ik wordt er zo moe van!altijd hebben ze wel iets!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

ik wordt er zo moe van!altijd hebben ze wel iets!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 21:01

ik heb het he-le-maal gehad met mn paarden!! ze kunnen er zelf nix aan doen, dat weet ik, maar ik wordt er zo moe van!

destiny die is al afgeschreven, daar heb ik inmiddels en klein beetje vredemee, zolang ze zonder pijn in de wei kan staan mag ze blijven
(2x spat, HKO en nu weer kreupel/onregelmatig LA maar geenoorzaak te vinden en paar keerkoliek maar dat kan altijd gebeuren)

Quentin heb ik nu 4 jaar, wile met hem in de sport bereiken wat me met destiny ivm haar kreupelheden niet is gelukt...kocht hem als 5,5 jarige die M-klaar was, en ook 1x M was gestart als ik me niet vergis

eerste jaar nooit kreupel, wel altijd met hem aan t vechten, maar daar kwamen we wel uit

toen bego ie lekker te lopen, we waren inmiddels M1+wp(B begonnen alles uitgereden tot max. aantal wp's)
meneer vond het nodig om tegen de muur te slaan met voeren en zo RA een mega dik spronggewricht te krijge en kreupel te worden, 2 weken boxrust maar bleef onregelmatig, paar keer onderzocht, toch maar kgaan rijden en hij liep weer lekker, maar begon weer lekker te staken want hij vindt rust leuker dan moeten werken

ook daar kwamen we weer doorheen, en we waren M2 klaar en zouden dat gaan starten, ineens is ie LA onregelmatig, niet duidelijk, maar wordt wel regelmatig ff beperkt in zn beweging

nix te vinden, paar x uitgebreid onderzocht, geen oorzaak, middeltje voor betere signaal overdracht&soepelre spieren enz gehad, en weer op gaan bouwen, liep weer goed, maar weet staken staken en nog eens staken

inmiddels M2+wp, hij is weer afwisselend RA en LA beetje beperkt, iets trager achterbeen, veel gelongeerd, balkjes gedraafd enz, loopt weer goed, klapt achterover in de weil niet meer naar beneden te rijden, veel longeren, gaat eindelijk weer iets beter, gaat vechten in de wei, weer last van zn rug, fysio erbij, zit compleet vast! zowel zn schouders, als zn rug van z schoft tot aan zn achterhand, en zn hals vlak achter zn oren zit ook iets niet helemaal lekker

dus ik zou veel longeren, om hem losser te maken(mag wel wat rijden, maar hij moet losser&soepeler worden, met rijden lukt dat niet) heeft ie vandaag ineens een knie die 2x zo dik is als normaal.....en ja hoor...kreupel

maar omdat hij zo'n erge mok heeft(is eindelijk bijna over) heeft ie vanmorgen niet in de wei gestaan, want die is modderig, dus wil hem vanavond ff longeren, toch kijken of ie wa beter gaat lopen en knie dunner wordt, maar zelfs om kwart voor 10 's avonds stikt het hier nog van die rothorzels dus kan ik nog niet longeren, we werden beiden helemaal lekgestoken toen we naar de bal liepen....


ik heb het zoooooooo gehad met mn paarden!
en dan te bedenken dat er een 18 jarig Z-paard hier al 2 jaar nix staat te doen, dus geen spieren&geen conditie meer, wel veel vet, maar verder kernsgezond, dat is ook frustrerend!!

heb nog een 4 jarig bijrijdpaard die ik vorig jaar zelf in heb gereden, maar bij hun stkt het ook van de horzels dus rijden schiet daarnu ook ff niet op

hoe kan ik op deze manier nou ooit iets bereiken!ik wil helemaal niet snel snel naar de Z, maar ik wil wel graag gewoon lekker kunnen blijven rijden, is dt nou echt teveel gevraagd?!

denk er ivm de horzels, en een natte/bevroren bak in het najaar/de winter, zelfs aan om hem maar op een pensionstal neer te zetten....kan ik iig heel t jaar door blijven rijden(als ie niet kreupel is, of koliek heeft wat ie ook 1x per maand heeft....)maar ja dat mag niet van mn ouders, ant we hebben hier niet voor nix onze stallen zeggen ze, dat is ook zo, maar dan moet je wel kunnen rijden aan huis en dat is hier blijkbaar onmogelijk!!!

pff zo ben nu mn frustraties beetje kwijt, t is 10 uur ik ga ns kijken of die horzels al weg zijn, want dalijk is het donker(ik zeur pas 4 jaar om verlichting bij de bak.....en sinds mn moeder n paard heeft zou het er eindelijk komen toen ze in zag dat t wel handig was, maar nu rijdt ze nooit meer en komt er ineens ook geen verlichting Boos! )


