Lotje opnieuw gedekt, duimen jullie mee?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Lotje opnieuw gedekt, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 11:23

Nou, na de teleurstellende dag waarop Lotje gescand werd en niet drachtig bleek te zijn, is er eindelijk goed nieuws. Party!!

Lotje is weer gedekt en volgens de veearts voelde het beter dan de vorige keer. Ze had 2 eitjes en ze is 4 juli geinsemineerd (zelfde datum als Votje verwekt werd Haha! ) maar toen was er 2 dagen daarna maar 1 eitje weg...
Toen is ze op 8 juli weer ´s morgens opgevoeld en toen de veearts naar het eitje voelde, sprong het onder zijn hand vandaan!! Haha! Dus Petra (van de hengstenhouderij) is met 140 km/u naar Ede gereden om sperma van Ferro te halen! Daar was het net gevangen en dus megavers en zelfs nog warm! Het is er direct thuis ingegaan en ze is dus op de eisprong gedekt.

Nou als het nu niet lukt dan was het niet voorbestemd voor mij om een Ferrootje te hebben...

Duimen jullie mee dat ze nu wel drachtig is van Zotje??

Over nu nog 17 dagen weet ik meer. Eeerst maar deze tijd heel kalm aan doen. Ze mag geen stress hebben en niet in het zweet komen. *zucht* hele opgave voor Lotje.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:05

ooohhh, ik duim voor je mee!! Nog een keer van die beteuterde gezichten kunnen wij niet aan... Knipoog

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:13

Ik ga zeker met je meeduimen! Wat een mooie merrie is lotje zeg, echt een eyecatcher (zag foto's in je profiel).

En die combi met Ferro zit ook wel goed denk ik, daar zou wel eens een zeer mooi sportpaard kunnen uitkomen.

Ik hoop echt dat het goed gaat. Hou ons op de hoogte!

Veel succes Haha!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38707
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:01

Ik duim voor je hoor!! Het is zo vrezelijk spannend allemaal, dit vind ik echt het nadeel bij fokken, dat het allemaal zo lang duurt eer je iets echt met zekerheid weet!

Maargoed, laten we het beste ervan hopen!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:36

Heey suus nu moet het gewoon lukken! Wij krijgen vrijdag te horen of de ferro merrie drachtig is van tango dus voor ons ook weer extra spannend.
En zoals je het nu verteld hebt, kan het moment niet beter zijn als nu, dus mocht het nu niet lukken, dan klopt er echt iets niet. Ik zal iig voor je duimen!

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:51

Ik duim heeeeeel hard mee met je!!!!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:16

Dat moet gewoon goedgaan, ik ga voor je duimen!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:32

kan je niet gewoon met een zwangerschap test een beetje urine opvangen Haha! hihi

maar ik hoop ook dat ze nu drachtig is van zotje!
btw wel een leuke namen reeks hoor! *LOL*
*duim duim*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:58

ik duim ook heel hard met je mee, volg altijd graag je verhalen.
Neem je nu geen enkel risico? ik bedoel dat ze niet mag zweten, en zich niet druk mag maken??

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:31

ja hoor duim ook voor je,veel succes!

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 21:57

marloes-joy schreef:
ik duim ook heel hard met je mee, volg altijd graag je verhalen.
Neem je nu geen enkel risico? ik bedoel dat ze niet mag zweten, en zich niet druk mag maken??


Ik probeer het!! Haha! Maar dat valt niet mee met Lotje!! Als ik erop sta ontploft er al een bommetje dus ik ga er niet op. Heb haar nu maar geslingerd de laatste dagen. Beetje stappen en slingeren en grazen...

Maar ja als je haar aan het halster longeert kan ze ook ineens gruwelijk uit dr bol gaan en zich in het zweet rennen.

Ik doe voorzichtig maar je kan niet alles voor zijn en dr in een glazen kistje duwen natuurlijk. In het wild rennen ze ook weleens en dan vliegt het veulentje er ook niet uit... Knipoog

Maar ik vertroetel haar wel enorm!! Lovers

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:05

Succes! Ik hoop dat het nu wel aanslaat. Het moment van insemineren klinkt iig goed Lachen

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:03

Succes ik duim voor je mee.

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:31

ik duim met beide duimen voor je!!