Paarden (+ alles eromheen) spuugzat! "Vakantie"???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paarden (+ alles eromheen) spuugzat! "Vakantie"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:35

Ik ben de laatste tijd de paarden helemaal zat. Al die mensen (en paarden trouwens ook) die eisen aan je stellen.
Als je iets fout doet is het meteen ruzie met de eigenaren. Bovendien heb ik het ontzettend druk met het werk en binnenkort ook met mijn nieuwe opleiding.

Heb eigenlijk de laatste tijd meer problemen bij de paarden dan ik lol heb. Er is 1 stal waar ik het een heel lange tijd echt heel erg naar mijn zin heb, waar geen geze!k is ed.

Nou vraag ik me af; zou het goed zijn om gewoon een paar weken/maanden helemaal afstand te nemen van de paarden? Heeft iemand hier ervaring mee? Pben mag ook...

cowgirl1
Berichten: 39
Geregistreerd: 07-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:56

ja ik denk dat dat wel een ideetje is dan ga je het venzelf weer missen.
ik heb dat ook een tijd gehad maar voornamelijk de plaats was niet leuk.
ga anders een plek zoeken waar je ej thuis voelt!!!!!!!
dan krijg je er vast en zker weer zin in!!!!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:05

ik denk dat dat ook wel slim is, je gaat het vanzelf missen, als dat niet zo is is je liefde voor paarden gewoon over.. toen ik nog niet zo lang reed en ik heel vaak gedwongen werd om iets te doen wat ik niet durfde, heb ik heel vaak gezegt ik stop ermee! dan zat ik jankend op mn kamer en kwam ik 5 min. later weer naar beneden, die week daarna zat ik dan gewoon weer op een paard..

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:11

ja inderdaad.. als je t mist dan kun je weer terugh zo niet................

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:28

Ik was een tijdje de manege helemaal zat!!!
In de les was het veel te druk, en ik word misselijk op pebaalde paarden maar dat werd niet begrepen...
Ik ben toen op een prive pony ergens anders gaan rijden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:35

Ben ook wel eens lange tijd gestopt, maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan........ik begrijp je wel trouwens.........

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:49

mijn moeder had paarden en ik vond ze maar niks reed wel dresuur
maar vond het niet leuk dus ik stopte ermee.
tot ik de western (reining) ondekte en nu heb ik een eigen paard en ben ik fanatiek bezig.
dus ik zal inderdaat een tijdje stoppen en als je er weer behoefte aan hebt weer lekker gaan misschien is een andere disepline in de paarden sport ook wel wat voor jou.
groetjes

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:59

Ben al een tijdje paardloos, vind het eigenlijk helemaal niet jammer of verlangens om weer te gaan rijden. Ga soms nog wel eens mee met een vriendin die heeft een aantal verzorgpaarden, en ga over een paar dagen m'n vroegere verzorgpony een aantal weekjes verzorgen omdat de eigenaar op vakantie gaat. Heb nu meer zin om andere dingen te doen dan alleen maar tussen de paarden rond hangen.. Tong uitsteken

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:14

ik heb net hetzelfde. ik ben de hele boel ook kotsbeu. alles irriteerd me dood. maar ik ga zaterdag 2 weekjes naar duitsland. en dat zal me goed doen denk ik. ff weg van alles. weg van die paarden en irritant gedoe van die mensen daar. wat mij betreft moet je der ook es uit.iedere dag die paarden raak je beu. en dan kan je dat gaan afreageren tegen paarden. dus stop er vroeg genoeg mee en ga der es uit. zal je goed. een tijdje geen paarden! doen!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:56

het paardenwereldje zelf is ook niet leuk vind ik, alleen maar haat en nijd, tenminste, over het algemeen. Op de ene stal gaat het beter dan op de andere.
Kan geen kwaad denk ik om er 'ns even helemaal mee te stoppen, kun je even zien hoe dat je bevalt.

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:05

Het zou inderdaad goed voor je kunnen zijn dat je gewoon een paar weken geen paarden om je heen hebt, geen gevoel van ( 'ik moet weer naar mijn paard toe' ) moeten etc. Ik zelf houd ook op met paardrijden omdat ik er eigenlijk geen zin meer in heb omdat ik ook het gevoel van moeten heb, zoals elke maandag en vrijdag naar de manege toe omdat ik dan paardrijles heb en op maandag rij ik dan ook in een les waarvan je steeds meer bijleert en goed leert rijden maar ik heb het gevoel van dat ik steeds beter 'moet' leren rijden om het niveau van de les te volgen. Rij in een superleuke les met veel leuke mensen etc., niveau van de les is goed te volgen, paarden zijn oke, goed les gegeven etc...en op vrijdag heb ik dan een buitenrit voor de ontspanning

