Wéér een angst overwonnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Wéér een angst overwonnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 21:09

Het rijden in de bak gaat de laatste tijd echt super. Ik ben niet bang meer om haar aan te pakken, als ze wat doet ben ik niet meer bang enz enz. Ik rijd dus gewoon lekker de bak rond en durf haar weer goed aan het werk te zetten.
Ga weer lekker op wedstrijd en heb toch alweer veel puntjes binnen gehaald. (6 in 8 wedstrijden om precies te zijn )
Buitenrijden ging ook alweer beter, ook minder angst zolang het rustig blijft. Geen race-galop enzo dus. Dus daar ben ik nog wel een beetje angstig maar al een heel stuk minder.

Vandaag hadden we de laatste ponyclubles i.v.m. zomerstop. Natuurlijk gaan we dan wat leuks doen. OK dan!
Aangezien we wel wat springruiters in de les hebben, gingen we dus springen! Op het begin wilde ik dus echt niet, en durfde niet. Eerst wat balkjes gelopen en dat ging eigenlijk wel goed. Toen een hindernis..

Iedereen reed aan en sprong, maar ik was toch nog niet zeker. Toch begon het wel te kriebelen en ach, het was toch maar een kruisje van een CM of 30/40, dus hup, proberen, dacht ik. Ik reed aan op de hindernis maar ik twijfelde dus Camilla weigerde. Mijn schuld dus. Hup, opnieuw aangereden en er niet aan gedacht en hup, zo over de hindernis heen. Nog een paar keer dat kruisje gepakt en we vonden het beiden hartstikke leuk. OK dan! We zijn dus lekker blijven springen en ze deed het zo ontzettend goed! Ik had er echt plezier in en mijn angst overwonnen. We hebben zelfs nog een oxer van 80/90 cm gesprongen! Hartstikke trots dus op mijn kameeltje. Ze werd ook lekker los en wendbaar, lekker een beetje langere teugel gegeven en een beetje linker en rechterstelling gevraagt, ze was echt lekker los. Ach gut
Ben echt super blij dat ik het toch gedaan heb!
Ga nu ook wat meer springlesjes volgen en wie weet nog wel uitbrengen op wedstrijd. Want ze springt eigenlijk echt hartstikke goed!!

Nu nog mijn buitenrij angst overwinnen en dan is het allemaal weer goed. Lovers



Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 12:55

Er zijn digitale foto's gemaakt door mn instructeur dus wie weet.. Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 17:55

Vandaag heb ik weer een beetje gesprongen, telkens 2/3 sprongetjes (laag) en dan een tijdje stappen en lekker los maken en dan weer 2/3 sprongetjes en weer stappen enz enz. Het was wel super warm daarom heb ik zo rustig aan gedaan en ben ik ook bij de 60 cm (kruisje) geleven. Maar we vonden t allebei weer heel leuk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Finesse, JPitty, Kashmino, Larislaatje, Mo_Noah, Piekosjj, Speirs, Vagabondo, xdesix en 129 bezoekers