stomme stomme rothorzels!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

stomme stomme rothorzels!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 21:48

het is gewoon kwart voor 10 en ik dacht, nu kan ik onderhand wel gaan longeren&de paarden buitenzetten, ik ben nog geen 10 meter onderweg in de wei en er zwermen 30-40 horzels(dazen/bouwen) om Quentin heen, en dat terwijl hij compleet was ingespoten met vliegenspray en ook al maanden knoflook gevoerd krijgt.....

zo kan ik er toch helemaal nix mee?!?!

over 3 kwartier is het donker....dus ik probeer het zo nog ff, maar ja dan heb ik max. een halfuurtje dat is voor longeren net lang genoeg maar als ik dalijk weer mag rijden met hem....dan heb ik er nix aan, ik haat de zomer!

en dan in het najaar&van de winter is de bak lekker zeiknat of bevroren, of het is al donker als ik uit mn werk thuiskom.....leuk hoor, paarden aan huis hebben Boos!

sorry maar ik moest het ff kwijt!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:14

Ik weet er alles van! Je blijft maar doodslaan en zo. Het rijden schiet ook niet op constant die kop zwaaien wat je um niet kwalijk kan nemen als er horzels op z'n kop zitten! Alleen is het bij jouw wel heel extreem als ik zo hoor

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:15

Ik heb nu veerust en ik moet zeggen, zelfs met alle horzels hier in nh blijft ze bijna horzelvrij

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:11

pfff, hou maar op over die beesten Boos! Ik wordt er ook helemaal gestoord van... Ze zitten altijd alleen om mijn paard heen, de anderen hebben misschien 2 bultjes, en Baloe zn hele hals zat er vandaag weer vol mee.
Renske, het zit je allemaal niet mee he Ach gut
sterkte....

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:16

Ik heb op de site van www.allesvoormijnpaard.nl iets nieuws gezien tegen horzels. Of het echt werkt weet ik niet.. want wij hebben tot nog toe hier aan zee weinig last ervan. Wie weet is het wat.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 23:30

zo ik ben weer afgekoeld Knipoog

was ff helemaal gefrustreerd
zie ook dit topic(altijd zijn ze kreupel....of ja vaak, te vaak!)http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=134060

maar heb van 22.15-22.35 gelongeerd, en nog zaten er een paar, maar het was wel te doen, en daarna was het donker....nu staan ze ff in de wei, en maar hopen dat Quentin zichzelf nu verder heel laat, want 1 dikke knie is al genoeg!
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 07-07-03 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 23:32

veerust ga ik ook maar eens halen, hoor er goede verhalen over!

heeft de boerenbond dat ook?ruitersport zaken hebben het iig niet, maar de boerenbond hoop ik van wel(is dichtbij)
maar in brabant, vlak bij de bossen&het water, het stikt er echt van!zelfs in het dorp zelf wordt je nog gestoken, kan je nagaan hoe het in de wei is....

nog 2 maandjes en ze zijn weer zo goed als weg!gelukkig!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:41

Atex Daas Spray, dat is dat nieuwe middel! Werkt SUPER!!! Echt heel erg fijn, het stinkt ook gigantisch, dus het ruikt niet lkkr naar citroenella ofzo... Atex Daas Spray kun je van een grote afstand al ruiken ==> Echt een aanradertje dus... Je moet wel flink wat spuiten, zodat je paard helemaal van top tot teen stinkt.
Ik gebruik die spray al een tijdje, maar vandaag was het op en ik heb toch in het bos gereden (met HEEEEEEEEEEL veel dazen om me heen). Ik heb met die spray nog wel een beetje last van dazen om me heen, maar niet meer zo extreem en ze steken ook niet.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:45

Owja, ik heb trouwens nog een vraagje (voor de dazenkenner Tong uitsteken)... Wij hebben 2 lichtbruine paardjes en 1 zwarte.... De lichtbruine paarden hebben bijna geen last van dazen, maar ze zwarte zit helemaal onder, echt zielig! Scheve mond Weet iemand hoe dat misschien komt? Trekt zwart aan ofzo? Mja, het is iig erg frustrerend om tijdens het rijden telkens maar weer die beesten dood te slaan...bleehgg

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 00:10

Renske- bespaar je de moeite van veerust kopen. het helpt hier in brabant echt heel weinig. Wij hebben hier veels te veel horzels en Veerust werkt niet zolang dat je ermee kunt trainen. zodra het paard maar enigzins warmwordt/ gaat zweten werkt veerust al niet meer aangezien het niet op olie basis is. dan werkt phaser van neovet wat beter want die werkt nog ff door als ze gaan zweten, iig heeft ynskje er dan minder last van.
Ons VA komt vd week en had beloofd wat spul mee te brengen dat alleen via een VA te verkrijgen is. Als het werkt dan zal ik het aan je doorgeven.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 00:11

Ga ik denk ik de Atex daazen spray bestellen, ook al is het achterlijk duur. Bijna alle andere middelen zijn tegen VLIEGEN, en daar trekken de daazen zich niets van aan. Voor m'n Veluwe Trail avontuur wil ik wel lekker rustig kunnen rijden...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:16