* heb t ff doorgelezen, wil absoluut niet als een vervelend verwend kind overkomen, maar ik wordt er echt zo moedeloos van....ga nu kijken of de horzels wegzijn....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 22:25

ben weer beetje rustig Knipoog

t paard van mn moeder is inmiddels 18 en heeft geen conditie en ze vind dat t paard te oud is om weer terug op conditie te worden gebracht....

en ik ben ook heel blij met Quentin&destiny, alleen heb ik er op dit moment zo weinig aan....maar ja heb hem gelongeerd en hij loopt niet heel erg kreupel en zn knie is alweer wat dunner

die stal wil geen paarden van buitenaf op hun terrein hebben ivm eventuele ziektes etc, staan ook vaak paarden die naar amerika enz gaan, en die mogen dus niet ziek worden!

denk dat hij de allerergste wintermaanden toch naar een pensionstal gaat, en ik heb net alweer ff gezeurt om verlichting, heb al aangeboden het zelf compleet te betalen, toen begonnen ze over bestemmingsplan en toestemming van de gemeente enz, maar nu hebben ze het nog ff een weekje druk met voorbereidingen voor tuigpaarden concours hier in hoogeloon, daarna ga ik er ff verder over door, en anders regel ik het zelf wel met de gemeente!

en Q komt er als t goed is wel weer helemaal bovenop, alleen heb ik steeds een kleine vooruitgang en dan weer een mega terugslag...en dt is zo vervelend!

maar ja er zijn genoeg mensen die graag een eigen pony of paard willen hebben, al was het maar een (oud) paardje om mee te wandelen oid dus eigenlijk mag ik niet klagen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 00:34

haha als je je verveelt, er staan r hier een paar die wel aandacht willen hebben Tong uitsteken

tsja die van 18 wordt ouder&blijft langer gezond als die niet zo dik was, en wat conditie had, maar k mag er niet op, en ook niet longeren(die heeft zn rug vastzitten ivm uit t ritme lichtrijden wat mn moeder doet, als ze al rijdt)

maar ja nog ff en ik kan weer volop met Q aan de slag, en desje vindt wandelen kei leuk, alleen moeten er dan geen horzels zitten!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 10:29

Ilindra schreef:
Heb je dat nieuwe spul van Lieve´s Hofman al geprobeerd, Daas Weg (of zoiets).
Misschien helpt dat iets.
Je woonde toch vlak bij een grote springstal, zou je daar niet mogen rijden?


heb t nog niet geprobeerd, zou wel een idee zijn!

die springstal zit hier op nog geen 500 meter afstand, maar willen geen paarden van buitenaf ivm ziektes, eze hebben ook vaak paarden staan die naar amerika enz moeten, en dus absoluut niet ziek mogen worden, dus willen ze zo veel mogelijk alles voorkomen, snap ik opzich wel maar i wel lastig!

maar k heb beetje erge ruzie gehad, gaat al jaren zo, maar tis weer een sontploft, en moet samen met Quentin vertrekken, en destiny mag blijven maar ja wil des&Q niet uit elkaar halen

dus wie weet staan ze dalijk wel samen op een pensionstal ofzo

misschien plaats ik t hele verhaal nog wel ergens, maar kan t nu ff niet aan om heel het verhaal te gaan vertellen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 20:23

hmm er moest staan het is weer eens ontploft

maar als ik alle k*tklusjes doe die er maar te bedenken zijn mag ik blijven, mogen de paardjes blijven en brengt ze me nog naar mn wedstrijd zondag

dus ik heb al heel wat staan schrobben enzo

maar ja wat ze met dr eigen paard doet, bemoei ik me maar geeneens meer mee, maar dat beest komt niet meer met die 2 van mij in de wei!!

en verder loopt Q heel redelijk voor wat ie nu allemaal mankeert op het moment, dus ik ga het zondag gewoon proberen, start zelfs in een Rabobank Talentenrubriek....hoop maar dat ik hoog eindig *LOL*

ach ja iedereen moet zo zn dromen hebben he :p

maar ja zolang het met mn paarden allemaal maar goed gaat, dan maakt het me verder niet zo veel uit wat er allemaal hier thuis gebeurd.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 22:07

thanx!

maar ja ons pap die heeft het nu dus druk met de organisatie van het Tuigpaarden concours van komend weekend, en die is dus niet veel thuis

en als hij wel thuis is, dan is er ineens nix aan de hand!en als ik er dan tegen hem over begin dan zegt ie eigenlijk niet veel, maar ja hij heeft t nu dus echt heel druk, en verder gaat t lichamelijk niet goed met hem en wil ik hem er eigenlijk niet mee lastig vallen, maar als het echt al te erg wordt dan zal ik er echt wel wat van zeggen!

maar ben allang blij dat het met mn paardjes, en dan vooral met Quentin, weer echt de goede kant op gaat! dat maakt heel veel goed!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KaasSouffle_, Lugea, Mark0919, SemrushBot, Slmt9 en 27 bezoekers