Shiloh maakt kennis met de LANGE beugel :P

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Shiloh maakt kennis met de LANGE beugel :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 19:09

In dit topic
[RT] Is DIT dan na een paar maandjes al beter?
kwam mijn houding aan sprake. Ik vind zelf vooral het afsteken van mijn benen ERG storend.

Vandaag, vanwege afwezigheid van fleur die daar normaal op rijd, ben ik voor de verandering eens op shalan gaan rijden. Shalan is een arabiertje licht in de mond, en houd van met het koppie in de lucht lopen. Vandaag ben ik dus op haar buiten gaan rijden. Eerst gewoon beugels niet te kort niet te lang. Langzaam vroeg ik haar met lichte druk in de mond, en benen ergoed aan, en op zit wat terug vragen haar wat naar beneden. Echt laag kwam ze niet, maar ze kwam wel netjes aan de teugel lopen, met oortjes netjes op de hoogte van de schoft, en ook niet "echt"achter de loodlijn.

Na een tijdje vroeg ik aan mijn buurvrouw Party!! of ik met mijn hak onder mijn hiel zat (ik dacht ander zadel ander paardje, dan moet ik hier toch wel netjes op kunnen zitten) Nee, ik zat met mijn been te ver naar voren. oliebol Dacht ik.

voeten uit de beugels gegooid, benen laten hangen, hakken uitgedrukt en tenen wat omhoog en naar binnen en gezorgd dat ik zo precies in de beugel kon stappen. En ik VOELDE gewoon dat ik recht zat! En het voelde zo goed!!!! Ik zo tegen mijn buurvrouw, nu zit ik wel netjes of niet? Zij zo ja nu zit je rechtop, en hak heup schouder in 1 lijn

De rest van het uur met die beugels gereden, en vooral in de galop er heel erg op gelet dat ik mijn benen niet afstak, want daar heb ik vooral in de galop heel erg moeite mee. En ook geprobeerd Shalan vooral op zit wat langzamer te laten lopen, ze wil in de bossen meestal namelijk nogal wat graag naar voren toe.En ook dat ging goed.. en opnieuw vroeg ik aan mijn buurvrouw of ik netjes zat? JA hoor, keurig Lovers

Ik was echt zo blij, en ik dacht bij mezelf. Zie je nou wel, ik kan het wel Haha!

Vervolgens reden we in stap over zo'n weg, en ik liep dus op de stenen maar wilde dus in de berm. Dus ik leg mijn rechterbeen eraan, en druk shalan zo de berm in. Wat ik perongeluk ook deed was een beetje verzitten, waardoor mijn linkerbeen wat naar achter ging, Ineens stapt Shalan over... oftewel ze was soort van aan het wijken.

Ik denk, even proberen, en ja hoor ik gaf de hulpen, en whoppa ze stapt weer over terwijl haar lichaam gewoon recht was Haha! Nu vroeg ik aan mijn buurvrouw of ze ook bij haar achterbenen overstapte, want dat kon ik niet helemaal voelen . EN JA HOOR ...

Daarna na de buitenrit nog eventjes in de bak geprobeerd en ook daar stapte ze over, terwijl ze netjes aan het teugeltje bleef lopen Tong uitsteken...

Ik heb nu helemaal dressuur kriebels gekregen, en ben nu van plan van de week nogmaals te gaan vrijrijden, maar dit keer op shalan. Nu nog iemand mee zien te sleuren die foto's en filmpjes komt maken, want ben wel van plan om het op bokt te zetten.

Ook ben ik van plan om een keer aan thijs (eigenaar van de manege) te vragen of als ik op dundee rijd en shalan rijd niet mee, of ik dan een keer mag kijken hoe het zadel van shalan op de rug van dundee ligt, past dit goed, dan ga ik vragen of ik een keer met dit zadel op dundee mag rijden, ik wil wel eens zien of dat scheelt Knipoog

Ik ben echt helemaal happy...

