wat zouden jullie doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 13:38

Sinds drie kwart jaar heb ik Mirkje alweer in mijn bezit. Het gaat allemaal hartstikke leuk en hij doet ontzettend goed zijn best! Elke wedstrijd halen we een dikke winstpunt en vallen we in de prijzen en we zijn van no-time van de B naar de L gevlogen!

Voor zover geen probleem. Nu komt het. Mirkje staat bij ons op de vereniging gestald. Het is niet duur, er wordt voor je uitgemest, gevoerd. We hebben een binnenbak 20 x 40, paarden hebben weidegang en dit kost 138,50 in de maand en de lessen zitten er dan al bij in! Niet duur! En Mirkje heeft het naar zijn zin.
Ja, Mirkje heet het wel naar zijn zin, maar ik niet. De mensen zijn zo jaloers op onze vereniging. Ze zien je zo graag echt op je bek gaan. Ze roddelen achter je rug om, geven Mirk verkeerd eten. Ze zitten ons zwart te maken en het wordt van kwaad tot erger.
Ik kan er toch ook niks aan doen dat het zo goed gaat? Iedereen op onze vereniging kan het wel, als je maar voor de volle 100% inzet. Waarom misgunt iedereen mij het geluk met Mirk? Er zijn 3 personen die zitten te stoken. Ze kijken me net een vuile blik aan en lopen met een grote boog om me heen alsof ik een een of andere enge ziekte heb.
Die 3 personen zitten nog maar vijf jaar op de vereniging, terwijl ik al vanaf mijn vijfde daar rond hupste (onderhand ben ik er al 13,5 jaar). Ze zijn me gewoon aan het weg pesten.

Ik probeer op de tijden te komen als niemand aanwezig is. Met lood in mijn schoenen, want ja, ze kunnen er natuurlijk zijn.
Ik ben aan het rond kijken voor een andere stal, maar ik zit met zoveel twijfels…
Zo goedkoop kan je nergens anders stalling krijgen hier in de buurt. Ik moet het met mijn fietsje kunnen doen. Er zijn twee opties. Een stal met alleen een buitenbak (15x25), verder wel ruime stalling genoeg weidegang, hele leuke mensen en een goede sfeer. Maar natuurlijk wel erg lastig in de winter!
En de tweede optie daar wil ik het nog het liefst heen, maar dat kost 250 euro in de maand. Aangezien ik de stalling zelf moet betalen, zal ik hierdoor dan ook een heleboel dingen moeten laten.

Ik wil me niet laten weg pesten, ik wil blijven waar ik ben. Maar met steeds meer tegenzin ga ik naar Mirkje toe. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Doorbijten en zitten waar je zit en ‘proberen’ de anderen te negeren terwijl er naar mijn idee een anti-kim-club opgericht wordt of wel die andere stal zoeken ondanks de kosten en alle andere negatieve punten van die stal?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:50

Absoluut weggaan, je paard is je hobby en daar moet je niet met lood in je schoenen heengaan. Tja je weet ook vanuit welke gedacht ik dit zeg, maar meen het wel. Je zou nog zoveel meer plezier met Mirk kunnen hebben.
Misschien een rare optie, maar is er geen mogelijkheid om de zomermaanden op de ene stal te staan en de echte barre wintermaanden op de duurdere stal?
Het is natuurlijk niet ideaal dat gesleep, maar wie weet is het best een idee. Scheelt enorm in de kosten en je kunt toch het hele jaar door trainen.
Sterkte meid!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:24

Ben je de confrontatie met die pestkoppen al eens aangegaan? Vraag die mensen eens op de man af waarom ze zoveel problemen met jou hebben. Gewoon op een rustige manier, niet schelden of boos worden, maar gewoon rechtstreeks vragen.
Misschien binden ze dan wel in... Het is wel ontzettend vervelend als je al zolang veel plezier hebt op de club en er nu opeens gez*ik komt.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:13

probeer eerst et de pestkoppen de praten, als het mis gaat en alleen maar erger word zou ik gewoon weggaan, want zulk soort k*tstreken als je paard verkeerd eten geven is heel erg dom van die personen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:09

Kun je er niet eens met iemand van het bestuur over praten.
Je moet gewoon met plezier naar je paard toe kunnen gaan.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:44

ik zou ook met die pestkoppen gaan praten en als het niet werkt met iemand van het bestuur ofzo, werkt dit allemaal niet zou ik echt weggaan want als zelfs je pony onder zulke streken moet lijden is ook niet leuk en als jij steeds minder zin erin krijgt is ook niet de bedoeling... paardrijden doe je wel voor je lol dus ik zou als je toch een binnenbak wilt een baantje zoeken en misschien als je het je ouders verteld dat die misschien wat willen bijbetalen...
succes!!!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 07:10

Je kunt proberen met die mensen te praten, maar er is een grote kans dat je aan het kortste eind trekt. Als ik jou was zou ik serieus toch gaan kijken wat er mogelijk is qua stalling. En als je daar iets anders voor moet laten of iets meer moet werken, dan moet dat maar. Geloof me, als je daar met lood in je schoenen naartoe gaat, gaan je prestaties ook naar beneden en je pony heeft het heel goed door als jij niet lekker in je vel zit.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:26

ik zou eerst ook de confrontatie aangaan met hun, ook al is dat wel moeilijk.Je moet je in iig niet laten kennen!!
Als er niks uitkomt, dan zou ik echt weggaan, je hebt een super leuk paardje ( ff in je profiel gekeken Haha!) en het zou zunde zijn als je er elke dag met lood in je schoenen naar toe gaat.Dit gaat op den duur anders echt wel inwerken op je motivatie om paard te rijden en dat wil je natuurlijk niet!!
ik zou kijken of er niet nog een mogelijkheid is om je paard te stallen ( misschien bij een particulier met paarden?)want bij die eerste lijkt me de bak wel erg klein>??? en die 2e is idd erg prijzig, wat hebben hun allemaal voor faciliteiten dan?

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:48

ik zoui het nog een tijdje aankijken en als het echt niet overging gewoon naar die andere stal toegaan, het is toch belachelijk als je met lood in je schoenen naar je pony gaat.
je gaat toch voor je plezier met ponys om of ben ik daaar nou zo dwaas in?