Van dressuur naar springen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Van dressuur naar springen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 22:59

Geen goed idee dus Haha!

Na de demonstratie is de hele carrouselgroep gestopt, ik en nog 2 wouden doorgaan maarja, ga maar eens met zijn 3e carrouselen!

Dus maar weer "gewoon lessen" meestal reed ik in de les gewoon op Patsia maar af en toe ook op een manege paard.
Maar aangezien ik al een tijd niet gesprongen had en ik even geen zin meer had in dressuren dacht ik, laat ik in de springles gaan!

Ik kreeg als springpaardje Moortje, waar ik ook mijn carrousel op reed.
De 1e les er al bijna af gevallen, goed begin dus Haha!
2e les was ik wel gevallen, op de dubbelsprong.
3e les weer bijna gevallen...
En de 4e les, vandaag dus moest ik ineens op Nolande want Moortje hoest dus die mag niet lopen .

Ik op Nolande, helaas wist ik al dat dat echt een tank is met springen en dus absoluut geen fijn springpaard is aangezien ik daar mijn ruiterbewijs op heb gedaan.
Maar vooruit toch maar geprobeerd.
Eerst gewoon wat kruisjes daarna een in-uitje en daarna nog dubbelsprong.
Volgens mij zag het er echt niet uit, dat paard sprong echt zo raar maar toch!
Ze had al wel een paar keer geweigerd maar bleef wel zitten.
Tot ik besloot over de dubbel te gaan: de 1e sprong ging wel, 2e wouze weigeren maar sprong toch waardoor ik niet geweldig meekwam (wat trouwens wel vaker gebeurd was Bloos ) en lag dus boven op haar hals Bloos
gelukkig kon ik weer ik het zadel komen en lach iedereen in een deuk want het zag er echt niet uit!

Met dressuren bleef ik 9 van de 10 keer wel zitten als een paard raar deed ofzo, maar nu met springen ben ik er bijna elke week wel of vanaf gevallen of bijna gevallen.

Valt zeker nog niet mee goed springen Haha!
Ik heb respect voor de springruiters Haha!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:06

Begrijp ik als je er zo snel afvalt *haha*

*proest*

Nee, hoor, wel goed dat je bleef zitte

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:10

Begint lekker dan :p Hopelijk gaat het binnenkort beter

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 23:13

haha ja idd.
Nou moet ik er wel bijvertellen dat Moortje nog niet zo heel goed kan sppringen en nog groen is wat betreft springen en Nolande... eeh tja Knipoog

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:44

Heheh Haha!
In het begin toen ik met springen begon reed ik altijd met Icara mee, een fjord. Nou als de hindernissen hoger worden dan een meter hebben die fjords meestal ook zoiets van "ja doei he!" Tong uitsteken Dus toen ben ik er ook een aantal keer afgestuitert! Schijnheilig
Maar nu na ruim 3 jaar springles gaat t wel goed en val ik er zelden meer af *klop klop klop*.
Je moet maar een keer langskomen als ik met Lucky ga springen! Tong uitsteken