veulen geboren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

veulen geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 10:47

Joepppieeeeee!!! Gisteravond om 10 voor half 12 kregen we nog telefoon: het was Marianne. Daar heb ik 2 verzorgpony's. Ze belde omdat Rianta een veulen kreeg! Was heel raar, ze had de hele dag gewoon gegeten en je had er helemaal niks aan gemerkt, want 's morgens had ik de pony's nog gereden! Het was Rianta's 1e veulen, dus het was wel heel spannend! Mijn broertje in 10 sec. omgekleed, die wilde ook mee. We wisten niet zeker of we het veulen nog geboren zouden zien worden (jeetje wat een zin), want volgens Marianne kon het 10 minuten zijn, maar net zo goed een uur!

Dus wij gauw in de auto en naar Harreveld gesjeest... duurt normaal tussen de 10 en 15 minuten.. maar volgens mij reed mams een beetje harder Haha! want half 12 waren we daar. Ik uit de auto gesprongen: komt Marianne net naar buiten: het veulen was er net uit. Het was echter nog erg spannend geweest, want Rianta had niet willen gaan liggen, maar was gaan bokken in de stal (nou ja,.... is dat normaal ofzo Verward ) De 'mannen' hebben het veulen er dus letterlijk uit moeten trekken, en 1 van de mannen dacht zelfs dat het al dood was... gelukkig voor ons:

Het bleek een springlevende merrie te zijn! Marianne zegt van te voren altijd wat zij denkt dat het gaat worden en ze heeft het eigenlijk altijd goed! Tong uitsteken Marianne's oordeel dit jaar: het wordt een merrie, bruin, weinig wit en een geval met superlange benen! Uitslag: helemaal correct! Waarschijnlijk geen wit, maar later dachten we (toen ze wat droger was) dat ie een klein wit vlekje op haar bovenlip heeft, tussen haar neusgaatjes.. dit weten we echter nog niet zeker! Het veulen is een Dutchboy x Sir Sinclair! Ben echt heeeeel benieuwd of ie goed kan lopen (haha.. zal best wel met Sir Sinclair als papa en Rianta als mama)!! *LOL*

Maar ja.. ik ben dus echt helemaal happy Party!!

Het veulen gaat waarschijnlijk What's a name heten, het moet met een W beginnen!!!

Laten jullie ff wat weten???

Groetjes!


PS: Laura gefeliciteerd!!!!!!!

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:04

Hartstikke leuk man zoon veulen!!!! t zal vast wel een poepie zijn Pling mag je haar ook gaan verzorgen? veel suc6 met je veulen ik verzeker je... je loopt de leukste tijd tegemoet

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:05

hey wat leuk joh...
gefeliciteerd

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:05

VET LEUK!! Haha! Gefeliciteers jullie Party!!
Leuke naam!! Bij mijn oude manege hebben ze een veulen What ever genoemd:) vin k ook heel leuk Lachen Lachen miss is dat ok wel leuk voor jullie Knipoog
veel plezier met het kleine knollie Lachen
madieke!!

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 11:12

hihi.. aan Whatever had ik zelf ook al gedacht.. maarja.. is niet mijn veulen he?? (helaas helaas)

juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:44

kei leuk joh echt vetjes! en een leuke naam mag d'r ook verzorgen of niet? *LOL*

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 13:03

och, ik mag vast wel een beetje met dr klungelen! haha.. laat haar eerst maar eens voor het eerst naar buiten in de wei gaan.... haha... ben benieuwd!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:57

Leuk, gefeliciteerd! FOTO'S! Haha!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:50

Heeyy Shanna!!!!!!!

Nou nog maar een x Gefeliciteerd
en ik kom snel kijken als dat mag!!!
En jaa je moet wel foto's maken hoor!!!

Ojaa en noguh bedankt he hahah zo van Laura gefeliciteerd haha gekkie Tong uitsteken haha

Liefs Laura

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 21:12

haha.. graag gedaan laura.. speciaal voor jou Knipoog haha... ja ennneeee foto's komen er zo snel mogelijk aan!!!!!!!!!!!!!

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 21:16

Whahaaa.. het veulen is vandaag voor het eerst de wei ingeweest en ik heb de kans gekregen om maar liefst 2 foto's te maken ( mams was nogal beschermend, dus echt een recordaantal!)

*LOL* *LOL* *LOL* Heb haar ook al zien lopen... wow! Goeie gangen joh! Volgens mij wordt het een dressuurtoppertje, zo is ie ook gefokt trouwens... haha... mams en paps kunnen allebei goed bewegen en dressuuren!

Als de foto's gelukt zijn zet ik ze er zo snel mogelijk op!

doeggiez *swaai swaai*