Yeah! Ruiterbewijs is sinds vandaag op zak!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Yeah! Ruiterbewijs is sinds vandaag op zak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 23:29

Even een poging tot een kort verslagje Haha!

Vanmorgen was ik rond 06.45 uur op stal om Kasje z'n ontbijtje te geven Gaaaap Hij stond me heel vreemd aan te kijken, snapte er volgens mij niet veel van wat ik op dat tijdstip bij hem te zoeken had *LOL*

Vervolgens met Patricia (Littleghoul, bijrijdster) alle benodigde spulletjes ingeladen en de trailer klaar gemaakt. Kasje rond 8 uur geladen en op weg naar De Glind (in de buurt bij Scherpenzeel).

Om +/- 9 uur waren we op de plaats van bestemming en kon ik Kasje lekker in een grote stal dumpen Haha! Toen wat kennisgemaakt en de groepsindeling doorgenomen en de buitenroute nagefietst, want die wist ik nog niet.

Vervolgens om 10.30 uur begon het theoriegedeelte. Daar was een tijd voor uitgetrokken van 50 minuten, maar met +/- een half uurtje stond ik al buiten. Nou weer wat rondgehobbeld en toen was het tijd voor Patricia om Kasje te zadelen.

Rond 11.30 uur werden we bij het terreingedeelte verwacht. Daar kregen we de mededeling dat alle kandidaten voor het theoriegedeelte waren geslaagd. Jeuj! Die is binnen Haha! Vervolgens begon de eerste groep met het terreingedeelte wat lekker vlotjes en zonder problemen verliep op wat weigeringen voor het springen na.

Ik mocht in de 2e groep terreinrijden. We begonnen met het door een smalle sluis lopen (lees: staanders in oxerstand en dan op hoge stand balken ertussen) Daar moest ik tussendoor en dan in het midden stoppen en beide balken aanraken. Dat was koekie, aangezien het oorspronkelijk met zeil op de grond en dekens over de balken zou horen te zijn. Dit had ik dus ook braaf geoefend met Kasje en die vond dat allemaal prima, dus dit was een eitje.

Daarna moest ik draven en lichtrijden. Vervolgens doorzitten en daarna zonder beugels draven. Daarna weer lichtrijden en wendingen rijden met de teugels in 1 hand. Vervolgens moest iedereen individueel galoperen en daarna in draf op een volte en steeds individueel weggaloperen van de groep. Kasje was superbraaf, hij vond alles wel best Lovers

Hierna was het tijd voor het springen. Er was mij verteld dat je hooguit 2 a 3 sprongetjes moest maken. Nee dus Haha! 3x in draf over een kruisje waar meneer amper z'n benen voor op tilde *LOL* En daarna 3x over een oxer van 60cm in galop. Aangezien ik pas net 2 weekjes geleden begonnen ben met springen vond ik dit laatste toch wel erg spannend Haha!

Maar Kasje sprong netjes aan in galop, was heerlijk terug te rijden en ging soepeltjes over de hindernis heen. Geen idioot hoge sprong, gewoon lekker OK dan! Dus ik was al helemaal blij, want dat was het enige aan het hele ruiterbewijs waar ik wat tegenop zag.

Hierna kregen we de uitslag voor het terreingedeelte: geslaagd! Haha! Die is ook binnen! Dus ik was gekwalificeerd om de buitenroute af te leggen.

Nou ik reed bij de buitenroute als 3e in de rij, wat resulteerde als op 1 na laatste voorop rijden, juist het langste stuk Haha! Hij was superbraaf, zelfs een knalrode grasmaaier met cabine die een rotherrie produceerde interesseerde hem niet. En weliswaar hij liep over de grote gevaarlijke putdeksels heen zonder te schrikken *LOL* Daar willen nog wel eens wat plaagkabouters onder zitten Haha! Toen ik voorop moest ging het ook allemaal goed. Behalve het tempo. Kasje sukkelde wat in een drafje en ik vond het wat traag gaan, krijg ik ook nog eens een gilletje van achteren: 'Kan het iets langzamer? Ik kan het niet bijhouden!' Tsja, dat heb je als je als enige met een paard en de rest kleine pony's mee hebt met ietwat kortere beentjes Haha! En Kasje vond dat tempo juist wel relaxed. Maar het werd dus een nog rustiger drafje Haha!

Ineens kwamen er plaagkabouters onder de witte strepen van het fietspad vandaan *LOL* En meneer drukte zich met z'n schouder ineens van z'n plek. Maar met wat aansporen liep hij al gauw weer netjes in gareel, maar wel met een lekker wakker koppie erop Haha! Al snel relaxte hij weer helemaal en mocht de volgende weer voorop. Toen was het terrein al weer in zicht en zat alles erop. Kortom een lekker ritje die zowel voor Kasje als voor mij wel wat langer had mogen duren Haha!

Daarna waren er nog 2 groepen die naar buiten moesten. In de laatste groep Patricia. Toen alle groepen terug waren was het even wachten. Dus Kasje mocht weer lekker in het stalletje.

Toen was het tijd voor de uitslag. Resultaat: iedereen geslaagd Haha! Toen ik m'n bewijs af mocht halen kreeg ik te horen dat ik maar 2 foutjes in m'n theorie had van de 7 fouten die je mag hebben. Best netjes dus En m'n praktijkgedeelte heb ik met allemaal voldoendes en goed afgelegd OK dan!

Toen was het tijd om naar huis te gaan. Op stal Kasje lekker met een hap lekker op stal gezet, spulletjes uitgeladen en met een grote knuffel en een trots gevoel afscheid genomen. Hij was superbraaf, echt heel erg fijn te rijden. *trots* Haha!

M'n vader heeft een hele hoop op video gezet, dus ik zal van de week even kijken of ik wat stills kan trekken.

Nou dit was het weer Haha! En volgens mij wederom niet geslaagd om er een kort verslagje van te maken *LOL*

Tot de volgende keer

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 23:36

Jes, Haha! Tsja... je weet 't nooit met Kasje *LOL* En ik met springen Haha! en tuurlijk stuurde ik je gelijk een smsje, zoals beloofd Haha!

Katja, idd lekker alles onveilig maken *LOL* En dat van het strand klinkt als een goed plan in m'n oortjes Daar zal Kasje ook best voor te porren zijn denk ik zo Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 23:40

Absoluut Haha! En daar komt nog meer ervaring bij als het aan mij ligt Haha! Lijkt een plan om een afspraak te maken

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 19:10

Bedankt voor de felicitaties! Haha!

Tsja, of het echt zwaarder is dan voorheen geen idee. Het was niet makkelijk, maar ook niet echt moeilijk. Maar ben wel blij dat ik er nu vanaf ben *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 16:15

Bedankt voor de felicitaties! Lovers

Kasje heeft zich geweldig gedragen en gisteren nog de clinic bij Sjuimpje gelopen, dus vandaag had hij lekker vrij en heeft hij heerlijk welverdiend de hele middag op het land gelopen. En wonder boven wonder kwam hij zowaar in 1x mee toen ik hem op kwam halen! Haha! Dat is anders geweest *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 17:07

Geen idee, maar het betreft wel bepaalde ruitergebieden. Waarvan ik er eigenlijk zelf maar 1 weet op te noemen Haha! Een aantal gedeelten op de Veluwe.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers