Ik wurg 'm echt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Ik wurg 'm echt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 17:34

Na Lottie zijn ontsnappogingen gisterochtend had paps de schuif van de staldoeur weer goed vastgemaakt daar leek speling op te zitten.
We hebben het in de gaten gehouden maar idd Lodewijk kreeg 'm niet meer open

Om kwart over 9 ging ik naar bed ik was niet zo lekker van de warmt.
Tegen 11 uur ging mijn vader nog even kijken (vanwege het noodweer stonden ze al vroeg binnen)Lodewijk stond dus in het gangpad met de deur open.De draak.
Goed mijn vader ijzerdraad gepakt en daar de boxdeur mee vastgezet aan de rest van de stal.
Nu kwam hij er iig niet meer uit Boos!

Dus vanmorgen om 6 uur ging ik voeren en zag ikd e constructie Haha! moest er wel om lachen maar het is iig een oplossing tot mijn vader er een schuif onder op de deur heeft gemaakt.

Nouja dat dachten we.Toen ik om 7.00 de paarden buiten wilde zetten had Lottie op de een of andere manier het draadje vast gepakt losgedraaid en jawel hij stond weer ergens vol in het gras..
vanavond gaat er een slot op als het 'm dan nog lukt dan weet ik het ook niet meer stroom erop ofzo?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:37

*LOL*
Soddie... Lachen mag eigelijk niet he? In dit soort situaties Haha!
Maar grappig is het wel. Lot heeft gewoon genoeg van zijn dieet en gaat lekker zelf op zoek naar grasjes Knipoog

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:38

Reincarnatie van Houdini????
Erg he, die schimmel van mij ontsnapte ook altijd. Wij hebben nu weer zo'n paard die ook alles open krijgt en dan s morgens vrolijk zn stal instapt zodra hij de bikskruiwagen hoort. We hebben nu een ketting met 2 haken eraan en nu ontsnapt hij niet meer.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:39

Zeg Kim.... Geef dat paard eens genoeg eten zodat ie niet hoeft uit te breken om z'n eigen eten te halen


*grinnik* Lottie is wel heel slim en stout zeg. Je hebt hem toch wel voor straf zonder eten naar bed gestuurd he??
En anders ga je voortaan op wacht liggen voor z'n stal en als ie het durft naar de grendel te kijken dan... ~~}>

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:44

Oh! Hij is echt erg! Maar wat kun j er aan doen?
Een soort dubbele box en dan dat hij als hij uit de ene is uitgebroken in de andere komt?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:50

Heeft ie heimwee naar apeldoorn ofzo? Maf beest!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:14

hoe krijgt ie het voor elkaar?
zet hem in een kluis met van die dikke wanden Haha! of zou die daar ook weer uit komen?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:37

Haha, geweldig. Dit zelfde doet Dennis met weilanden, dat is ook niet echt om blij van te worden.

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:08

Dit is dus de Houdini onder de paarden Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:40

Hmmm...zo'n paard ken ik ook... die kreeg ook een extra grendel op de deur...dus helaas, daar kon hij niet bij... maar ach...hij kon nog wel de deur door midden trappen dus toen stond hij weer buiten... Haha! (Dus wie weet wat je nog te wachten staat Knipoog ) Een slot (zelfs al is het maar tijdelijk) vind ik trouwens doodeng... er kan altijd iets gebeuren waardoor je met spoed de stal in moet (of je paard er juist uit)... zal je net zien dat je het sleuteltje niet kan vinden of dat het in de stress niet zo makkelijk lukt... Ik zou dan liever een ketting met zo'n haak die je in moet knijpen om hem uberhaupt open te krijgen gebruiken...ketting om de delen heen waardoor de stal dicht is en de uiteinden aan de haak bevestigen...indien mogelijk natuurlijk Scheve mond ... Ik leg het een beetje ongelukkig uit, maar ja...ik weet zo gauw niet hoe die krengen heten...

KipCy
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:50

Ik heb het net opgezocht op Divoza shop. Ik denk dat je een paniekhaak bedoeld???? Knipoog

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:56

je kan er ook zo'n klimding aan doen (die klik je ook dicht, en draai je vervolgens ook dicht, krijgt je paard nooit en te nimmer open)
voor mijn houdini (die alles openmaakt, maar er gewoon vanaf blijft Verward
voerkisten, en staldeur
vind ik haar 's ochtends netjes in haar box te wachten op eten, maar de kist al open (en er miste gewoon niets! ) vaak genoeg gebeurd
nu heeft ze een dubbele grendel, 1 ong 10 cm boven de gron
waar ze niet bij kan, en trappen doet ze gelukkig niet Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 06:47

