Terug van 7-daagse trektocht op de Veluwe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Terug van 7-daagse trektocht op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 18:35

Hoi,

Ben net terug van een 7-daagse trektocht op de Veluwe en het was echt super Haha!

1e dag:
We brachten de pony's weg naar een kennis van ons in Wenum Wiesel. Dat liep nogal uit en in de avond hebben we een buitenritje gemaakt. 's Nachts zou ik eerst in een kamer in het huis slapen. Er leven ook katten daar (waar ik superallergisch voor ben), maar die katten zouden niet in die kamer komen. Niet dus, ik kon totaal niet slapen en om half 3 's nachts ging ik ff naar buiten, een luchtje scheppen. Er waren nog een paar wakker (ja, het was erg laat geworden) en de enige optie: In het gebouwtje slapen met de stallen, waar Lex (mijn pony) als enige op stal stond. Hij heeft nl. zomerexceem. En het was echt gaaf om vlak voor de stal van Lex te slapen. Hij eet echt bijna de hele nacht door, is soms wat gedeeltes stil en hinnikt ook eens af en toe. Vandaar dat ik ook al vroeg wakker werd door Lex zijn gehinnik.

2e dag:
Om de trektocht rustig te beginnen hebben we vandaag ook gewoon in de omgeving gereden. We werden pas erg laat wakker en hebben echt bijna niets gedaan. Wat interessante paardenboekjes en videootjes bekeken. In de avond hebben we een buitenrit gemaakt. Samen met een vriendin van mij hebben we toen nog keihard gegalopeerd. Ik ben nog nooit zo hard geweest, was echt supergaaf. Ik voelde helemaal niets meer onder me, het was echt leuk.

3e dag:
Onze eerste echte trekdag. Bagage op het paard (zadeltassen en een rol achterop) en op naar de volgende slaapplaats. Stom, stom, stom dat we dachten dat we wel op de bordjes van de Veluwe Trail konden vertrouwen, niet dus.
We kwamen eerst helemaal verkeerd in een gedeelte terecht waar een megagroot wandelfestijn was georganiseerd (wel 3 à 5 duizend mensen zeiden sommigen). We hebben een heel stuk met hun meegelopen. Op een gegeven moment zijn we echt verkeerd gereden, en na 1,5 à 2 uur waren we nog steeds in Wenum Wiesel (en Wenum Wiesel is echt niet groot (zacht uitgedrukt)). Niet handig dus.
Na een tijd kwamen we eindelijk op de goede route terecht, maar op een gegeven moment reden we weer verkeerd. Dan dachten we dat we in een bepaald dorp waren, en dan bleken we 10 km. verderop te zitten. Maargoed, wel een mooie rit. Over de heide enzo.
Maargoed, eindelijk zijn we na zo'n 7 à 8 uur rijden (incl. pauzes, en bijna alles gestapt) aangekomen bij Samoza, een camping in Vierhouten. De tocht was eigenlijk zo'n 20 km. , maar we hebben waarschijnlijk wel bijna 40 km. gereden. Bij Samoza werden de paarden gelukkig superverzorgd en we sliepen in het weiland voor de stallen. Erg leuk dus.

4e dag:
Vandaag moesten we naar de Woody Ranch in Uddel. Bagage erop en gelukkig verliep deze dag beter. Een heel stuk gingen we goed, maar uiteindelijk verdwaalden wij dit keer ook. Gelukkig was dit echter snel opgelost en zijn we op tijd aangekomen. Deze dag hebben we zo'n 25-30 km. gereden in zo'n 5 à 6 uur (incl. pauzes). Nog gebarbequed. Was daar op zich wel oké, maar ik zou er volgend jaar niet weer heen gaan. Daar was die sfeer gewoon niet zo fijn. Verder moesten we de stallen en wei etc. allemaal zelf uitmesten, en daar heb je gewoon echt geen zin na zulke ritten.

5e dag:
Op naar de Veluwe Ranch in Hoenderloo. Deze toch ging helemaal perfect. We zijn niet verdwaald geweest en kwamen mooi op tijd aan. Paardjes goed verzorgd en eten stond al klaar. Ondertussen ook naar de westernlesjes gekeken, erg leuk (ik rij normaal Engels).

6e dag:
Gereden op de Hoge Veluwe. Was echt super gaaf. Hard en lang gegaloppeerd, was echt gaaf. Hoewel Lexie maar klein is, kan hij best hard rennen. Op een gegeven moment ging ik samen met een Haflinger en een NRPS hard galloperen. Lex hield het goed bij, de Haflinger niet.
Kleine kindjes ook helemaal fan van Lex. Hij is zelfs nog op de foto geweest met een kindje Lovers Deze dag was echt relaxed, wel fijn hoor, zonder zadeltassen.

