zware arbeid met 30 graden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

zware arbeid met 30 graden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 16:36

Alsof het al niet pittig genoeg was dat is vanochtend al vanaf 4:15 op was (moest 5 uur opstaan voor mijn werk maar toen kwam er zo'n Extreme duivel mug drie kwartier van mijn al zo korte nacht pikken Boos! ) moest ik, nadat ik om 13:00 klaar was met werken en eten, op deze heerlijke hete dag beginnen met het hooi.

Er stonden 155 pakken te wachten tot ik, mijn moeder en mijn vader ze eens op de hooizolder gingen laden. Maar eerst mocht diezelfde hooizolder eens lekker opgeruimd worden door mams en mij, want in de afgelopen 5 (paardloze) jaren was er een flinke laag oud hooi en stof onder de planken, balken en stijgerpalen terecht gekomen. Lekker zwaar en ongezond werk (door opwaaiend stof) maar met een hoop jeugdsentiment (op diezelfde zolder had ik vroeger een paardenclubje en tussen de rommel vond ik nog veel dingen van dat clubje)

Uiteindelijk was de zolder dan leeg en kon begonnen worden aan het afladen van de hooikar. Nou, dat is toch zwaarder dan je denkt Lips are sealed Een luik om het hooi en stro makkelijk naar binnen te laden moet nog gemaakt worden, dus alles moest door een klein raampje. Dan maar een trap maken van hooi. We zijn nu op een derde dus het schiet op, maar ik had even een adempauze nodig (en wat doet mevrouw? meteen bokken Haha! )

Vanavond in ieder geval een lekkere buitenrit in het vooruitzicht met een man of zes, dus dat maakt het werk alweer wat lichter Nader verslag volgt....

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:04

Sterkte!
Ben ik blij dat we gisteren gekuild hebben... Anders hadden we zo'n 600 balen hooi kunnen stapelen.
Vanavond "maar" een pak of 200 en dan in augustus nog een keer kuilen. Dan is de wintervoorraad ook weer binnen.
Nou ja, nog een paar honderd balen stro volgende maand...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:22

pfff met dit weer!!! moet er niet aan denken!! van mij magtw el iets koeler *LOL* maar succes verder er mee en veel plezier op je buitenrit!

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:57

wij hebben gisteren gehooid, maar 5 karren dit keer en er waren veel stoere mannen aanwezig! *LOL*

maar sterkte met de rest van het hooi!!! OK dan!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:03

Gelukkig is ons hooi al binnen.
2 weken geleden geloof ik,maar toen was het ook best warm.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:22

moet er inderdaad niet aan denken. he moritz dat bonte paard lijkt op de mijn gaaf beest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:54

Ik heb zwaar medelijden met je.
Wij gaan pas hooi kopen als de paarden weer naar binnen gaan (aug/sept), hopelijk is het dan wat koeler.
Wedden dat je vannacht wel goed slaapt Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:51

Ik had t al van je gehoord op msn, arme peeky Knipoog is maar goed dat ik vandaag niet langs ben gekomen, had ik zeker kunnen helpen gneh gneh

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:21

Ik heb er vandaag 4 gekocht, genoeg voor één week en meer dan genoeg met deze temperatuur Lachen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 13:59

Ilindra schreef:
Wedden dat je vannacht wel goed slaapt Haha!


Nou reken maar! Helaas wel wat aan de korte kant, want ik moest er 5 uur alweer uit Gaaaap

Maar het spul is allemaal binnen en ik kan wel zeggen dat ik gebroken was! Mijn vader hielp ook nog even (tussen de telefoontjes door, we hebben namelijk de zaak aan huis en op merkwaardige wijze is het nu, in de vakantieperiode, veel drukker dan normaal!) maar die heeft een pak verkeerd getild en heeft nu last van zijn rug Lips are sealed Reden genoeg voor hem om op zoek te gaan naar zo'n rolband, zodat we de pakken in ieder geval niet meer omhoog de schuur in hoeven te slepen, maar alleen moeten stapelen Lachen

Maar goed, er was meer: die buitenrit! Dat werd haasten, we hadden zelfs geen tijd meer om te eten! Maar dat alles was het toch dubbel en dwars waard Ik dacht dat we met een man of 4 zouden gaan, maar er waren er in totaal 13! Waaronder mijn vorige tinkertje Jigger met zijn nieuwe baasje...geweldig! Wat zag hij er goed uit en wat had hij een lekkere kont gekregen in de tussentijd (hij is nog volop in de groei)

Maar al die paarden bij elkaar was zo gaaf....het was tijden geleden dat ik een buitenrit had gemaakt in zo'n groot groepsverband. Heerlijk geluid, al die hoeven op de weg! En het was een bont gezelschap, zowel letterlijk als figuurlijk (veel bonte paarden en van klein tot groot: als kleinste pony een kleine dartmoor en als grootste paard een Shire) Helaas had ik mijn camera niet meegenomen dus geen Cheese! Maar andere mensen hadden er wel een mee dus misschien dat ik daar nog aan kan komen. Dan plaats ik ze nog wel op bokt

De rit ging van Uitwijk naar het Almbos en weer terug. In het Almbos was het tijd voor een galopje. Mams & Eileen gingen niet mee, want dat vond ik nog iets te zwaar voor haar. Maar ik wilde wel *LOL* Nou dat heb ik geweten....Jildau en Eileen gillen naar elkaar toen ze elkaar uit het oog verloren waren! "Goh, ik wist niet dat ze zo aan elkaar gehecht waren die twee" hoorde ik van veel mensen. Nou, dat wist ik dus ook niet! Ze werd helemaal gek dus besloot ik terug te galoperen en dat moest een lekker middengalopje worden. Maar dat werd een rengalopje Lips are sealed Ze was helemaal hysterisch! Toen ze Eileen zag was het weer goed...die smiecht Extreme duivel

Al met al was het een lekker ritje, maar het was alweer 21:30 tegen de tijd dat we terug waren en uiteindelijk lag ik tegen 23:00 doodmoe in mijn bedje....ik was vanochtend nog steeds helemaal gebroken, maar ach, dat was het wel waard allemaal *LOL*

Oh de trailerplaten zijn ook nog gebracht gisteren, dus die kunnen erin gezet worden. Spannend! Ik ben benieuwd hoe de trailer eruit ziet na de grandioze metamorfose...

Nu maar uitkijken naar de eerstvolgende happening op paardengebied (waar ik hopelijk mijn 'nieuwe' trailer kan meenemen): de tinkerkeuring in Houten op 16 augustus! Party!!

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:56

Ben ik blij dat wij gras niet meer hooien maar in die grote pakken laten maken. Ideaal vooral omdat ik dan lekker niet hoef te helpen Haha! Kan wel trekkerrijden maar niet met van die idiote dingen eraan.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:32

Een poos terug heb ik voor mezelf al 180 balen hooi binnengehaald. Maar gister vroeg mijn kennis even of ik wilde helpen, het ging om 60 baaltjes, niet zoveel dus. Wel een nadeel, we waren maar met zijn tweetjes. Dus eerst alles van het land halen, en op de auto stapelen, en dan thuis op de zolder gooien. Vond het ook flink heet.
En ik moest er vanmorgen weer vroeg uit, anders was ik lekker blijven liggen, want ik lag er gister ook pas om 23.00 uur in.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:36

Pff wat een dag! Maar wel leuk die buitenrit

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 07:40

Je hebt het lekker druk gehad, zeg.
Ik ben blij dat ik zo'n 5-6 weken geleden al gehooid heb en dat ik dadelijk bollen laat maken (hoef ik zelf mooi niets te doen)!

Komen er nog foto's van je buitenrit?

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 12:27

imker schreef:
Komen er nog foto's van je buitenrit?


Ik hoop het! Maar de mensen die een fototoestel meehadden die hadden een 'gewone' (ben al helemaal digi gewend) dus dan duurt het weer even voor het rolletje vol is en de foto's zijn ontwikkeld...als ik ze heb dan zal ik ze alsnog plaatsen! *LOL*