AUWWWWW

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:51

En hier nog een spastisch darmpje! Die van mij is overigens bij tijd en wijlen ook lui, dan raak je dus weer verstopt, een paar dagen niet naar het toilet kunnen en dat doet ook verschrikkelijk veel pijn, daarna wordt hij weer spastisch en komt alles eruit en volgt de diaree en vele krampen.

Wat Vikki zegt, doe ik ook, probeer je ademhaling zo veel mogelijk onder controle te krijgen, wat betreft eten, vezelrijk (uiteraard) en "zoete" melkprodukten afzweren (gewone melk, kaas e.d.) Zure melkprodukten mag je wel (karnemelk Misselijk , yoghurt enz.)
Wat je ook kan doen als je toch naar het ziekenhuis moet is Metamucil vragen (weet niet zeker meer of je het zo schrijft, is voor mij alweer 20 jaar geleden) dat zijn zakjes vezels die je in een glas water gooit, lijkt dan net behangplaksel, smaakt een beetje citrus achtig maar blijft goor, dit hielp bij mij redelijk maar als je het echt zwaar hebt helpt dit dus niet zo goed.

Ik heb in de loop der jaren geleerd om het weg te puffen, als ik een aanval heb moet ik staan of languit liggen maar meestal heb ik geen bed bij de hand dus wordt dat staan en dan puf ik alsof ik moet bevallen Haha! na een tijdje heb ik de hele boel zo weer onder controle maar ja, een aanval betekend dus wel dat ik heel erg verkeerd heb gegeten en heb ik dus meestal aan mijzelf te danken.
Door de jaren heen zal je gaan leren wat je lichaam wel en niet aan voedsel accepteert en ga je daar naar leven.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik hoop dat je in het ziekenhuis geen endoscopie krijgt (tenminste...zo heet dat toch?) ik heb het hele ziekenhuis bijelkaar geschreeuwd en het is nog eens verschrikkelijk genant ook!

Sterkte!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 09:16

Ik vergelijk geen gevallen met elkaar hoor.
En ze vraagt ervaringen en eventuele tips, of het zal helpen bij haar is natuurlijk maar de vraag maar waarom zou ze het niet proberen? Heel goed mogelijk dat ze er wel baat bij heeft hoor, ik zou zeker niet op voorhand gaan lopen roepen; maar dat is bij jullie...mijn geval is heel anders, ze kan het toch proberen!
Om nou meteen te gaan zeggen dat we haar geen tips moeten geven en dat ze het zelf moet uitvinden vind ik een beetje vreemde opmerking hoor, een spastische darm is niets vreemds, er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die daar last van hebben dus waarom geen tips? Overigens zeg ik daarbij ook dat ze in de loop van de tijd zal leren wat haar lichaam wel of niet verdraagt, daar komt ze idd vanzelf achter.

O ja en ik weet ook niet waar je leest dat ze geen endoscopie moet laten doen? Ik zeg ik hoop dat je geen endoscopie krijgt, puur en alleen omdat ik dat een verschrikkelijk rot onderzoek vind, ik zeg nergens dat ze het niet moet laten doen! *Zucht*, verdraaien van woorden is best iritant, we proberen hier allemaal ervaringen te geven en eventuele tips, misschien heeft Steefje er wel iets aan.......
Steefje, sterkte hoor!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chan88, Stelvio, Tess__ en 137 bezoekers