Ik heb gisteren les gehad in een binnenbak en ik heb er zeker een stuk of 8 doodgeslagen en ben zelf minimaal 2 keer gestoken. Erg fijn maar niet heus. Ik kan me ook echt niet concentreren als er 1 om me heen vliegt. Bah!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 10:37

ja ik ken het, zelfs in binnenbakken zitten ze hier! kan je nagaan hoe het hier in een buitenbak is

die beesten zijn echt nutteloos&irritant.....en echt nix helpt er echt goed tegen!ja veel dingen werken eventjes, t enige wat helpt is 's nachts rijden, maar ja dan moet dat natuurlijk wel kunnen he!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:42

Vreselijk idd, pokkebeesten zijn het, toen we gisteren aan het afzadelen waren, heb ik er ook een stuk of 10 doodgeslagen..gek wordt je ervan, en die arme pony's ook..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:43

Ik gebruik sinds kort VliegVrij van Sectolin. Vreselijk duur (€ 21.95) per fles, maar geheid dat hiermee (en hier zitten écht veel dazen) geen dazen meer op je paard gaan zitten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 10:54

vliegvrij, in die gele spuitbus, die heb ik ook, hij helpt wel, maar niet genoeg om hier te kunnen rijden, ja als je heel hard gaat, maar rustig drafje&stap is niet te doen helaas....
maar nu krijgen ze knoflook en heb ik vliegvrij niet meer geprobeerd, misschien dat die 2 dingen samen wel ideaal zijn!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:21

Ik heb gister zelf een middeltje gemaakt Tong uitsteken Onze spray was dus op en ik zat te denken aan iets met knoflook. Wij hebben knoflooksnippers voor de paarden om door het voer te doen (maar dat eten ze niet). Ik heb die knoflooksnippers gemaald tot (bijna) poedervorm en toen water erbij gegooit, ff in laten trekken en daarna afgegoten... dan krijg je vies, stinkend knoflookwater. Ik heb ook nog wat kruidnagels gemaald en erbij gegooid en nou stinkt het echt heeeeel erg!!! Ik ben benieuwd of het werkt, dat zal ik nog wel ff laten weten Knipoog
By the way, je moet het allemaal wel heel erg goed filteren, met bijv. een koffiefilter... en let op je handen.... mijn handen stinken nu nog Misselijk
Groetjes Jessie

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:29

ik sla der altijd wel 10 kapot als ik bij de paarden ben Extreme duivel Extreme duivel

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:19

Nikolai staat aan zee en we hebben hier weinig last van die pokkebeesten (thank god ). Nou is zijn baasje dit weekend met hem naar Loon op Zand geweest en hij zit helemaal onder de bulten... Echt wat een verschil tussen daar en hier! Frusty
Ik heb echt met jullie te doen...

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:41

Jeetje als ik dit hoor ben ik blij dat donni er eigenlijk bijna geen last van heeft.Ik moet eerlijk zijn dat ik helemaal geen vliegen spray gebruik.als ze naa het rijden bezweet ik spuit ik der af en laat ik der in de bak rollen meestal heeft ze dan een paa horzels ofsow en vliegen eigenlijk ook niet.Nou wat heft donni een geluk!Veel succes verder

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:44

Ikmoet zeggen dat wij erg geluk hebben aan deze kant van Nederland want wij hebben hier niet zo last van die rotbeesten ze zijn er wel maar ik heb er echt pas 1 gezien dit jaar wat een geluksvogels zijn wijhe!!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:22

Ik heb nog trauma's van die beesten uit de tijd dat ik in Brabant werkte. Lekker hoor de hele zomer in de binnenbak rijden. En dan moest ik ook nog eens heel hard naar mijn kamer rennen want zelfs dan kwamen ze achter me aan. (niet als ik weer gedouched had)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 14:52

haha heel herkenbaat!lekker zweten in de binnenbak, en dan daarna als je buitenkomt zelf aangevallen worden door die beesten!

hier zitten zezelfs op de honden als je met ze door het dorp loopt, naar t bos gaan we al nieteens meer met de honden, want dan zie je meer horzels dan hond....

en t lijkt wel of die beesten steeds later nog actief zijn, tegen 10 uur 's avonds zitten ze er nog volop! en 's ochtends vanaf 9 uur zijn ze er ook....

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:28

er is gewoon geen middeltje dat tegen hhorzels werkt en dan heb je nog van di verveldende blinde muggen die okmij lekprikken(en ik ben allergisch)

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:34

Jessie88 schreef:
Ik heb gister zelf een middeltje gemaakt Tong uitsteken Onze spray was dus op en ik zat te denken aan iets met knoflook. Wij hebben knoflooksnippers voor de paarden om door het voer te doen (maar dat eten ze niet). Ik heb die knoflooksnippers gemaald tot (bijna) poedervorm en toen water erbij gegooit, ff in laten trekken en daarna afgegoten... dan krijg je vies, stinkend knoflookwater. Ik heb ook nog wat kruidnagels gemaald en erbij gegooid en nou stinkt het echt heeeeel erg!!! Ik ben benieuwd of het werkt, dat zal ik nog wel ff laten weten Knipoog
By the way, je moet het allemaal wel heel erg goed filteren, met bijv. een koffiefilter... en let op je handen.... mijn handen stinken nu nog Misselijk
Groetjes Jessie

en? werkt t????