Haflinger modepaarden....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:42

ponyzotje schreef:
ze zijn gewoon veelzijdig, het ideale huispaardje. ik ben zelf niet echt voor de haffen (ook niks tegen hoor), dit is opbectief. ze zijn ideaal voor jongere kinderen die bv een stoere fjord niet kunnen intomen, voor wie een tinker te groot is. een shet te klein... een echt huispaardje, makkelijk in houd en onderhoud. daarom misschien?


*kuch* (verslikt zich)
Ideaal voor jonge kinderen? Sorry hoor, maar wie ook heeft bedacht dat een Haflinger de ideale kinderpony is, kwam echt uit een ei. Ze hebben een karakter waar je U tegen zegt, Haflingers toom je ook niet zomaar in. Ik denk zelfs dat Fjorden gemakkelijker in de omgang zijn.

Verder denk ik ook dat de Tinker op dit moment meer een modepaardje is, kijk maar naar die prijzen.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:00

Ik vind een haflinger gewoon niet geschikt voor kinderen. Ik denk dat ze zwaar onderschat worden op dat gebied. Ze hebben een karakter waar je nogal eens van staat te kijken, ze hebben echt van die haflingerstreken. Misschien kan iemand anders het beter verwoorden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 01:15

Nou ja, toch fijn dat een aantal mensen het met me eens zijn.
Een Haflinger KAN een rustige meegaande pony zijn, maar van het ene op het andere moment kan er een knop om gaan en dan kan je je lol op.

Ik heb jaren op een Haf gereden en ik was de enige die ze nog enigzins toeliet op haar rug. Het was wel een "relatie" van geven en nemen, een middenweg zoeken. Als er iemand anders op ging, dan kwamen alle trucjes naar boven. Recht op een hek afrennen en in 1x stoppen bijvoorbeeld. Bij mensen die ze niet mocht ging ze expres boven op hun voet staan. Zelfs bij het mennen had ze direct door wie er aan de leidsels zat en bij wie ze wat kon flikken en bij wie niet.

Tja... Haflingers een kinderpony, ik weet het niet... je zult uitzonderingen hebben die alles toelaten, maar de meeste hebben toch een typisch Haflingerkarakter met de bijbehorende streken.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers