verbrande billen lesje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

verbrande billen lesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 22:20

Hello allemaal,

Deze week geen foto's, maar zouden ook niet leuk geworden zijn want ben er niet afgestuitert Haha!
Gisteren in slaap gevallen op het strand, dus vanaf mijn onderbeen tot aan de rand van mijn zitvlak is knalrood...gloeiende pijn en verschrikkelijk niet prettig aanvoelend in paardrijbroek.

Jaja val ik niet van mijn paard, doe ik het wel op een andere manier, pijn is fijn Schijnheilig

Na mijn vorige les waarbij ik dus flink zand en gras gehapt had was ik dus best wel lichtelijk onzeker over mijn kunnen met Parretje.
Heb het ook heel erg eerlijk opgebiecht aan Kim *instructrice*
Na 7 jaar niet tot nauwelijks rijden een paard van 2 en een half kopen denkend dat doen we wel joh, ze is zo braaffffff. *grootheidswaanzin alom he Haha! *

Maar ok de bekende twijfels, ben ik wel goed genoeg voor haar, verdient ze niet iemand die wel alles weet, verpest ik haar niet, doe ik het wel goed.
En ga zo maar door, het bekende verhaal.

Dus vandaag een soort van vertrouwensopbouwende les gehad *watte ja datte Cool *
Veel gestapt en aan haar nageefelijkheid gewerkt, wendingen, voltes, alle kleine dingen die zo vaak aan de kant geschoven worden.
Relaxed gedraaft, ook beetje aan de teugel soms.
En op een hele andere manier hard gewerkt.
Galop, mede dankzij mijn rode onderkant* maar even laten varen.
Draven ging een paar rondjes goed en toen begon het toch te gloeien!!!
Echt waar een frituur is er niets bij >:(<

Al met al heeft Kim me wat vertrouwen in gesproken en moet zeggen dat het inderdaad per les steeds beter gaat.
Par doet meestal heel erg haar best voor me, alleen heeft ze geen stokje waar ze even mee kan wapperen wat alles perfect maakt.
En tsja, beest doet zo haar best, is zo lief en knuffelig, vindt alles best.
En dan begin ik soms toch wel wat aan mezelf te twijfelen.

Ach we gaan weer met volle moed ertegen aan *als mijn billen enigszinz geblust zijn* en de volgende keer als ik zandhap gaat mijn vriend er met de camera bijstaan dus dan hebben we funniest home video's hier op bokt Haha!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:44

hahahha grappig joh maar leuk dat je zo serieus bezig bent. veel pelzier verder zonder rode billen haaha

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:48

Het gaat echt heel goed hoor Sil, ik ben bere trots op jullie allebei!!! OK dan! Cool

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 23:14

Pjotr tsja elk jaar weet ik het, en elk jaar maak ik dezelfde fout, hoezo Blond ? hahahahaha

Kim ik vertrouw maar helemaal op jouw mening, ik wil nou eenmaal dat Par een leuk begin krijgt en een goed begin, en dat brengt nog weleens twijfels met zich mee Bloos

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:11

Goed dat jullie zo'n "vertrouwenslesje" hebben gehad gisteren! Want als de ruiter en tevens de vertrouwenspersoon van het paard al onzeker is, zal het paard zelf ook zoiets hebben van: "help help, wat is dit?? Mn mammie vindt het eng dus dan zal het ook wel vrèselijk zijn!" Gelukkig dat het verder zo goed gaat. Ben je nog steeds een geroosterde kip??

Groetjes, Denise

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 13:15

YouKnowWho schreef:
Goed dat jullie zo'n "vertrouwenslesje" hebben gehad gisteren! Want als de ruiter en tevens de vertrouwenspersoon van het paard al onzeker is, zal het paard zelf ook zoiets hebben van: "help help, wat is dit?? Mn mammie vindt het eng dus dan zal het ook wel vrèselijk zijn!" Gelukkig dat het verder zo goed gaat. Ben je nog steeds een geroosterde kip??

Groetjes, Denise


Hahaha mammie is alweer wat zekerder hoor, we hebben haar ook beloond met een grote rode lekkere zoete appel, ter inspiratie van meer luisterplezier Haha!

Ehmsz...tsja....laten we zeggen dat ik niet snap waarom al die kleren van zulk hard stof gemaakt worden....schuurt en doet pijn.
Dus ben nog steeds knalrood ja, geloof dat dat ook nog wel even zal blijven.
Maar op mijn werk hebben ze er de grootste plezier om, ghegeh Marc heeft als straf al een knal op zijn knalrode buik gehad Haha!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:29

Sily schreef:
Hahaha mammie is alweer wat zekerder hoor, we hebben haar ook beloond met een grote rode lekkere zoete appel, ter inspiratie van meer luisterplezier Haha!


Hahaha, dan houd ze er wel een leuke ervaring aan over! Amber begint het gelukkig ook steeds leuker te vinden.

Groetjes, Denise

P.S. Is het niet een beetje vroeg om al te beginnen met aan de teugel rijden? T is nog maar je vijfde les op een paard die alles nog op de automatische piloot doet. Vorige keer al gegaloppeerd... Ook al doet ze het braaf, gaat het niet wat snel? (niet banketstaaf bedoelt hoor, gewoon een opmerking Knipoog)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 13:33

YouKnowWho"]
[quote="Sily schreef:
Hahaha mammie is alweer wat zekerder hoor, we hebben haar ook beloond met een grote rode lekkere zoete appel, ter inspiratie van meer luisterplezier Haha!


Hahaha, dan houd ze er wel een leuke ervaring aan over! Amber begint het gelukkig ook steeds leuker te vinden.

Groetjes, Denise

P.S. Is het niet een beetje vroeg om al te beginnen met aan de teugel rijden? T is nog maar je vijfde les op een paard die alles nog op de automatische piloot doet. Vorige keer al gegaloppeerd... Ook al doet ze het braaf, gaat het niet wat snel? (niet banketstaaflig bedoelt hoor, gewoon een opmerking Knipoog)
[/quote]

Ik weet dat het niet banketstaaf bedoelt is van jou uit hoor.
Maar eh...wat als ze het zelf doet?
Op het moment dat ik begrens en haar lekker vlot laat lopen gaat ze, en dan niet rondes achter elkaar maar afentoe een beetje.
Ze hoeft ook nog helemaal niet een half uur lang in de krul te lopen *als je het al zo kan noemen*
Ze zoekt nu eigenlijk gewoon zelf haar bit op en vindt dit blijkbaar ook lekker.

En we hebben deze week niet gegegaloppert, en dat was niet alleen vanwege mijn verbrande billen Knipoog

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:45

Fijn dat Palermo zo ontspannen loopt! Da's dan idd wel wat anders dan een half uur bezig zijn met het nageeflijk rijden van een jong paard dat net onder het zadel is. Amber loopt ook heel ontspannen, denk dat zij ook wel makkelijk naar je hand toe te rijden is. Ze hoeft het van mij alleen nog niet, want eerst moeten de halt, stap, draf en galopknoppen er goed op zitten. Maar ja, als ze uit zichzelf ook ronder wordt is dat natuurlijk mooi meegenomen Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 13:52

YouKnowWho schreef:
Fijn dat Palermo zo ontspannen loopt! Da's dan idd wel wat anders dan een half uur bezig zijn met het nageeflijk rijden van een jong paard dat net onder het zadel is. Amber loopt ook heel ontspannen, denk dat zij ook wel makkelijk naar je hand toe te rijden is. Ze hoeft het van mij alleen nog niet, want eerst moeten de halt, stap, draf en galopknoppen er goed op zitten. Maar ja, als ze uit zichzelf ook ronder wordt is dat natuurlijk mooi meegenomen Haha!


Ja Amber doet het ook goed he, ik zag de foto's.
Par kent alle knoppen nu wel, galop deedt ze gelijk de eerste keer eigenlijk, terwijl ze de hulpen daarvoor dus niet kent maar wel op reageert..maar dat zal wel zo zijn omdat ze graag loopt.

De eerste keer ging ik zitten, liet de teugels iets losser, gaf de hulpen en toen ging ze, terwijl ik eigenlijk verwacht had dat ze moeilijker zou zijn daarin.

Stom eigenlijk dat ze dan wel zo reageren terwijl ze het niet kennen?
Is dat dan toch een reactie op een plek die je aanraakt ofzo?
Nah ja ik ben er in ieder geval nog steeds verbaasd om.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 13:54

sjips vergeet ik er nog bij te zetten: stap en draf gaan helemaal perfect, lichte druk zorgt er al voor dat ze vooruit gaat, en bij terugnemen hoef ik eigenlijk niets met mijn teugels te doen, gewoon dieper zitten en dan komt ze, net als Amber.

Jaja Loon en ik hebben geboft met onze paarden OK dan!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:24

Sily schreef:
sjips vergeet ik er nog bij te zetten: stap en draf gaan helemaal perfect, lichte druk zorgt er al voor dat ze vooruit gaat, en bij terugnemen hoef ik eigenlijk niets met mijn teugels te doen, gewoon dieper zitten en dan komt ze, net als Amber.