Wel merkte ik, dat het best belangrijk is bij die lange beugel om het paardje een beetje bij elkaar te hebben, er waren namelijk momenten dat shalan liep te banjeren, en dan bedoel ik dus heel lomp en uit elkaar gevallen liep, en met die lange beugels hobbelde ik toen echt alle kanten uit maar goed, dit was de eerste keer dat ik met zulke lange beugels reed, dus het was wel heel erg wennen Tong uitsteken

Iemand nog tips, over het met lange beugels rijden, ik heb er namelijk dus absoluut geen ervaring mee...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:13

hey ingrid ja je hebt het net op msn vertel keiii goed van je joh !!! Haha!....volgende keer weer zo proberen \:))

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:59

Wat goed van je he! is Shalan dus eigenlijk ook leuker dan je gedacht had? Ik vind het in ieder geval erg leuk voor je!
Nu maar hopen dat iemand fotos wil maken, dan kan ik het ook zien.
Als je je beugels te lang vind, kun je met het losstappen je beugels eventjes uitdoen, meestal als je ze daarna weer aandoet vind je ze toch best kort! Haha! Ik wel in ieder geval, meot je maar een keer proberen.
Veel succes verder.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 20:03

hey annetje, ik ga die tip zeker uitproberen Tong uitsteken al denk ik niet dat ik kan vinden dat deze beugels vrij kort zitten, ik vind ze namelijk behoorlijk lang, maar in de spiegel naderhand in de bak zag het er wel goed uit.....

En ik had shalan altijd al leuk gevonden hoor, en vooral deze rit op shalan was HEEL erg leuk en fijn... Maar dundee is toch leuker Tong uitsteken:P

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:21

Fijn dat je weer wat van jezelf geleerd hebt Haha!
Je moet maar eens op het zadel van Magic komen zitten, ben benieuwd wat je daar van vindt Lachen

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:11

Nou zo te horen ben je echt helemaal happy! Dalijk vind je Shalan nog leuker als dundee! Fijn dat het zo goed ging! Die tip van anne vind ik ook wel goed!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:53

leuk!! ben benieuwd naar de foto's als je hebt gereden!

en het werkt idd heel goed om ff je beugels uit te doen en je benen helemaal los te laten hangen, wat rond te stappen en dan je beugels weer in te doen, dan voelen ze echt best kort hoor!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 23:58

Ik kan niet wachten Tong uitsteken Ik heb er echt zin in, en ga die tip van beugels uit doen zeker proberen.

Ik heb al een fotograaf Tong uitsteken Een hele goede vriendin van mij die ik al een jaar of 8 beste vriendinnen mee ben, die gaat mee.

zij rijd zelf ook al heel lang paard, en ik heb haar gevraagd heel intensief op mijn rijden te letten en dan met name op mijn houding... Waarschijnlijk komt haar mondje niet stil te staan Haha!
"ingrid, hoofdomhoog, schouders naar achteren, hak uit trappen, meer been geven, HOOFD OM HOOG!! , benen niet afsteken. shouders naar acheteren, HOOFD OMHOOG!!! rechterteugel er iets meer bij houden, binnenbeen langer maken...."

hihihi dat word wat, en toen ik dat vroeg of ze dat wilde doen vroeg ze? Kun je dat hebben van mij? hihihi schattig toch Haha! ik heb gezegd dat ze zelf wel merkt wanneer het mij een beetje teveel word, en dat ze dan een stapje terug moet doen en niet door moet drammen als ik aangeef daar even niet mee bezig te zijn.. dus dat gaat helemaal goed komen Haha!

zoals ik al zei ik heb er super veel zin in, en ik hoop heel trots weer thuis te mogen komen...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 10:41

Het is btw dus dit paardje waar ik op ga donderdag...

Afbeelding

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 17:24

jah shalan vind ik ook vet om te zien!!! Dundee ook!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:58

Hey Ingrid! Shalan mag je niet leuker gaan vinden he! Ik rijd erop Tong uitsteken
En dan nog waarom plaatje je geen mooiere foto van Shalan? Deze is de vreselijkste, ze kan veel beter lopen!

Maar als ik erop rijd dan rijd ik altijd kort omdat ik bij lang mijn beugels verlies ,mijn hak omhoog doe om beter hulpen te kunnen geven en ik vast zit met mijn laars.
Ik wil het wel proberen alleen ik rijd nooit meer met lan binnen en ik rijd niet meer voor 30 augustus :'(.
Ik kan het ooit eens in een dresuurzadel proberen, dat gaat veel beter volgens mij.