coupeerverbod trekpaarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

coupeerverbod trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 16:14

Ik kan er gewoon echt niet bij.
In "het trekpaard en de haflinger" (verenigingsblad KVTH) van april 2003 spreekt het bestuur letterlijk:
"Het moet duidelijk zijn dat ook wij als bestuur liever zouden zien dat de reeds zo lang bestaande traditie zou kunnen worden gehandhaafd"

In de Bit van april 2003 spreekt fokker Jan smits:
"het trekpaard heeft toekomst, grote frustratie is het coupeerverbod, een trekpaard hoort geen staart te hebben"

Als een trekpaard geen staart hoorde te hebben, werden ze wel zonder geboren Boos!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 16:36

dan bindt je hem op! Dat doen ze bij percherons en suffolks ook

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 16:51

in de leidsels wel, maar dat kan dan neem ik aan met tuigpaarden ook (en haffies, en shetjes en friezen, alles wat aangespannen loopt) maar die worden ook niet gecoupeerd (al heeeeeeeel lang niet meer)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 21:57

nee, je ontneemd bij een castratie niet iets waar het paard in het dagelijks leven hinder van ondervind.
En over het leidselvangen, ik denk dat er nog maar een handjevol liefhebbers is dat het trekpaard daadwerkelijk op het land gebruikt. Dat zou voor mij niet voldoende zijn om maar wel te couperen.
Couperen is verder idd verboden, net als brandmerken (hoe zit het eigenlijk met tatoueren?)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 22:12

om precies te zijn: 1 sept 2000 (zelfde als paarden dus)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, DemiSisa, EliseXJoelle, Flew, floorsxm, Kashmino, kim_1990, Kimmie235, noordje, Tieme, Ubermetrics, Wopkebrok, xKatinkii en 104 bezoekers