Sedalin-vraagje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 22:07

Ik stap elke dag een kwartier a twintig minuten met mijn paard op de harde grond ivm een peesblessure. vandaag was het nogal winderig weer buiten, dus heb ik hem maar even twee streepjes sedalin gegeven. (heb ik van de dierenarts meegekregen) Is het slecht voor mijn paard als ik dat bijv. een paar dagen achter elkaar doe? Want vandaag ging het stappen dus heel erg fijn Gaaaap . Hij liep netjes door en schrok niet van elk wissewasje Extreme duivel . Als ik hem niks geef, dan wil hij nog wel eens explosief aandraven of een enkele keer steigeren. Ik ben bang dat hij zich hierdoor alsnog blesseerd.
Dus... wie weet er een antwoord??

Groetjes, maaike Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 22:24

tja wat is erger. Als hij explosief reageert maakt ie de blessure misschien alleen maar erger. En als je het hebt meegekregen...

Heeft de dierenarts er niets over verteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 23:17

Mijn paard heeft ook een historie met dit soort blessures, en heeft in die tijd redelijk wat sedalin achter de kiezen. Hij doet het nog steeds prima, dus wat dat betreft... Vaak kun je het na een paar keer wel een beetje afbouwen. Bij mijn paard dachten we op een gegeven moment dat het psychologisch was, als ie één streepje kreeg was ie heel braaf, maar zonder was hij niet te rijden Verward