En dan... is alles gestolen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

En dan... is alles gestolen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 20:39

Hey Bokkers,

Rainie en ik hebben hier op bokt regelmatig iets geplaatst over Sterre en Arabesk, en voor Arabesk ook over Olava.

Na die enge verhalen over gestolen zadels te hebben gelezen van de bokkers, zijn we zelf slachtoffer geworden! Boos!

Wat er dus weg is:
- Sterre's Western zadel
- Western Hoofdstel
- Western Pad
- Dressuur zadel (Net nieuw! was van Olava Scheve mond )
- Dressuur Hoofdstel
- Dressuur dekje (van een vriendin van ons, had ze voor haar verjaardag gehad. zij verzorgd met Rainie samen de paardjes)
- Een aantal halsters

en verder, al het wagentuig wat er lag... en dat was veel
Het is zo sneu voor de eigenaar, het was niet verzekerd Boos!

Arg!!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:40

Jeeeeeeeeetje, wat erg!!! Ook zon westernzadel, die zijn gigaduur!
Echt heel erg sneu!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:42

nee he!!! ze blijven wel bezig hier in de buurt!!

daar wordt ik dus echt niet goed van he!kan er dan niemand meer van andermans spullen afblijven Boos!:(

sterkte, want ik zou me echt kl*te voelen als dit bij mij zou gebeuren!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:46

*zucht* sommige mensen die snap ik echt niet hoor...
iemand geeft veel geld uit aan zijn paardje en wil alleen maar het beste voor hem/haar en dan vinden sommige mensen het nodig om dat spul te jatten ..... Boos! Boos! Boos!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:48

jee, wat erg zeg! Hoe hadden ze alles gestolen? zat het niet goed op slot ofzo? Want misschien kunnen wij nu voorzorgsmaatregelen nemen... niemand zou willen dat dit gebeurd Boos! wat erg voor jullie zeg...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 20:51

slot... wij hoeven nooit een slot er op te doen, volgens mij word savonds alles op slot gedaan en een hek om het terein heen word dacht ik ook altijd dicht gedaan. de paarden staan achter op het erf bij een antiek winkel dus ik denk dat het wel beveiligd moet zijn
echt smeerballerig ja...

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:53

Ik begrijp dit soort mensen niet hoor, is het nu zo moeilijk om te snappen dat zij met hun tengels van spullen van anderen af moeten blijven waar zij zo hard voor gewerkt en gespaard hebben??!!!!!Blijkbaar wel, gezien alle topics die onlangs zijn geweest over diefstal, ik heb er maar 1 woord voor: TRIEST

Maroesje88

Berichten: 122
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:00

Jah ik weet het mireille, ik was zelf met Joyce bij de paarden toen José het kwam vertellen, egt een smerige actie :S

BOEHHHH!!!!!!

ik hoop dat ik ze nu weggejaagt heb..
Ik heb nu ook het zadel en hoofdstel en alles bij MG weggehaald, voor alle zekerheid.

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:09

BELACHELIJK!!! dat doe je toch niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:34

Bah wat vervelend, moet er niet aan denken dat m´n spullen weggehaald worden.
Wat ik nog wel even wil opmerken:
Zonder helers geen stelers.
Dus bedenk je 2x als je een goed merkzadel voor weinig kan kopen.

Kan de eigenaar het niet onder z´n inboedelverzekering laten vallen?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:35

Doet meherinneren dat ik zo'n zadelbeugel met slot ga kopen. banketstaaf is dat zeg, bah.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:42

Dan voel je je banketstaaf, waarom doen ze dat nou zeg?

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:13

Jee, dit is al de zoveelste keer... zometeen is heel bokt z'n spullen kwijt Scheve mond Staan de paardjes op een Stal/Manege? Of is het echt particulier privé-terrein? Onze zadels liggen in een schuur (geen slot of wat...) bij de mensen waar de paarden staan.... Lips are sealed
Ze hebben wel een flinke buit meegenomen zeg! *de gedacht dat deze dieven hier misschien wel op bokt kijken naar goede adressen maakt mij wel bang eigenlijk!*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:25

Sjemig waarom kunnen ze nou niet gewoon van andermans spullen afblijven Boos!

Het is wel echt goed raak de laatste tijd!
Toevallig waren er vanavond 2 onbekenden bij mij op stal, tijdje mee staan praten, waren geinteresseerd in de bouw van de nieuwe hal. Op een gegeven moment vroegen ze ook waar de zadelkamer was, toen rinkelden de alarmbellen wel even bij mij.
Maar het bleek uiteindelijk om iets anders te gaan, telefoonnumers, soort auto etc. van die mensen is allemaal bekend, dit was echt loos alarm.
Maar het zou wel de manier kunnen zijn waarop zoiets gebeurt...

