Verschil tussen dressuur en springpaarden??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:07

Het verschil zijn niet de paarden, maar de ruiters

Springruiters zijn zelf veel makkelijker
niet zeuren, maar doorlopen motto

en springpaarden komen al vanaf ongeveer de 4 jaar in parcoursen waar toch de fel gekleurde hindernissen, bloembakken, vlaggen en geluisds instalaties enz enz.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:50

idd Franske
Dat heb ik ook al veel gezien, een hele omweg omdat ze ergens niet langs durven rijden
Een jas die op de bakrand eng is weg leggen enz

Ik zal wel te veel bij spring mensen gereden hebben, want als je een zeikerd had, dan hingen er overal jassen dekens en zelfs plastic zakken aan de bakrand, hindernis staanders enz.

En het gemiep was zo voorbij.

Wat ik trouwens wel met mijn eigen springpaard heb gemerkt

Als ik ergens langs moet dan staat hij te stuiteren en te snuiven (maar hij moet er wel langs, wat denkt hij wel Extreme duivel ), rij ik erop af , gaan de oortjes erop en springt hij er zo over Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:48

Citaat:
Overigens met alle respect voor de dressuurruiters!!

Zeker alle respect, ben zelf ook dressuur muts Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 08:40

Citaat:
Maar wat ikme dan wel afvraag hè, hoe zit dat dan bij jonge springpaarden? Die zijn toch in het begin ook best bang?

En dan geld het motto niet zeuren maar doorlopen het meeste
En daarna weten ze niet meer beter.

De springruiters gaan de "enge" dingen niet uit de weg, lopen er nog een keer extra langs.

Ook door de brutale houding van de ruiter, dus van kom op stel je niet aan, loopt het paard er vaak ook al langs.

En zelf heb ik ook een stresskonijn, juist vooral in de ring, dan is de bloembak bij E bv eng
In het parcours gaan de oortjes erop en weet hij dat hij mag springen, joepie, en bloembakken, vlaggen, waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:38

Citaat:
Springpaarden mogen kijkerig zijn, als die de ring in komen zie ik ze ook nog wel schrikken en 'koppie scheef'.

klopt
alleen het paard gaat er wel langs
en ruiter stapt ook niet af om hem er aan de hand langs te leiden, wat je zoveel ziet met buitenritten omdat het paard het "eng" vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:28

heter karakter?
nee, sorry, daar ben ik het dus net niet mee eens
dat is nu net wat de dressuuruiters denken Lachen

En een te heet karakter showt juist niet, want dat stuitert Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:38

Citaat:
Maar als het stuitert heb je het niet in goede banen geleid kawa

ach, ben naar het Z gestuiterd, dus het viel mee Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Charat, HighFly_, JudithO, Koekie73, monsera, XxMariellexX en 132 bezoekers