Mijn hondje is heel erg ziek

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Mijn hondje is heel erg ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 17:30

Het begon allemaal dinsdag
Bij het aflopen van een trap is hij met zijn nagel in een trap blijven hangen daardoor was zijn hele nagel eruit gerukt. Zeer pijnlijk maar normaal niet levensbedreigend. Alleen dat bleek niet zo te zijn want hij werd steeds lustelozer en dronk en at niks meer en bleef maar overgeven.
Ik dacht dat hij veel pijn zou hebben dus ben ik donderdag naar de dierenarts gegaan om iets tegen de misselijkheid en wat tegen de pijn en eventueel wat antibiotica te halen. Hij kreeg een aantal spuiten en moest daarvan opknappen. s'Avonds ging het steeds slechter met hem dus ben ik weer naar de dierenarts gegaan. Hij had last van uitdrogings verschijnselen dus moest aan het infuus. Vrijdag ging het nog steeds niet beter dus hebben ze hem weer aan het infuus gelegd en een bloedonderzoek gedaan om te kijken wat er nu aan de hand was. Uit het bloedonderzoek bleek dat hij een soort hepatitis (ontsteking aan de lever) had en dat één van de leverwaardes zo hoog was dat hij niet meer te meten viel. Hij heeft nu ander medicijnen gekregen een soort prednison en andere soort antibiotica.
Hij is door het oog van de naald gekropen maar vandaag gaat het voor het eerst weer iets beter. Hij is nog lang niet de oude maar het gaat de goede kant op. Volgende week gaan ze nog wat onderzoeken doen om te kijken of de bloedwaardes goed zijn en uit te zoeken waar het vandaan kwam.
Afbeelding

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=



shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 22:48

Soxje schreef:
Gelukkig was je er snel bij om met hem naar de DA te gaan. Honden kunnen ineens rare verschijnselen vertonen. Een van mijn terriers had haar tong verwond aan het prikkeldraad, kreeg 's-avonds een soort epileptische aanval en bij bloedonderzoek bleek dat ze een nierkwaal heeft. Staat dus nu op nierdieet en het gaat goed met haar. Dus houd hoop voor jouw staffie (want dat is het geloof ik).

Yep het is een staffie.
Ik vroeg mij ook al af of hij niet al eerder wat aan zijn lever mankeerde.
Al een tijdje heb ik het gevoel dat hij af en toe niet lekker is.
Ik heb ookal een paar keer aan de dierenarts gevraagd of hij wat kon vinden maar hij wist het ook niet.
Ik moest toch binnnenkort een echo van zijn hart (hij heeft ook een hart kwaal) laten maken en wil dan gelijk een echo van de lever laten maken en een uitgebreid bloedonderzoek.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 22:48

Allemaal heel erg bedankt voor de steun namens Spike en mij

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, BleikjA, Celebi, Desi_2409, DotBot, Elegance_, Mark0919, Martje80, Mieke, SusanH, Ubermetrics en 36 bezoekers