

ik hoop voor je dat dat snel lukt. ik zou er ook niet bij nadenken denk ik.
het paard van de buren, die had ook 1 ijzer los en die hadden ze er afgehaald. toen liep hij ook kreupel. gelukkig kon de smid die middag komen. maar ze kon die zelfde dag nog niet rijden.