Mijn zadel ligt iig thuis!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:33

Er is nog altijd vraag naar gestolen spullen .
Mijn zadel hangt nu ook op een afsluitbare zadelsteun.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:36

jemig Boos!

heel nederland is straks z'n zadel kwijt Frusty

gelukkig ligt ons zadel thuis
*oliebol misschien zitten de dieven op bokt, en komen ze nu bij mij thuis langs Scheve mond *

ik zit me hier gewoon af te vragen binnen hoeveel weken bij ons in het dorp de maneges of pensionstallen worden beroofd Lips are sealed
tis al een keer hier niet zo ver vandaag gebeurd... (oud-beijerland)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 07:12

Ja, bij ons was het vorig jaar november ook raak. 3 Zadels weg, waarvan 1 van Pinky_Girl en 2 van mij... Toen was ik echt kwaad.
We hebben nu een zwaarder slot op de toegangsdeur en een grote grendel op de achterdeur (daarlangs waren ze binnengekomen). Ook is het toegangshek nu altijd op slot als we zelf niet aanwezig zijn.
Ook mijn westernzadel was weg + mijn dressuurzadel. Van de tweede vond ik het niet zo erg, maar mijn westernzadel had ik nog niet zo lang en dat was echt een goed en redelijk duur zadel... Ik heb wel aangifte gedaan, maar nooit meer iets gehoord. Kan ook haast niet, want die dingen verdwijnen spoorloos...
Geluk bij een ongeluk was wel dat ze de hoofdstellen, tuigen en andere toch waardevolle spullen hadden laten liggen. De schade bleef dus enigszins beperkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 07:31

Het is echt vreselijk Boos! Je kunt wel allemaal voorzorgsmaatregelen gaan treffen maar als ze iets wllen stelen lukt het ze toch wel. En het is toch te gek voor woorden, ze hebben gewoon van je spullen af te blijven!!
Verzekeren is trouwens ook geen optie. ik heb daar wel eens goed naar geinformeerd maar je betaald je scheel en dan is er nog gezeur over het uitkeren en hoe je je zadel achter laat. Het is trietst Boos!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 08:00

Gatver zeg! alles zit hier goed op slot mijn hoofdstellen en zadels zitten in een stevige brandkast.
En Luna is ook aardig waaks.
Maar toch zal blij zijn als de zadelkamer enzo af is dan moeten ze eerst de stallen in dan de zadelkamer in (ook op slot) en dan nog die kast open.
Hoe meer tijd ze nodig hebben hoe beter lijkt me

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 08:12

jeetje ik vind het echt heel naar voor je!!!!!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:17

o wat erg zeg !!!...plaats van dat ze zelfs spullen kopen nee moeten ze het jatten bij andere mensen...en zo'n westernzadel is kei durr .....ik vindt het heel erg voor jullie en de eigenaar

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:28

jeetje echt erg!!! volgens mij kun je zadels tegenwoordig laten chippen ook, misschien een idee. bij ons op de manege wordt ook gejat(zwepen en dat soort kleine dingen
) maar dit is wel veel erger! echt balen dattie niet verzekerd is, het zal wel iets van 3000,- euro waar zijn geweest(schat ik)

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:48

op de vorige manege waar ik stond hadden zadeldieven de halve pensionstal leeggeroofd. Ze wisten ook exact wat ze moesten hebben, allemaal dure dressuurzadels. De goedkopere modellen hadden ze laten hangen Scheve mond Ook daar is het een probleem geweest met de verzekering. Sindsdien neem ik de zadels gewoon mee naar huis, scheelt een hoop gezeur met de verzekering en ik kan ze ook wat beter onderhouden Haha!

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:54

Ja echt triest van die mensen die het verschil tussen mijn en dijn nog steets niet weten. Huilen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 11:14

Jessie88 schreef:
Jee, dit is al de zoveelste keer... zometeen is heel bokt z'n spullen kwijt Scheve mond Staan de paardjes op een Stal/Manege? Of is het echt particulier privé-terrein? Onze zadels liggen in een schuur (geen slot of wat...) bij de mensen waar de paarden staan.... Lips are sealed
Ze hebben wel een flinke buit meegenomen zeg! *de gedacht dat deze dieven hier misschien wel op bokt kijken naar goede adressen maakt mij wel bang eigenlijk!*


de paarden staan met spullen aan de rand van Gerwen (dorpje bij Eindhoven) bij een Antiek winkel helemaal achter aan op het erf
particulier dus