Nee... een paniekhaak bedoel ik niet... die schieten mij op een gegeven moment juist te veel los... Ik zal eens even gaan zoeken of ik er eentje kan vinden Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 07:57

*grinnik* Wat een paard zeg, je beleft wel wat met hem. *LOL* Een leven met Lottie is nooit saai Tong uitsteken.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 07:58

Oh god! Het komt gewoon omdat je m snachts naar binnen doet, daar is Lodewijk het niet mee eens, gras eten zullen we!
Bij ons kunnen ze trouwens niet bij alle sluitingen vanwege een weefrek dat er ook nog op zit. Hoewel we een merrie gehad hebben die de schuifdeur openkreeg (ging heel zwaar) als die niet goed dicht zat en dan midden in de gang stond om te eten. Ze heeft ook wel eens de staldeur open gekregen toen ik de schuif er niet goed (genoeg) opgedaan had. Moedeloos word je er van, want je vergeet dus wel eens een sluiting... En op dit moment weten ze precies hoe het lipje voor de schuif wegmoet, en ook precies hoe de schuif opengaat. Nog even wachten tot de halzen lang genoeg zijn en we mogen ze 's ochtends gaan zoeken!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:46

Misschien een sluiting aan de onderkant van de deur Haha!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:54

hihi echt geweldig...hij heeft wel een eigen willetje

Ik had ook zo'n mafkees. Toen Boemer artrose kreeg en minder moch en kon bewegen wilde hij geloof ik op zwemles. Ik had zo'n aangesloten waterbak daar stak ie zn neus in en ...gaan. De hele stal liep onder. Dit was na een paar keer niet meer grappig en kwam er een kraan met emmer eronder.
Je raad het al...ook die ging open. Weer niet grappig. De stalhouder heeft er toen een schakel tussen gemaakt een rood hendeltje om af te sluiten. Dat deed ik dus braaf elke dag open om de emmer vol te gooien.

Maar zelfs die hendel goide hij om als ie uit de bak of wei kwam dus ik moest altijd en eeuwig dat water controleren. Wat een freak he?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:28

Geweldig Haha!
Tiko is iig niet de enige, Tiko sleepte trouwens als hij los was z'n zak biks de stal in, om het daar op te eten. Ook kon hij al heel snel bakjes voer van andere mensen open maken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:39

Romkabouter schreef:
Misschien een sluiting aan de onderkant van de deur Haha!


Goede tip! Mijn pony had ook twee grendels op z'n deur. Eerst alleen eentje aan de bovenkant, totdat hij voor de derde keer op eigen houtje het grasveld had opgezocht. Toen kreeg hij voor straf Haha! een extra schuif onder aan de deur en een zo goed als 'horseproof' schuif (met een klepje en een palletje) aan de bovenkant. Nooit meer last gehad van ronddwalende pony's. Haha!

Misschien best handig om zoiets te doen voordat je Lottel van de A1 kunt plukken omdat-ie z'n oude stalmaatjes in Apeldoorn wil opzoeken. Tong uitsteken


[Edit] suffe typo [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 18-07-03 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:54

Hahaha! Briljant paard heb je toch! Snot deed dat ook altijd, dus slot onderop de deur lijkt me handig...

I don't blame him trouwens, ik zou ook terugwillen naar z'n vriendjes en familie in Wiessel!!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:00

Whahaha lieve Lottie Haha!
kan je neit iets maken met ketting en musketon? Daar zou ie toch niet uit moeten kunnen komen Tong uitsteken En een sluiting onderaan natuurlijk Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:53

*grinnik* die paarden zijn ook zoooo slim af en toe he!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:47

Zo'n (verzorg)paard heb ik ook eens gehad. In het begin is het wel leuk maar daarna echt niet meer. Helpt het ook niet als je zo'n sluiting pakt waar je nog zo'n haakje achter moet doen, Die schuif je gewoon dicht en dan duw je er een hendeltje achter. (snappen jullie het nog?)
Gister heb ik trouwens een shetlander uit de hooivoorraad gehaald.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:00

Aaaaaahhhh !
Wat is het toch een figuur he ? Knipoog
Voor ons is het allemaal best wel lollig, maar ik kan me zo voorstellen dat jullie zijn trucjes zo langzamerhand beu zijn.

Heb je de mogelijkheid om een ketting met cijferslot te bevestigen ?
Of denk je dat ie de code gaat kraken ?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 22:00

2 halstertouwen en een ijzerdraadje Haha! vanmorgen stond ie nog binnen.
morgen komt er een schuif op maakt niet uit waar want hij kan niet de stal uit met zijn kop.