Uit een vliegtuig gegooid!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Uit een vliegtuig gegooid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 23:06

Niet echt verslag van de dag, want vandaag heb ik de Pavo-selectie gereden, maar van gisteren. Haha!

Gisteren was ik jarig en mijn vriendje had een verassing voor mij. Ooit heb ik blijkbaar gezegd dat ik een keertje wilde paracutespringen, maar dat kon ik me gisteren ineens helemáál niet meer herinneren Bloos
Bijna vanaf het moment dat ik hem leerde kennen (maand of 9 geleden) zei hij al dattie al wist wat hij mij voor m'n verjaardag ging geven...

Ik had alles verwacht, maar NIET dit!!!!!

Nadat we 2 uur in de auto hadden gezeten kwamen we aan in een heel klein dorpje in de buurt van Antwerpen. Ik kon me absoluut niet voorstellen wat ze daar wel hadden dat je in Nederland blijkbaar niet had...ik speurde al de omgeving af op zoek naar wegwijzers die iets zouden kunnen verklappen, maar helaas.... Verward

Toen we er waren keek ik een beetje verbaasd rond, want ik zag helemaal niks, behalve een weiland...met een loodsje erop...................waar "dropzone" op stond!!! In mijn eerste reactie begon ik bijna te huilen, want dat het nu ineens echt ging gebeuren, vond ik helemaal niet gaaf!! Verdrietig

Ik vreesde dat terugkrabbelen geen zin meer had, dus heb ik maar even mijn hakschoentjes omgewisseld voor gympen. Na de degelijke uitleg van de instructeurs en het oefenen van de juiste houding had ik er al best veel vertrouwen in...

Omdat ik nog nooit had gevlogen, vond ik het opstijgen met de Cessna al een belevenis op zich. Je kon heel mooi de haven van Antwerpen zien en verderop zelfs de Westerschelde.
Mijn vriendje werd op een hoogte van 10.000 voet (als ik het goed heb is dat 4 km) als eerste eruit gegooid. Ik zag hoe hij echt keihard wegvloog. Even later ging ik.....de instructeur hing mij eerst gewoon helemaal uit het vliegtuig, terwijl hij zelf gewoon nog binnen bleef zitten; hij riep iets van Ready, Set, GO!!!! En weg ben je!

En geloof me: dat gaat echt zow gigantisch hard, echt ontzettend gaaf. Na 30 seconden vrije val gaat je parachute open en is het ineens heel rustig en vredig om je heen, het lijkt dan net alsof je helemaal niet meer zakt, maar gewoon een beetje rond kunt kijken, super mooi! Ik mocht ook zelf sturen. Party!!

De landing ging ook goed, hoewel ik echt bovenop mijn instructeur viel (niet dat ik een kant op kon, want ik zat compleet aan hem vastgeketend, maar goed)

Achteraf had ik het absoluut niet willen missen en wil het zeker nog een keertje gaan doen. Wat me wel meeviel (en mijn vriendje ook Knipoog ) was dat ik uiterst kalm bleef, alsof ik het al 100 keer had gedaan, dat had ik niet van mezelf gedacht!

Ik kan het iedereen aanraden!! Wel een kei lief vriendje heb ik he, tis nogal een verjaardagskado!! Lovers

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:29

Wat gaaf dat je vriend jouw wens had onthouden en dat je het (achteraf) nog hardstikke leuk vond ook Lachen !!
Ik snap wel wat je bedoeld hoor: je zegt eens een keer in die richting en als het dan zover is, weet je niet zeker of je het ook wel écht wilt Scheve mond !!
(Zo heb ik het met een ritje in zo´n hete-lucht ballon; ik heb al vaker gezegd dat me dat geweldig lijkt, maar stiekum ben ik altijd een beetje bang dat ik zoiets voor m´n verjaardag krijg Clown !!)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:36

brrrrrrrrr bibber de bibber, nooit dus he....al krijg ik geld toe...hahaa

maar leuk dat jij het zo gaaf vond, tis wel een belevenis ja!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:41

*koude rilling loopt over rug* hartstikke leuk meid Haha!
is aan mij niet besteed, maar fijn dat het je beviel!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:45

Nou mij hadden ze er ook echt uit moeten GOOIEN denk ik Haha! en toch trekt het me wel, zo moet ik van mezelf ook nog altijd een keer bungyjumpen (oh wat link op zo'n forum - mensen, ik hoef dat niet voor mijn verjaardag Haha! ) maar ik denk dat ik niet durf te springen.
Misschien is zo'n katapult dan beter, dan wordt je gewoon de lucht in geschoten, heb je niks te kiezen.
Maar ontzettend gaaf dat je het nu toch hebt gedaan en dat je het te gek vond!! Zou je nog een keer durven denk je?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 23:50

Ja, ik wil het zeker ook nog eens doen, het is gewoon echt heel erg mooi! En het doet geen pijn, dus what's the problem?
Bungeejumpen lijkt me daarentegen weer helemaal niks, dat doe ik voor geen goud (en dat weet mijn vriendje ook, dus dat laat ie wel uit zijn hoofd...toch?)

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 01:30

ja, ik wil t ook nog heel graag ene keertje doen. Net zoals bungeejumpen. Wil ik ook altijd nog een keertje doen! Echt gaaf hoor, van je vriendje

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 05:45

Gave verassing hoor!! Zeker wel.
Maar dat je het durft zeg Scheve mond ik zou het denk ik niet durven. Ik zo bang zijn dat dat ding niet open gaat...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:51

Wat onwijs gaaf! Dat lijkt me echt heel leuk om te doen maar of ik het durf........??

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:56

Goh wat een ervaring

Maar ik begrijp dat dat een beetje in het niet valt Haha! , maar hoe ging de PAVO????

Schrobby

Berichten: 65
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Cromvoirt bij rins thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 15:05

Is wel een leuk kadootje!
Wil ik ook wel krijgen, samen met een bugee jump dan Haha! (en nu maar hopen dat rins hier ook ff kijkt)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 16:12

sarabande schreef:
Goh wat een ervaring

Maar ik begrijp dat dat een beetje in het niet valt Haha! , maar hoe ging de PAVO????


Pavo ging goed, zie verslagje bij "wedstrijden".....ik mag door naar de halve finale!!