Ik stop er ook een tijdje mee op de manege om een pauze in te lassen en om te kijken of ik het paardrijden etc. mis! Ik zelf heb er ook een hele tijd over na moeten denken of ik de stap eigenlijk wel wilde zetten en daar heeft wel een geruime tijd geduurd!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:16

Afstand nemen lijkt mij idd een goed plan.
Ik heb op jouw leeftijd precies het zelfde gehad (poeh wat klink ik ineens oud!!!)
Mijn zus en ik hadden beide een pony maar ik had absoluut geen zin meer om me met paarden bezig te houden, deed het wel nog iedere dag maar met frisse tegenzin.
Mijn ouders konden de pony's toen niet meer betalen en ze moesten verkocht worden (misschien maar goed ook) en daarna heb ik zeker 10 jaar niets meer met paarden gehad, ok, is misschien een beetje een lange vakantie weg van de paarden maar ja, mijn interesses lagen heel ergens anders toen.
Pas na 10 jaar kwam ik toevallig weer in aanraking met paarden en ja, het virus was toch nog niet geheel uit mijn bloed en ik ben weer terug gegaan, nu heb ik er zelf 5 Haha!
Dus, neem lekker de tijd voor jezelf, als het zo moet zijn dat je weer in de paarden terug komt gebeurd dat vanzelf weer.........

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:20

Toen ik nog op een stoeterij werkte, had ik het ook helemaal gehad (is nu ongeveer 2 jaar geleden). Elke keer als ik op die stal weer een paardje toegewezen kreeg, werd ze weer verkocht. Net als ik me er weer aan had gehecht. Ben toen met mezelf af gaan spreken om me niet te hechten, maar ja.. dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan!
Daarom heb ik toen het besluit genomen om te stoppen met rijden. Ging er nog wel naartoe om de paarden te verzorgen en de mensen te helpen daar, maar rijden... Nee, dat liet ik aan de anderen over. Had daar gewoon absoluut geen zin meer in!

Heb denk ik in totaal zo ongeveer 2 à 3 maanden niet op een paard gezeten, heeft me heel erg goed gedaan!
Toen ik hierna weer begon, had ik er weer zin in Party!!!
Ik kan het je dus aanraden Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:16

Toen ik ca 17 jaar ben ik ook gestopt met paardrijden. Ik had destijds een verzorgpony, waar ik eigenlijk alles mee mocht doen wat ik wou. Ik ging alleen naar een andere school, kreeg meer huiswerk, kreeg een weekendbaantje en de pony bleef er een beetje bij. Dat jaar is ook de eigenaar overleden en moest mijn verzorgpony worden verkocht (is toen eigenlijk best knullig gegaan, heb niet eens afscheid kunnen nemen en weet ook niet waar ze heen is gegaan).
Dat jaar daarop leerde ik Marc kennen, en had dus genoeg te doen. Ik denk dat ik ongeveer 20 jaar was dat ik weer op de manege ben begonnen met lessen. Dat was erg wennen aangezien ik een aantal jaar niet had gereden, en de jaren ervoor ook geen les had gehad.

OP een bepaald moment moet je denk ik gewoon afstand nemen van de paarden. In hoeverre dat gaat, is denk persoonlijk en ook van de situatie afhankelijk. Ook voor hoe lang dat duurt is erg verschillend.

Even een stapje terug doen, en luisteren naar je hart en je lichaam. Da's beter dan koste wat het kost door willen gaan met paarden (als het met tegenzin moet is er ook geen klap aan).

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:42

ik ben het dus ook lichtelijk spuugzat aan het worden. het ligt niet aan de paarden want daar zal ik toch eeuwig een zwak voor hebben maar meer aan de manege. de rondjes in de bak komen mijn strot uit. okay ik heb nu een eigen merrie maar toch heb ik zoiets van wil ik dit echt wel. de twijfels beginnen te komen. als ik de mogelijkheid heb om een paar maanden te stoppen dan pak ik die met beiden handen aan, op zich zou het geen probleem zijn Caprice die kan naar Nijmegen toe en wordt daar bereden voor een paar maanden. gewoon even helemaal uit de paarden even mijn gedachten op nul zetten en iets anders doen.
zoals ik het al zei het licht niet aan de paarden maar meer aan stal enz. misschien moet ik eens wat anders gaan proberen zoals western even iets nieuws en niet dat uitgekouwde dressuur of springen (ik bedoel dit niet beledigend) ik denk dat ik daar eens even stevig over gaat nadenken en dat ik Caprice even een paar maanden naar een kennis in Nijmegen breng, waarschijnlijk is dit voor mij de beste oplossing en wie weet ook wel voor jou, gewoon even iets anders doen, paarden lopen niet weg die zullen altijd wel binnen hand bereik blijven!

denisje393

Berichten: 178
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:10

Ach ja ik woon bij paarden al mijn hele leven en ik begin alles ook spuugzat te worden maar het is ook wel leuk! Haha! (vooral met je verjaardag al die mensen van stal) Haha!

