Ze weigert de wei in te gaan!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Ze weigert de wei in te gaan!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 14:12

Vandaag wilde ik even 10 min. naar marit gaan want ik moest weg. Nouja dat dacht ik!! uit eindelijk heb ik er ongeveer 45 min. gestaan.
De reden ze weigerde terug te gaan in de wei Boos!
Voor haar wei staat ook gras en dat is natuurlijk veel lekkerder als haar gras . Dus bedacht ze dat als ze daar niet mocht eten dat ze maar gewoon helemaal niets meer deed.
Ze bleef gewoon staan!!
ik een rondje gelopen van de wei af en dat deed ze gewoon goed maar zo gauw we op het gras voor haar wei kwamen probeerde ze het te eten en weigert ze verder te lopen.
Na zon beetje alles geprobeert te hebben: terug lopen rondje lopen, trek wedstrijd, tik op haar neus niets werkte!! waren er zon 20 minuten voor bij. Maar met geen mogelijkheid ging ze terug.
En uiteindelijk jaaaaaaaaaa ze liep de wei in stapje voor stapje.... heel langzaam maja ze stond erin!! OK dan!
Ikke blij....
Hebben jullie dit nou ook weleens....
En hoe leer je het af?
En voetjes geven ik hou haar niet als ze begint te trappen met het voetjes geven weten jullie hier nog iets op?
Bedankt


neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 09:47

Hoi, het is een haflinger.

En gisteren ben ik er nog een keer geweest, maar het wordt steeds erger. Eerst stond ze alleen voor de wei stil nu al voor het erf. Ze staat alleen in de wei, en een andere pony staat ook alleen in de wei ernaast. Gisteren werd ik echt helemaal gek van haar, en een schop geven heeft geen effect het is net een ezel... Ze staat en ze loop echt niet meer!!!

Nog ideeen?

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 09:56

Noble- girl ja het klopt geweld werkt echt averechts.... tenminste ze staat dan met gestrekte benen en weigert.... En ja ze moet echt respect hebben voor mij maar met geweld kan ik het niet echt afdwingen... ze wordt eerder bang en loopt helemaal niet mee.
Ik denk dat het ook niet aan de vliegen ligt want ze begint nu al op het erf te weigeren om terug te lopen dat is ongeveer zon 30 meter van haar wei... Gisteren ben ik weer heel lang bezig geweest... Boos!
Maar op een gegeven moment heb ik echt geen geduld...
OJa en een zweep... maakt ook niet veel indruk ze bokt een keer en staat weer stil!!

Ik durf al bijna niet meer een einde te lopen stel dat ze gaat weigeren als we ergens een eind weg zijn dan kom ik binnen 2 uur niet meer thuis haha... dus....

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 09:59

nou ze krijgt heel veel aandacht... ook als ze het goed doet beloon ik haar veel en ze is echt een knuffelbeest ze komt altijd kusjes geven in de wei en achter me aan gelopen dus... Lachen ik weet niet of ze vind dat ik haar te weinig aandacht geef ik hoop het niet....


neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 10:53

oke dat is dus precies marit!! echt... maar dus andersom zoals je zegt!! Ja je moet natuurlijk laten weten waar het paard staat!! zeker als ze het te gek maken... maar bij marit is slaan==> gewoon nog langer staan want dan is ze bang!!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 11:07

tja... met een ander pony heb ik het nog nooit geprobeert... dat is misschien nog wel een idee maar met zn tweeen maakt ook geen indruk... Als er nou eens DE oplossing was bespaarde ons veel tijd *LOL*

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 10:01

yep ik doe ook weer mee, bij mij werkt het ook niet!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 11:32

Ik denk dat het niet uit moet maken waarvoor je je paard uit de wei haalt, ik ken zoveel mensen die hun paard uit de wei halen om te werken en in de wei krijgen ze eten. En die gaan wel gewoon mee. dat gebeurt toch ook vaak met paarden die op stal staan. Irre morgen komt iemand bij mn pony kijken wat er met haar aan de hand is. En we gaan een join up doen, dan ziet ze me als 'leider' ( als het goed is) en gaat ze wel mee ( hoop ik) Als ik nog goede tips krijg zet ik ze hier neer!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 12:43

kleintje, bij mij wil ze niet meer in het weiland....

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 16:52

ja dat is waar *LOL*

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 18:15

tja.... super eigenwijs *LOL* Maar wel super lief Lovers
Maja ik blijf het probleem dus nog steeds houden. En ik wil haar eigenlijk niet teveel slaan maar op het moment is er geen ander oplossing ze gaat nog steeds niet vooruit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BritHittepit en 28 bezoekers