Jerai gaat naar de uithof

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Jerai gaat naar de uithof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 08:31

Goed, van de week zette ik hier al neer dat Jerai weer ziek was, ze had ergens een ontsteking, we weten nu inmiddels waar het zit, hoog in haar achterbeen Scheve mond Verdrietig

Verder begint ze ook weer kreupel te worden op de voorbenen, met dezelfde symptonen als waar al het gedoe deze winter mee begon.

Ze glimt nog wel, maar ze is weer erg mager en ligt veel, ook is ze erg sip.

Eigenlijk zou ze vandaag gecontroleerd worden en dan van de week naar de kliniek gaan, maar ze ging zo hard achteruit, dat ze vandaag opgenomen wordt.

Er wordt een algeheel onderzoek gedaan, op de afdelingen heelkunde en inwendige ziekten. Heelkunde om te lokaliseren waar de ontstekingen nu precies zitten, inwendige ziekten om een oorzaak te vinden voor alle problemen.

Het kan niet door overbelasting komen (dan zou het niet op deze plekken onststoken zijn) en er is dus iets in Jerai wat dit steeds veroorzaakt.

In het beste geval gaat het om 1 of andere bacterie, die met antibiotica te behandelen is, ik hoop dus maar dat dat de oorzaak is.

willen jullie voor haar duimen?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 08:36

Zeker duim ik voor jullie, laat je ook even weten hoe het afloopt? Heel veel sterkte hoor!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 09:41

he bah wat vervelend! sterkte en maar duimen dat het allemaal goed op te lossen is!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 10:00

Jeetje, ik duim! Heel veel sterkte!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 12:27

Goed, ik kom nu net terug vd Uithof, Jerai is opgenomen. Ze was zó moe van het op de trailer staan (10 min op z'n hoogst), dat ze niet verder onderzocht kon worden. Ze stond echt te trillen op haar benen. De artsen waren niet echt blij met wat ze zagen. Vanmiddag krijgt ze een neurologisch onderzoek. Als dat echt iets heel slechts uit komt hoor ik het vanmiddag nog. Anders kan ik morgenochtend bellen hoe of wat. Uiteraard ga ik vanavond weer bij haar op bezoek. Ik hoop echt zo dat ze a) wat vinden en b) dat het goed te behandelen is.

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:30

Oh jee, ik hoop dat je positief nieuws krijgt. Sterkte met het wachten op de uitslag!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:30

Gatverdarrie, wat erg zeg. Ik zal voor jou en Jerai duimen dat het meevalt en goed te behandelen is. Hou je ons op de hoogte?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:31

oww neeeeee het zit je ook niet mee he.

Hou je me op de hoogte.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:37

Ik zal aan haar denken en proberen haar te helpen.

Dit is niet leuk, net nu het zo goed ging...sterkte ermee

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:59

ach wat erg!
heel veel sterkte

ik zal zeker meeduimen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:39

he balen zeg, en het ging net weer zo goed!
Jij hebt als het goed is dezelfde fysio die mij zo ontzettend goed geholpen heeft!
heel veel sterkte en succes!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 14:02

Bedankt iedereen, ik zit hier echt super zenuwachtig te zijn. Geen nieuws is goed nieuws denk ik maar. Ik vind dit echt supersneu voor Jerai, zeker na alle strijd die ze al geleverd heeft, het zou zo oneerlijk zijn als ze het uiteindelijk toch niet redt, maar goed, ik moet ook niet meteen van het ergste uitgaan. Ik voel me echt zo machteloos, dat is het naarste. Ik zie haar zelf gewoon achteruit gaan. En ik weet niet waardoor het komt en kan er niks aan doen.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:18

Jeetje wat vervelend..ik hoop dat ze er bovenop komt!
Sterkte!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:40

jeetje balen zeg! heel veel sterkte! en we duimen allemaal voor je dat het mee valt! veel succes!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:47

Sterkte hoor, hopelijk valt alles mee en hoef je niet te lang te wachten.

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:02

Triest.............
Het is altijd naar als je je paardje achter moet laten.
En dan maar wachten........
Heel veel sterkte voor jou en je paardje!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:12

Jeetje wat vervelend zeg.Ik hoop voor je dat alles goed komt.
Succes en sterkte met wachten op de uitslagen. Ik weet hoe vervelend het voelt en hoe moeilijk dit is.

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:23

En het ging net zo goed!! Jerai heeft wel pech zeg...
Heel veel sterkte!!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:57

Heel veel sterkte!!!! Het komt vast goed!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 19:20

Oh nee niet weer, het zit jullie ook echt niet mee Scheve mond

Heel veel sterkte en ik duim voor je op een goede afloop. Laat je me even weten wat de uitslag was?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 19:25

Het lijkt me ook echt vreselijk om haar achteruit te zien gaan zonder dat je iets kunt doen (of zelfs maar weet wat de oorzaak is). Ze zal er vast wel weer bovenop komen.
Ik hoop zo voor je (en voor Jerai natuurlijk) dat ze de oorzaak vinde EN het kunnen behandelen. Ik zal voor jullie duimen, heel veel sterkte...

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 21:25

Goed, vanmiddag heb ik niks meer gehoord, dus ze hebben in eerste instantie iig niet iets heel ernstigs gevonden. Ze weegt trouwens nog maar 395 kilo Huilen Veels te weinig dus. Voor de operatie aan haar oog (2001) woog ze ong. 475 kilo, hoewel ze toen wel iets lichter mocht zijn, maar geen 80 kilo. Vanavond toen we kwamen was ze eerst wel een beetje vrolijk, maar niet zoals ze normaal is. Na ongeveer 10 minuten ging ze toch weer liggen. Haar temperatuur is wel weer normaal, haar pols en ademhaling zijn echter veel te hoog. pols = 48, ademhaling weet ik niet meer. Ze heeft wel een énorme box, ik denk wel 6 bij 6 ofzo. Ik laat het wel horen als ik meer weet. Ik vind het echt zó zielig voor haar. Ze is ook weer heel kreupel. Het trillen was wel minder, al zie je bovenin haar benen (schouders en heup) nog wel de spieren helemaal "pulsen" (weet niet goed hoe ik dat moet omschrijven, maar het trilt). Ze gaat nu ook liggen als een koe, ze buigt eerst door de voorbenen heen en laat zich dan omvallen. Echt heel sneu. Ik hoop dat ze gauw met uitslagen en een diagnose komen, want die heb ik nog niet eens, ze weten echt niet wat ze mankeert.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 07:46

Hoe gaat het vandaag met haar??? Ik hoop toch zo dat ze er achter komen wat het is en dat het te behandelen is, ik heb echt met jullie te doen. Kop op hoor!!

Rubin

Berichten: 14
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:54

Hoi ik werk op de uithof, waar staat ze precies, ik zit op inwendige, waarschijnlijk staat ze op heelkunde...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:21

Hey meis...

Het zit ook niet mee he.
Ik hoop voor jou en jerai dat het allemaal weer goed komt!
Heel erg veel sterkte en je mag me altijd PB-en..

Knuf Ach gut