7e dag:
Vandaag dus. Eerst nog een kort buitenritje gemaakt. Daarna zijn 2 paardjes op de trailer gezet naar huis. In de middag kregen we nog een westernles. Was de 1e keer dat ik Western zou gaan rijden, en ik vond het echt leuk. Ik ging op een Newforstmerrie die echt leuk was. Echt fijn gereden, het uurtje was echt snel voorbij. Ik had niet verwacht dat zou het zo leuk zou zijn.
En toen... gingen we alweer naar huis. Wel fijn hoor, week was echt te gek, maar ik ben nu aardig moe.

Heb natuurlijk wel foto's gemaakt, maar die zijn nog niet ontwikkeld.
Maar al met al, het was een superweek. Het was ontzettend gaaf en als het kan wil ik volgend zomer zeker weer een trektocht maken. Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:41

Lekker lang verslag, gaaf zeg! Lijkt me super leuk. Je hebt je dus niet verveelt Lachen
Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's, wel gelijk laten zien he?!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:48

Gho wat leuk zo'n trektocht, heb je nog wel zitvlees over?

Wat jammer wij zijn elkaar net misgelopen, verleden week zondag waren wij met de paarden 1 dagje bij de veluwe ranche, wijhebben daar een 1 dagtocht gereden van 35 km. Mooi die heide daar he!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:09

Jammer dat je niet ff bij ons bent langs geweest, mijn sta; is in Wenum Wiesel!
Waar was je precies dan?
Tis wel mooi he bij ons op de veluwe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:26

Little_Sun schreef:
We kwamen eerst helemaal verkeerd in een gedeelte terecht waar een megagroot wandelfestijn was georganiseerd (wel 3 à 5 duizend mensen zeiden sommigen)


Ook wel de Apeldoornse vierdaagse genoemd, bijna net zo groot als de vierdaagse van Nijmegen Haha!
Als jullie van Uddel naar Hoenderloo zijn gereden zijn jullie bij ons over de hei gekomen (Hoog Buurlo).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:59

Leuk zeg. Ik ga begin augustus 7 dagen, helemaal rond. De bordjes zijn inderdaad nogal minimaal. Ik ga een stapel kopieen maken uit m'n provincie atlas Gelderland/Veluwe (1:25000) en daarop de routes en overnachtingsplaatsen markeren. Als de bordjes dan onduidelijk zijn heb ik nog iets om me op te orienteren. Neem ook een kompas mee Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:13

Ik ga als het goed is 9, 10 en 11 augustus een paar daagjes trail rijden. Het lijkt me echt super. Maar een kompas is idd geen gek idee Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 01:02

Haha! ik hoopte tegen die tijd GPS-uitgerust te zijn (dan heb ik pas echt een batterij electronica mee - telefoon, scanradiotje, psion, GPS...) maar helaas was dat niet op rijd te regelen.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 10:33

obsession"]
Jammer dat je niet ff bij ons bent langs geweest, mijn sta; is in Wenum Wiesel!
Waar was je precies dan?
Tis wel mooi he bij ons op de veluwe!
[/quote]

Ehm... adres weet ik niet precies. Ik zat wel vlakbij zo'n dressuurstal (zit jij daar toevallig?). De eigenaresse was op vakantie, maar wij mochten gewoon in haar huis slapen. Zelf heeft ze een hengst en een merrie en is heel erg bezig met dingen zoals NH.
Enne.. het is zeker mooi bij de Veluwe Haha!

[quote="Ilindra"]
Ook wel de Apeldoornse vierdaagse genoemd, bijna net zo groot als de vierdaagse van Nijmegen Haha!
[/quote]

Aha, weet ik dat ook weer Lachen. Paar mensen van de organisatie waren trouwens niet zo blij dat wij in die stroom van wandelaars waren terechtgekomen Boos! (wij trouwens ook niet)

[quote="dynamiek schreef:
Gho wat leuk zo'n trektocht, heb je nog wel zitvlees over?


Op een gegeven moment kreeg ik echt wel last. Vooral bij die 1e trekdag. Maar we hebben ook niet altijd op het paard gezeten. Soms ging ik ff kwartiertje, halfuurtje ernaast wandelen.

Wat belangrijk is:

- Goede kaart. Op de veluwetrail goed is aangegeven hangt af van het gebied.
- Checken of je bagage echt goed zit. Anders krijg je drukplekken.
- Wij hebben Cole's liniment gebruikt voor na de rit. Aangeraden door onze instructeur.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:14

echt leuk zeg

wil ik ook ooit eens gaan doen, maar dan moet er zoveel geregeld worden en zo groot zijn de bossen hier nou ook weer niet Verdrietig

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:44

Heerlijk is dat hè!! Het is alweer twee jaar geleden dat ik dat gedaan heb maar ik zou zo weer terug gaan...