Voor het eerst met trailer .........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Voor het eerst met trailer .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 14:44

Nou vandaag even voor het eerst met onze trailer bochtjes achteruit geoefend,en goed dat het ging Frusty
Ik stuurde telkens weer de verkeerde kant op Schijnheilig
Manlief had gelukkig erg veel gedult met mij Haha! we gaan deze week nog maar een paar keer oefenen geloof ik
Valt me echt vies tegen hoor. Knipoog

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:46

Moeilijk he? Ben je aan het oefenen voor je E-rijbewijs?? Succes!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 15:35

gewoonIsa schreef:
Moeilijk he? Ben je aan het oefenen voor je E-rijbewijs?? Succes!

Echt wel moeilijk,had ik niet verwacht hoor,maar inderdaad met de tijd maar wel voor het e-rijbewijs,maar eerst even flink oefenen Bloos Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:14

Ik rijd morgen af voor m'n E... eigenlijk is dat achteruit me nog meegevallen. Ik heb het betrekkelijk snel weten te leren. Nou gaat het wel makkelijker met de rechthoekige trailer v/d rijschool als met een paardentrailer...

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 16:37

ArwenLune schreef:
Ik rijd morgen af voor m'n E... eigenlijk is dat achteruit me nog meegevallen. Ik heb het betrekkelijk snel weten te leren. Nou gaat het wel makkelijker met de rechthoekige trailer v/d rijschool als met een paardentrailer...


Heel veel succes morgen ik hoop voor je dat je het haalt,maar dat vertel je ons dan vast wel Knipoog

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:12

suc6 morgen! OK dan!

Ik ben nog van de generatie die het E-rijbewijs cadeau kreeg bij het B-rijbewijs! Haha!

Maar..... ik kan niet achteruit rijden met de trailer, hij staat startklaar, maar ik heb steeds smoesjes om het niet te hoeven doen.......(te warm, geen tijd....vorige week geen auto Schijnheilig )

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 17:20

Moritz schreef:
suc6 morgen! OK dan!

Ik ben nog van de generatie die het E-rijbewijs cadeau kreeg bij het B-rijbewijs! Haha!

Maar..... ik kan niet achteruit rijden met de trailer, hij staat startklaar, maar ik heb steeds smoesjes om het niet te hoeven doen.......(te warm, geen tijd....vorige week geen auto Schijnheilig )


Hahaha gek mens,gewoon doen man kun je ook een mee doen met bokt ritten dat ligt tenminste wel in mijn planning Haha!

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:29

Mijn man en ik hebben een leuke discussie gehad over hoe nu het stuur draaien en hoe de trailer dan gaat draaien. Voor hem is achteruit rijden met trailer met zo simpel als schakelen voor mij is.
Wat een toppic al niet kan betekenen laat op de avond.

Ons geheugensteuntje.

Pak met beide handen naast elkaar de bovenkant van het stuur.
Draai het stuur naar rechts. de kont van de trailer gaat dan ook rechts.
Draai je naar links dan gaat de kont van de trailer maar links

in het kort.
pak met 2 handen naast elkaar de bovenkant van het stuur vast,
draai aan het stuur de kant waar je handen naar toe gaan, gaat ook de kont van de trailer naar toe.

Ik hoop dat jij en vele met ons hier iets aan zal hebben.
Veel oefenen het wordt op de duur net zo makkelijk als schakelen, hoe hebben wij hier in het begin niet over na moeten denken (tenminste ik wel).

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 07:57

Vantevoren oefenen, zouk niet doen. Heb ik ook niet gedaan trouwens. Neem gewoon een aantal lessen en ga DAN oefenen. Je hebt je rijbewijs dan zo. Het valt allemaal wel mee, maar de instructeur heeft hele makkelijke foefjes om te onthouden hoe je moet sturen en hoe je moet zorgen dat de combinatie staat. Als je het je nu verkeert aanleert moet je het straks weer afleren. Je kunt dan beter gaan oefenen met hetgeen wat je in de lessen geleerd hebt. Net paardrijden dus Lachen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:26

Alie mag straks rijden zonder E-rijbewijs omdat ze haar trailer terug laat keuren in gewicht. Wij hebben om die reden net een andere auto gekocht. Een Opel Omega die 1500 kilo weegt (mag 1800 trekken) en mijn trailer heeft een maximaal gewicht van 1300 kilo . Minder dan de auto en samen minder dan 3500 kg. Beetje zonde om dan een heleboel geld te steken in lessen en examens terwijl dat de eerste jaren nog niet nodig is. Een dagcursus bij de ANWB zou ik misschien wel eens kunnen doen. Dat is gewoon een oefen dag met theorie en praktijk en maar iets van 100/150 euro. Een rijinstructeur die bij ons op stal stond zei dat je pas moest gaan lessen als je zelf de trailer eenvoudig achteruit de poort in kon draaien. Anders vond hij het zonde... (lessen zijn vooral handig voor de kijktechniek denk ik, en een stukje theorie)

(ps: Overigens heeft mijn vriend wel het E-rijbewijs gehaald en helpt hij wel bij het oefenen en een stukje theorie)

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 11:14

Jaja waar een echtgenoot/vriend met E rijbewijs wel niet handig voor is Rock-on, dudes!
Ik ben vandaag weer met manlief op stap geweest met de trailer,hij wou weer op hetzelfde stuk oefenen totdat ik daar allemaal mensen zag,ik snel rechtdoor rijden Doei, doei ,ja je denkt toch niet dat ik een beetje ga oefenen waar jan en alleman bij staat te kijken Bloos Schijnheilig wordt ik dus echt dood zenuwachtig van Nagelbijten / Gniffelen
Willem een beetje pist moest me niet aanstellen,maar hij werd snel blij want we kwamen een mooi stukje tegen waar ik volgens Willem wel mooi even kon gaan oefenen met het achteruit insteken van de trailer,zweet brak mij aan alle kanten al uit Verward
Maar wonder boven wonder ging het toch best wel goed,oke niet perfect maar het is me gelukt,en dat terwijl ik gisteren dat klere ding niet eens door een bochtje kon krijgen
Dus al met al ging het best wel goed vandaag,en dat vond Willem ook nou als hij dat zegt dan is het ook echt wel zo hoor Knipoog
Ben best tevreden hoe het vandaag ging. OK dan!

Ene Jurenko dat geheugen steuntje van je zal ik onthouden want dat is inderdaad wel heel erg handig
Ik denk namelijk ook nog te veel na welke kant ik op moet sturen Verward Schijnheilig Knipoog

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:29

Ik heb gisteren ook geoefend met het trailer rijden. Mijn vader vindt het beter als ik eerst een beetje het gevoel heb hoe zijn ding voelt achter de auto. Anders ben ik naar mijn idee al 3 lessen verder voordat ik weet welke kant ik op moet sturen.
Harstikke goed dat het al beter ging Minkie! Ga je ook nog lessen nemen? Ik had dat ook niet gedaan waar iedereen bij stond hoor! Ik heb geoefend op het erf van een vriendin van mij, die hebben plaats zat.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:46

Het sturen is heel simpel Lachen
Je moet sturen in de richting dat je wilt dat de trailer gaat. Dus moet de kont naar rechts dan moet je sturen naar rechts. Je moet alleen hele kleine stuurhulpjes geven anders sta je snel geschaard.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:47

Leuk he, dat trailerrijden Scheve mond Haha!
Ik ben een weekje weg en Alie heeft opeens een trailer! Leuk joh!

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:54

Allemaal veel succes OK dan!

Ik moet nog 5 jaar wachten voor ik met me rijbewijs moet beginnen.

Dus wordt nu alleen nog maar met de fiets vervoeren hihi

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 12:01

Fabiƫnne1 schreef:
Ik heb gisteren ook geoefend met het trailer rijden. Mijn vader vindt het beter als ik eerst een beetje het gevoel heb hoe zijn ding voelt achter de auto. Anders ben ik naar mijn idee al 3 lessen verder voordat ik weet welke kant ik op moet sturen.
Harstikke goed dat het al beter ging Minkie! Ga je ook nog lessen nemen? Ik had dat ook niet gedaan waar iedereen bij stond hoor! Ik heb geoefend op het erf van een vriendin van mij, die hebben plaats zat.


Nee ik ga voorlopig geen lessen nemen,ik mag nog zonder E rijbewijs rijden,heb namelijk mijn trailer terug laten keuren in gewicht
Maar ja over een paar jaar ben ik dan natuurlijk wel de l.u.l maar dan heb ik in elk geval al wat ervaring en dat scheelt een heleboel in de beurs Haha!
Moet wel even goed oefenen voor 27 juli want dan wil ik ook eindelijk eens mee doen met een boktrit
Maar mocht ik de trailer klem rijden dan zijn er vast nog wel mensen die me dan uit de penarie willen helpen Schijnheilig Haha!

Ene Nienke ik weet nie waneer jij bent weg gegaan maar de trailer hebben we 28 juni al gehaalt Lachen
Heb mijn schoonvader al even lief aangekeken want er moet nog wel even het een en ander aan gebeuren.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:06

Is het die witte Heja trailer? Dan heb ik 'm wel gezien, vroeg me al af van wie die was Haha!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 12:31

Naz schreef:
Is het die witte Heja trailer? Dan heb ik 'm wel gezien, vroeg me al af van wie die was Haha!


Ja klopt dat is em Haha!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:50

mijn pa heeft der af en toe ook wel wat problemen mee. maar hij kan het wel. de eerste keer dat hij weer met de trailer reed was het zo meer of 15 jaar geleden. natuurlijk ook eerst geprobeerd zonder paard. maar hij is super voorzichtig. soms zelfs rijd hij zo traag dat ik her ervan op mn heupen krijg en dan wordt ik zenuwachtig dat ik niet op tijd op mn jumping ga zijn. maarja

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:00

Ik zat me al de hele tijd af te vragen waar jij nou heen ging met die trailer...? Maar dit verhaal maakt het allemaal duidelijk! Ach als jij kan oefenen met de trailer en als je daarbij hulp van je man krijgt is toch super? Is tegenwoordig harstikke duur allemaal!
Succes ermee! Waar ga je trouwens oefenen? Of is dat geheime info?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:01

Vast op het insustrieterrein Haha!
Prima plekje!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 09:45

Koppig schreef:
Ik zat me al de hele tijd af te vragen waar jij nou heen ging met die trailer...? Maar dit verhaal maakt het allemaal duidelijk! Ach als jij kan oefenen met de trailer en als je daarbij hulp van je man krijgt is toch super? Is tegenwoordig harstikke duur allemaal!
Succes ermee! Waar ga je trouwens oefenen? Of is dat geheime info?


Nou eigenlijk is het geheime info ja Bloos
Nee hoor flauwek.u.l,het industrieterrein bij de A7 lekker rustig OK dan!
Geen pottekijkers enzo,daar kan ik echt niet tegen he als iedereen er bij staat te kijken dan gaat het gelijk verkeerd Ziek Party!!
Gistermiddag Minco nog even een paar keer in en uitladen,hij durft niet zo goed meer doordat Cindy laatst zo stond te steigeren in dat vrachtwagentje Verward
En we zijn nog even een blokje door Drachten gereden met Minco in de trailer Haha! Haha! hij gedroeg zich echt super OK dan!
Ja ik zie het helemaal zitten hoor
Zaterdag ga ik waarschijnlijk even met Joyce en Andrew naar trimunt te hobbelen Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:18

Ja, jippie... David zegt dat ik het gewoon moet doen, hup Andrew erin en rijden maar! (Hij heeft dus ook vertrouwen in mij, of geen zin om mee te gaan Schijnheilig Knipoog )

Ik oefen op het parkeerterrein van het FPC, dat is lekker in de buurt en eerst mocht ik op de openbare weg niet rijden omdat onze auto te licht was, maar met de nieuwe auto mag ik dus wel zelf de weg op! Heb hem na flink prutsen het eerste half uur, terug op stal achteruit ingeparkeerd Party!!

Ging inderdaad goed, dat stukje met Minco, hopelijk is het geaarzel snel weer over! Vandaag helaas geen auto en kan dus niet meer oefenen vandaag.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:44

ik heb hem ook niet maar oefen alvast idd bochtje achter uit op het erf hier.
Moet zeggen na 2 jaar oefenen PPPFTTTTTTT dat het eindlijk een beetje lukt.

hhahahahahaha suc6

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:10

tja ik zal volgende week ook es gaan oefenen met achteruit rijden, ik heb de trailer startklaar staan, maar nog geen tijd gehad Schijnheilig

Als die knol er nu ook nog zo inloopt, zou het helemaal handig zijn, maar dat is nog een kwestie van uren.... met minstens 3 man en zie die maar eens te vinden (met geduld, die niet gaan meppen en schreeuwen!) Verward