wie herkent dit probleem

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 13:38

zoals jullie weten is lucy nog jong ,dus als ik in een les meerij gaat het redelijk goed .stap en draf dan heb ik ze ook volledeig onder controle met afentoe wat strubbelingen van haar kant mag ik niet klagen (doe ik ook niet meer).als ik tussen ervaren ruiters rij gaat het dus altijd wel goed ook als deze ruiters aan gaan galopperen dan kan ik toch nog wel rustig doordraven met soms even een ophoudinkje .
rijd ik dus in een les met wat minder gevorderde (niet dat ik zelf zo gevorderd ben)dan gaat het eerste half uur wel goed dasn heb ik ze goed onder controle met ook wel een rustig en redelijk regelmatig tempo,op het moment dat deze ruiters mogen aangalopperen dan raakt ze zo gestresst dat ik vrijwel constant ophoudingen moet maken waqrdoor ze nog harder en nog meer gaat hangen of ze gaat juist constant met haar hoofd knikken ect dat ja-knik effect ik kan op dat moment gewoon nix met haar beginnen haar voorwaarts drijven lukt dan gewoon niet zodra ik een overgang naar de stap maak dan wordt ze weer wat rustiger wil ik dan weer aandraven dan loopt ze dus weer onder mij vandaan op de volte zetten maakt ook niets uit want zxelfs opm een hele kleine volte draaft ze nog net zo hard door dan ga ik maar weer stappen omdat ik het vervelend vindt om in haar mond te gaan zitten trekken wat ik dus dan ga doen .
een heel verhaal ik hoop dat jullie mij begrijpen en misschien is het voor sommige wel herkenbaar wat doen jullie dan ?
tips voor wat ik kan gaan doen graag
astrid


astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 14:21

omdat ze dat nog niet zo goed kan ,ik ben haar dat wel aan het aanleren,maar ik denk niet dat dat verstandig is om het bij deze lessen het te proberen .
als ik dus wil aan gaan galopperen dan gaat ze dus echt heelk hard een beetje plat door de bocht ze overkruist raast als een gek door de bak ik probeer wel rustig te blijven zitten maar dat is wel heel erg moeilijk,het gaat al wel iets beter want ze loopt niet meer tegen de wand omhoog.
ik ben dus ook wel bang om met haar in de manege-les te oefenen met de galop ,bang dat ze dus een manegepaard meeneemt in haar streken en dan heb ik het dus nog moeilijker om haar in bedwang te houden ben nu wel aan het oefenen aan de longe voor de overgangen van draf naar galop en weer terug, lukt nog niet zo goed


astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-01 00:29

soms is de situatie er dat ik overdag niet kan rijden en dan rijd ik dus in de minder gevorderde les is maar sporadisch ,meestal rijd ik of alleen of in de gevorderde les,ik heb ook wel aan zitten denken om prive-les te nemen maar daar ben ik nog niet helemaal uit ,omdat bij ons op de manege we geen les van andere personen mogen krijgen alleen van de eigenaars


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers