omdraaien tijdens longeren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:01

hoe herkenbaar!ik kon die van mij(vooral rechtsom)ook nooit aan de gang houden rechtsom, met rijden staakte hij ook, en met longeren draaide hij gewoon vanuit een flinke draf of galop ineens om, dan had ik hem echt voorwaarts en toch deed hij het, vooral als ie bijgezet was, en harder moest werken deed ie het, maar als ik bv in de gewone bak ging longeren, dan draaide hij soms in stap al om en liep gewoon de andere kant op!en sleepte mij dus mee, want een paard hou je echt niet tegen!

maar ik ben toen in de hele omgang met hem veel consequenter geworden, nee is nee, en hij moest gewoon netjes stilstaan als ik aan het poetsen/opzadelen was enz, dat moest ie daarvoor ook al, maar ach, als ie da een keer een paar pasjes verzette gaf ik er nix om, op die kleine dingen ben ik toen gaan letten.

met longeren bleef ik nog beter opletten en als ik hem zag twijfelen of ie zou blijven lopen greep ik gelijk in, ff een keer 'Vooruit!!' roepen en flinke knal met de zweep vlak achter hem langs, schoot ie dan niet naar voren dan kreeg ie een tik tegen zn achterbenen/kont aan(net waar ik hem kon raken)zodat ie alsnog reageerde.

inmiddels gaat het heel erg goed, hij haalt het niet meer in zn hoofd, als ie nu nog wat eigenwijs is, dan is t enige wat ie doet ff lopen stuiteren, dan draait ie dus niet om maar wil ie stilstaan en omdat ik hem dan voorwaarts hou huppelt ie een beetje omhoog, en schiet dan gelijk weer naar voren
ook in de omgang is ie braver geworden, hij staat gewoon los terwijl ik zn voetjes ga scheren, kan bij hem in de stal zijn als ie aan t eten is(normaal moest je dat alleen doe als je levensmoe was, zn eten verdedigdt ie namelijk nogal fel Knipoog )

probeer om hem een beetje bij te zetten, niet direct te strak dan kan ie juist daardoor in verzet komen) en zorg er voor dat ie met het longeren(dus zonder iemand erop) lekker rechtsom blijft doorgalloperen, ieder paard heeft een makkelijke&moeilijke kant het kan dus best zijn dat hij het rechtsom gewoon heel moeilijk vindt om te galloperen met jou op zn rug

dus train dat aan de longeerlijn, en oefen het dan op een volte in de bak, met iemand met een longeerzweep in t midden

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, IASCrawler, Jolynne en 112 bezoekers