Waarom ik geen wedstrijden rij.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:01

haha RK je hebt altijd een leuk antwoord klaar(net nog gelachen om je opmerking naar voren zitten&lenzen hebben Tong uitsteken )

maar ik merk nix van haat & nijd op wedstrijden hoor!
ga met veel plezier naar wedstrijden, ben heel blij als ik prijs en/of een wp heb, maar als iemand die ik ken wint, ben ik ook blij!

als ik voor mijn gevoel oke heb gereden ben ik ook allang blij!

verder ben ik nooit te beroerd om iemand voor te lezen, of te helpen bij het losrijden of met het paard op de trailer laden enz

wedstrijd rijden vind ik juist leuk! kijken hoe het gaat met het rijden, je komt vaak dezelfde mensen tegen dat is ook leuk, en t is gewoon een leuke afwisseling van het gewone rijden, en je bent een dagje gezellig weg!
zeker als je ook viertal rijdt, dan ben je een hele dag bezig(vind ik niet egr, mn chauffeur meestal wel Knipoog )

bij ons is het bij de paarden niet veel individueler dan bij de pony's, behalve dan dat we met onze eigen trailers gaan ipv met 1 veewagen of vrachtwagen
vaak rijden we met zn allen tegelijk naar de wedstrijd toe en staan we dus op het terrein allemaal bij elkaar.
er zitten er wel een paar bij de club, die alleen maar lid zijn voor de startkaart, en voor de lessen in de winter in de binnenbak, als hun bak dan is bevroren komen ze ineens wel rijden Lips are sealed
die gaan dus ook niet gezamelijk mee op concours!

maar verder vind ik het hardstikke gezellig en merk ik nix van jaloezie ofzo!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:20

runningkawa schreef:
Dat zal het zijn Desiree
Het gezellige Brabant

En dan meestal vechten wassen enz, voor 1 proefje Lachen


brabant is idd het gezelligste!!

en hoe vaker je naar wedstrijd gaat hoe sneller je wordt met wassen&vlechten!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:47

Desiree schreef:
mensen moeten zelf weten wat ze doen. Er zijn mensen die denken alleen maar aan wedstrijd rijden en zijn alleen daarmee bezig. DAt vind ik wel erg. voor het paard dan met name. Een heel eenzijdige manier van omgaan met je paard. Het paard als middel om te scoren, zeker nu je nog meer wp nodig hebt om hoger te komen. Ik rij een beetje wedstrjiden, spring een beetje, dresuur een beetje en rij een beetje buiten. En ik wil ook nog eens gaan mennen. Ik ben weer een mens die heel veel afwisseling nodig heeft. Wil alle kanten van de paarden belichten. Echt alles.


helemaal mee eens!

met mn pony speelde ik, oke ruim de helft van de week ging ik serieus dressuur rijden, de rest van de dagen ging ik springen of buitenrijden, of zonder zadel springen, of zonder zadel&zonder hoofdstel rijden, of naar buiten met alleen een halster+touw, en de pony?die vond alles goed en werkte altijd leuk mee(heb haar nogsteeds Lovers )

maar toen met Quentin begon ik met 2x per week clubles en na een tijdje ook 1x per week priveles erbij, en de andere dagen was ik ook eigenlijk altijd aan het dressuren, hij stond thuis en ik mocht niet alleen naar het bos en we hadden geen springmateriaal

Quentin ging staken en werd echt gevaarlijk, toen naar de pensionstal gegaan waar mn pony altijd had gestaan voor we thuis stallen kregen, daar wat meer afwisseling, maar buiten rijden kon ik niet, want dan moesten we onder een viaduct door en dat vertikte hij

maar nu staat hij weer thuis, heb ik weer 2x per week clubles 1x per week priveles, als er geen dazen zitten(dus alle maanden behalve eind juni t/m begin sept) rij ik minstens 1x per week lekker in t bos, ff lekker crossen en verder aan een lang teugeltje rondrijden door t bos

en verder ben ik van plan wat meer te gaan springen, en ik longeer een paar x per week

en nu is mn paard bijna werkwillig geworden!en staakt (haast) niet meer

en ik heb t ook meer naar mn zin!al moet ik zeggen dat ik met een meewerkend paard ook met heel veel pleizer 6x per week in de bak ga rijden en maar 1x per 3 weken ga springen of ga buitenrijden, maar ik merk dat mn paard veel afwisseling nodig heeft, en nu heb ik zelf ook de smaak wel goed te pakken van het buitenrijden, en ook t springen vind ik super

dus ik heb zelfs plannen om komend indoor seizoen naar oefenspring wedstrijden te gaan en wie weet start ik nog ooit echt!(moet ik alleen wel ff weten hoe ik de volgorde ga onhouden, lukte met de pony ook nooit!)
en dit najaar ga ik aan de Eersel-Postel rally meedoen(soort orientatierit van eersel naar postel, belgie dus Knipoog en weer terug)

verder lijkt SGW me echt supergaaf, maar daar is mn paard niet zo geschikt voor(kijkerig, bang, durft niet alleen te zijn, maar we gaan gelukkig de goede kant op!alleen een dressuurproef in een vreemde bak lopen durft ie inmiddels wel Knipoog ) en mennen lijkt me leuk, en endurance ook!ook wil ik als ik Z2 dressuur ben, kur op muziek gaan rijden!

maar echt wedstrijdruiters die 6x per week hun paard tot het uiterste trainen, en bijna ieder weekend op concours gaan, nee dat vind ik niet leuk, vooral voor de paarden niet!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, Annash, JPitty, MairiMacBran, Mark0919, Mieke, Rije en 39 bezoekers