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 15:38

je kan inderdaad eens een tijdje los laten van paarden, dan ga je het zeker wel missen!
kom tot rust en denk eens na over wat je wilt!

en is het niet leuk door alleen het gezeik of stel je zelf hoge eisen?!
denk eens rustig na, ga er een tijdje tussenuit, en relax en kijk dan eens verder

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 15:52

Ik heb t ook een beetje gehad.. Dat gezeik altijd. Afgelope zondag op wedstrijd was er zoveel gezeik, mn eerste antwoord was ook ik ga wel van deze ponyclub af en stop wel helemaal met al die k*twedstrijden!!!
Maar het gaat veelste goed om het op te geven, gelukkig ga ik volgend weekend nog 1 x individueel op wedstrijd en ehb ik daarna zomerstop. Lekker een keertje zonder de rest van de PC, zonder die zeikmensen die er soms bij zitten. Boos!
Ben het echt een beetje zat.
En ook op stal, iedereen bemoeit zich overal mee. Laat me toch lekker!
Heb een stuk minder zin om te rijden de laatste tijd, en dan krijg je daar weer commentaar op. Wat maakt het uit, voor je paard is het misschien ook wel eens lekker om vakantie te hebben. Bij mij is het nog net niet zo ver dat ik er overna denk om er mee te stoppen, maar op t moment heb ik t ook wel gehad. Maar ik vind ze nog steeds hartstikke interessant en geef wel veel om m'n pony. Maar echt veel zin heb ik op t moment ook even niet meer. Dus mijn pony krijgt straks na die wedstrijd en na t ponykamp ook lekker eventjes vakantie! En ik ook. Zal ons beide vast goed doen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:05

dat heb ik eigenlijk elk jaar. zo tegen de vakantie zoek ik het nie meer zo erg en ben ik blij als ik ff 3 weken nie elke dag rekening hoef te houden met die knol. en na die drie weken kan ik er weer een jaartje tegen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:29

Larissa schreef:
geen gevoel van ( 'ik moet weer naar mijn paard toe' ) moeten etc.


Dat is precies wat ik de laatste tijd ook heel erg heb. Zo van;

Oh, ik moet eerst nog even naar die en dan nog even naar die andere stal. en dan vanavond weer even terug moeten om de paarden binnen te halen...


Ja, ik denk dat ik eerst volgende week die twee weken weg ga, lekker met mijn ouders op vakantie (thuis ook regelmatig bonje omdat ik nog even naar 'die knollen' moet...)
en dan even een weekje weg blijf van alle stallen. Even kijken hoe ik er daarna tegenover sta!
In ieder geval alvast bedankt voor al jullie reacties!

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:04

Ik ben de staleigenaar ZAT en ben dus ook blij als ik straks tien dagen naar Rimini mag:) Mn paardje zal ik wel gaan missen denk ik... Maar ik denk dat vakantie heel goed is als je het druk hebt. Even al die irritante mensen en de druk van het rijden etc... achter je laten...

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:25

ik heb hetzelfde..ik rij nu al een aantal maanden niet meer, gewoon omdat ik er even de puf niet voor heb, mn laatste paard was nogal een ramp, en nu heb ik er ook eventjes geen behoefte meer aan, ik heb 12 jaar non-stop in de paarden gezeten, en nu heb ik andere dingen ontdekt die ook gewoon leuk zijn. Ik weet dat ik nooit echt zal stoppen met paarden, maar een tussenstop is ook weleens heel fijn!! en ik begin in september met een hele drukke studie, dus ik begin er gewoon daarvoor ook niet meer aan, misschien begin volgend jaar ofzo..!! Succes!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:46

ik heb t ook een tijd gehad dat ik dacht ik stop ermee.. alles zat tegen en alles maar ik miste t later toch wel.. en rij daarom nu weer sucses in ieder geval!

jessica86
Berichten: 89
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:20

ik ben ook een tijdje gestopt, maar dat kwam meer omdat ik naar een andere manege moest door verhuizing waar de lessen gewoon veel minder zijn.. uiteindelijk toch weer op die manege gaan rijden, later een verzorgpony gevonden en nu rij ik daar les (op de manege) en help ik met rijden longeren etc. op een fokkerij, heel anders als wat ik eerst deed en ik kan niet meer zonder!! dus ik zou aanraden, stop een tijdje en je merkt wel of je toch weer wil beginnen? succes dermee!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:28

Doe het nu het nog kan! Wij hebben alles thuis, ook al zou ik willen stoppen, ik heb geen keus!! (zou het ook niet willen hoor, m'n allerliefste bloedjes....waar zouden ze het beter krijgen dan bij mij Haha! ?