Shetland veulentje overleden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Shetland veulentje overleden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 23:28

Vannacht is mijn 1 maand oude veulentje Britt overleden.. Huilen

Ik kreeg haar mams zwaar verwaarloosd en hoog-drachtig en na een aantal dagen werd toen inteelt veulen (de papa was het 2-jarige hengstveulen van Brownie, de merrie, die altijd bij zijn mams in de wei was gehouden Verdrietig ) Brittje veeels te vroeg geboren.. Haar gezondheid en conditie is nooit goed geweest, en de keren dat ze vrolijk rond huppelde waren op 1 hand te tellen, meestal lag ze maar een beetje voor zich uit te soezen in het gras..

Dus we hadden het al zien aankomen, maar aangezien het de laatste week juist weer wat beter ging met Brittje bleef het toch nog onverwachts.. Huilen .

Dus vandaar nu een naar berichtje tussen al deze vrolijke veulen verhalen...

Liefs, Micah

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 01:08

Wat vrezelijk!! Heel veel sterkte!!

Wat je zegt, naar bericht tussen al die Geboortes, maar helaas hoort dit er ook bij. Iedere Fokker zijn/haar nachtmerrie.

Nogmaals veel sterkte toegewenst. Hoe gaat het met de merrie?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 08:04

Heel veel sterkte

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 08:28

He bah, das niet leuk.
Sterkte hoor...

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:20

He, wat naar. Heel veel sterkte, hoor! Zo besef je maar weer eens dat je je handjes in mekaar mag knijpen als je een gezonde merrie met een gezond veulen in de wei hebt staan.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:00

sterkte meid..... je mag hier best uithuilen hoor ondanks alle leuke veulen berichten!!! Dat is je goed recht.

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:36

Sterkte,
wel jammer dat het de laatste week zo vroeg ging en dat ze dan overleden is, hoe gaat ut met de moeder????

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:47

jeetje.. wat verschrikkelijk en zeker omdat het zo onverwachts kwam!
Sterkte hoor!

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 10:11

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties!!!! Lachen Lachen Heeft me heel erg geholpen!!!

Met Brittjes mama (shetlandertje Brownie) gaat het ook niet al te best.. ze had al een nare tijd van verwaarlozing achter de rug, en echt tijd om wat op te knappen heeft ze nog niet gehad, omdat Brittje natuurlijk ook heel wat energie van haar kostte.. en het verlies van een dochter zal ook voor een shet-mama hard aankomen! Maar een hoop aandacht doet haar goed, dus binnenkort gaat ze waarschijnlijk naar mijn nichtje toe.. die heeft al twee oudjes staan, en is helemaal dol op pony's! Dus ik denk dat Brownie daar goed tussen past en dan wel helemaal vertroeteld gaat worden!! Precies wat ze nodig heeft denk ik!! Haha!

Gelukkig heb ik nog 4 super gezonde veulens staan, dus als ik Brittje even teveel mis ga ik er daar gewoon eentje van knuffen.. het beste medicijn!! Haha!

Liefs, Micah

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:14

Vreselijk zeg! Veel sterkte!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:43

aah wat zielig hee! heel veel sterkte

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:00

Aaah, kei zielig! Vooral als het beestje nog een maand geleefd heeft! Bij een van onze shetjes(die nu inmiddels is overleden Huilen ) is dat ook wel eens voorgekomen. Dat veulen leefde maar een paar dagen. We hebben ook al een aantal keer een veulen gehad dat al dood was bij de geboorte.
Het raakt je toch altijd...

Heel veel sterkte...Ach gut


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:57

Hè getsi, wat rot voor je Verdrietig !
Ik hoop dat het met Brownie allemaal in orde gaat komen, maar dat kan bijna niet anders met zo´n baasje !! Sterkte meid Ach gut !!