Jaja Loon en ik hebben geboft met onze paarden OK dan!


ja maar het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe je begint. Al begin je gelijk met teugeldruk en "vergeet" je je zit en gewicht te gebruiken, krijg je een paard die hard in de mond is. Terwijl als je eerst met je zit iets vraagt en en daarop geen reactie krijgt, de teugels iets aanneemt en dan beloond voor de reactie, het paard het zwaarder zitten gaat associëren met stilstaan en heb je later je teugels niet meer nodig. Tjo en Stella reageren ook super op je zit.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:34

Ik denk dat ze doelde op mijn meelopen en aan de linkerteugel zitten, Ik deed dat omdat par, de linkerteugel niet "los" wilde laten, niet om een nagevelijkheid te creeren (want dat kan toch alleen de ruiter) maar om haar los te laten geven........ook ben ik een aantal keren meegelopen om de begrenzing van de buitenteugel te voelen................

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 18:43

Ahaaaaa dat gedeelte, nee dat was idd omdat ze niet los wou laten.
Ja weet ik veel, ik heb naar mijn weten niets ergs gedaan Haha!

En Denies, ik kreeg tot nu toe te horen dat ze heel erg goed reageert op zit en benen, en dat teugels 8 van de 10 keer niet meer nodig zijn.
Dus voor die korte tijd dat ze nu bezig is vindt ik dat ze het heel erg goed doet OK dan!

Wat trouwens wel vervelend was was dat ik vandaag te horen kreeg dat sommige meiden op stal toch de neiging hebben om achter ons ruggetje om te gaan kletsen over alles en nog wat.
Want het kan natuurlijk altijd beter.
Is niet over jou Denies, jij trekt toch je mond wel open en daarmee krijg je het beste antwoord Haha!

Maar je krijgt het viavia altijd te horen en dan heb ik zoiets van zucht.....
Zal je altijd wel blijven houden dat weet ik, maar mensen zeg.
Als ik het goed begrepen heb hadden we gelijk vanaf de eerste dag gelijk zonder zadel met lange teugel een lekkere buitenrit moeten gaan maken.

Maar ok, we wennen er maar weer aan, 7 jaar eruit en het is nog steeds hetzelfde als vroeger.
En tips en adviezen die tegen en naar mij toe geuit worden daar kan ik iets mee, maar op deze manier kunnen sommige mensen toch beter hun mond dicht houden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:55

ojaaaaaa! wat fluisterd men dan???

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 19:02

gijsenkim schreef:
ojaaaaaa! wat fluisterd men dan???


Hahahaha dat zal ik je eff pben.
Niet echt geweldig om dat allemaal hier neer te gooien.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:03

lang leve de pb!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 19:14

gijsenkim schreef:
lang leve de pb!


voor de pb uitvinder Haha!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:34

Sily"]
[quote="gijsenkim schreef:
lang leve de pb!


voor de pb uitvinder Haha!
[/quote]

Mn inbox is te leeg, ik w8 met smacht op datzelfde pb-tje Schijnheilig Hihihihi

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:31

Ik vind dat jullie het goed doen, hoor! Het zijn altijd dezelfde die wat aan te merken hebben op stal. Gewoon nix van aantrekken. Volgend jaar zullen ze ook wel weer te zeuren hebben over mij en Stagave. ze is gewoon pist off dat je geen les van haar hebt genomen. Of heb ik nu de verkeerd voor me? P.S ik stuur binnenkort foto`s van je laatste les door. Ben de emailadressen vergeten mee te nemen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 22:54

stagave schreef:
Ik vind dat jullie het goed doen, hoor! Het zijn altijd dezelfde die wat aan te merken hebben op stal. Gewoon nix van aantrekken. Volgend jaar zullen ze ook wel weer te zeuren hebben over mij en Stagave. ze is gewoon pist off dat je geen les van haar hebt genomen. Of heb ik nu de verkeerd voor me? P.S ik stuur binnenkort foto`s van je laatste les door. Ben de emailadressen vergeten mee te nemen.


Whahahaha geweldig Michelle Haha!
Ja die had het 1 en ander op te merken.
En dat vindt ik over het algemeen helemaal niet erg, heb niet voor niets een instructrice *waar ik heeeeeel blij mee ben Haha! * die me al mijn foutjes goed en duidelijk uitlegt.

Dat is goed, dan gooi ik ze weer eens op Bokt, eens zien of we idd vooruit gegaan zijn in ons relaxte vertrouwensopbouwende lesje Knipoog