Darmorah aan gevallen door kudde honden.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:56

In dit soort gevallen (als de hond meer doet als op een afstandje blaffen) zou ik geen enkele schroom hebben om het beest een goede mep met een zweep te verkopen. Dat in het kader van 'voor z'n eigen veiligheid' want als m'n paard trapt is de hond plat, van mijn mep heeft 'ie alleen maar een beetje pijn en een flinke schrik.


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:30

pinopaard schreef:
Waar ik dus aan twijfelde of je zo'n 'onschuldige' hond nou een trap of mep mag geven in dit soort situaties.


Zie het als bescherming van de hond. Want als hij doorgaat kan je paard hem elk moment een dreun geven (en als hij dat niet doet zou hij dat MOETEN doen, en je moet in zo'n geval volhouden tegen de eigenaar v/d honden dat je paard eerder naar honden heeft getrapt) en reken maar dat een haal van een paardenhoef veel harder aankomt als een zwiep met een zweep tegen z'n romp.
Jou paard voelt zich bedreigt en heeft het volste recht van zich af te slaan. Dat het een doetje is die dat niet doet, dat is een ander verhaal Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:59

Lenn schreef:
Citaat:
Jou paard voelt zich bedreigt en heeft het volste recht van zich af te slaan. Dat het een doetje is die dat niet doet, dat is een ander verhaal

Nou ik denk dat het niet echt natuurlijk is voor een paard om terug te slaan, eerder om te vluchten?


Maar als hij niet kan vluchten zal hij zich moeten verdedigen. Het ene paard doet dat nou eenmaal vlotter als het andere. Mijn vorige paard 'verdedigde' zichzelf eens tegen een auto die er veel te dicht achter reed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, ikkedus, LuffB, miicchhellee, Miran en 31 bezoekers