Evert is verkocht....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Evert is verkocht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 11:12

Ja jullie lezen het goed... Evert is gisterenavond verkocht... Shirley speelde al een poos met het idee omdat hij toch te flematiek is en ze maar moeizaam met em verder kwam... Sinds een week of anderhalf is ze actief op zoek naar een ander paard en gisteren heeft ze een leuke 7 jarige KBWP? (belgisch met iets koninklijks erbij) paard gezien en gekocht... Evert kon daar direct worden ingeruild...

Ik heb zelf de eerste keuze gehad om hem te kopen, maar besloten om dat niet te doen omdat ook mijn ambities verder liggen dan waar Evert mij zou kunnen brengen.... Tot dit moment is Evert een enorm goed leerpaard voor me geweest waar ik het begin van de basis goed heb geleerd...

Waarschijnlijk wordt ie morgen opgehaald, ik ga vanavond nog even afscheid nemen en kijken of ik erbij kan zijn als ie opgehaald wordt morgen...

Het raakt me best wel, in de negen maanden dat ik nu met em bezig ben geweest bouw je best wel een band op... en dan zoals gisteren liep ik al kletsend met iemand naar de achterste wei maar totaal niet opgemerkt dat Evert een paar weilandjes eerder staat, tot het moment dat er achter me een paard vanachter uit de wei naar het hek was gelopen en mij zo aankeek van: Hee, hierkomen jij, hier sta ik!

Elk afscheid is het begin van een nieuwe herinnering, las ik ergens in een onderschrift.... Het afscheid van Evert zal in ieder geval een mooie nieuwe herinnering inluiden...

Alleen maar een droevig verhaal vandaag? nee dat ook weer niet.. heb namelijk gisteren een afspraak gemaakt om naar een paard voor mezelf te gaan kijken...

Het is een 9 jarige KWPN schimmel ruin genaamd Mister (met lucky boy en garant in de bloedlijnen) Wordt op het moment op L niveau gereden.. Is 1.75 groot en hij schijnt ook wat breder te zijn, zodat het best wel een goeie maat voor mij kan zijn... De huidige eigenaar heeft hem op 2.5 jarige leeftijd gekocht en helemaal ingereden... Het is geen paard voor in de hogere dressuur... Maar ik kan er iig wel de B en L mee door en misschien over een aantal jaar ook nog wel het M, voor mij is dat voorlopig voldoende...

Volgende week dus kijken, neem dan ook Caroline mee voor een stukje advies (alvast dank daarvoor Haha! )

Ook alvast een fototje:

Afbeelding


MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 21:44

Bedankt voor jullie meelevende reacties!

Nouw, vrijdag afscheid genomen van Evert... Was niet makkelijk... Nog een laatste uurtje met hem gereden... Alles ging heerlijk soepel... Hij was lekker actief, stap galop en halt galop ging als een speer... Volte in contragalop.. ook geen punt... Leek net of hij ook voelde dat dit de laatste keer was... Tijdens het uitstappen kon ik het ook niet drooghouden.... Nu is het voorbij en is Evert voor mij een mooie herinnering..... Ga de komende tijd nog bij een aantal andere paarden kijken... ben erg benieuwd hoe dat zal zijn!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: juniper en 30 bezoekers