Whispering Angel is de naam.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Whispering Angel is de naam.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 23:34

wat heb ik toch een trotse merrie moeder.ze is zo lief voor het veulen.het is haar vierde en je ziet echt dat ze geniet van weer zo'n kleintje.we houden haar mijn vriend zou mij wat aandoen als ik haar zou verkopen.ze is zoals jullie weten zaterdagavond om ongeveer 8uur geboren.mama heeft het helemaal zelf gedaan en ondanks de drukte van de wedstrijd toch ff er snel uitgepoept. er ging namelijk iemand hooi halen in de koeien stal (waar karma staat) en zag dat karma aan het persen was ze had mijn moeder gebeld(ik was me tel vergeten thuis) en iets van 15 min. later lag het veulen al schoon gelikt te worden.een half uurtje later kwamen wij aan gecrost en de hele stal stond al te kijken naar het veulen. Boos! daar was ik niet zo blij mee want ik heb geleerd dat ze de eerste dagen en vooral als het net geboren is rust nodig hebben en niet veel zin in kraamvisite hebben.maar goed karma vond het allemaal geen probleem ze heeft het kleintje geen min. uit het oog gehad en bleef haar maar likken.het duurde meer dan 4 uur voordat de hele nageboorte eruit kwam dus ik had maar de veearts gebeld.hij had meteen een veulen prik gegeven en mijn merrie een prikje om weer weeen op te wekken.zelf moest ik 1 spuitje in haar borst geven om 2 uur 's nacht en om 5 uur 's nacht. moest ik toch de hele nacht blijven....... Gaaaap na anderhalf uur dat het veulen geboren was hebben de eigenaresse van de vader en ik het veulen opgetild om te laten staan en na wat vallen en opstaan(dat staan hielt ze best lang vol) kon ze erg snel uit zich zelf staan.de nageboorte is pas om 6uur 's ochtend af gekomen.het laatste gedeelte hing nog uit haar doos want er was een deel afgescheurd.het veulen had ook erg snel honger.....ze bleef maar aan mijn vinger zuigen toen het net 3 kwartier oud was maar we hadden der ff geholpen met het drinken en dat gaat nu automatische.....(ze drinkt erg goed/veel ) rond 4uur 's nachts had ik ook meteen het halstertje om gepast .......nou net alsof ze het al jaren om had.ze vind het ook geen probleem met op of afdoen.ze is super lief.vind kroelen aan haar hals erg lekker en kon vanaf die nacht overal aangeraakt worden.en heeft sinds gister het bokken(kont beetje omhoog) uitgevonden zoals bijna ieder veulen als je op haar kontje drukt.ze zijn gisteravond voor het eerst buiten weest en als het veulen 50 cm van karma vandaan staat word er al geroepen van "bij mij blijven" zo lief ze hinnekte de eerste avond ook al erg veel na elkaar vooral als de kleine ging liggen slapen.en vandaag op de wei had ze het draven en galoperen ontdekt.iemand zei dat veulens vaak de eerste paar dagen alleen kunnen stappen en galoperen maar ze heeft een leuk drafje Pling nu is karma heel erg beschermend er mag geen enkel paard naar haar kind kijken.echte moeder liefde dus.ze heeft gister per ongeluk op angel haar staart gestaan omdat ze paarden hoorde buiten waarvan ze dacht dat ze te dicht bij kwamen.het was wel voor 2 sec. maar ik schrok me rot!!! Ach gut zo'n veulen kan best veel hebben zeg.vanaf wanneer is eigenlijk het beste om veulen brokje te geven?? ik vind het erg jammer dat ik de foto's niet op de pc kan zetten want ik wil jullie zo graag mijn kind laten zien. Tong uitsteken wat ben ik toch gelukkig met de kleine!!!!!!! Lovers

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:41

Fijn te horen dat het zo goed gaat. Tong uitsteken
Met mams toch ook alles inorde gezien de nageboorte er zo lang op bleef?

Vanaf de moment dat je veulen (flink) mee eet van de brokken van mams kan je beginnen met z'n eigen brokjes te geven.
Hoogstwaarschijnlijk moet je optewel een speciale veulenvoerbak kopen zodat mams niet mee kan eten, en anders moet je er een hele tijd bij blijven.
Merries zijn namelijk gek van de brokken van hun veulen, die vreten ze liever dan die van zichzelf (en het ligt niet aan de soort brokken, tgaat hun er maar gewoon om dat het brok van een "ander" is Haha!)

En schaf jezelf eens een scanner aan, ik ben nou toch wel benieuwd naar foto's van je kind *LOL*

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 23:51

ok tanx. en ja alles gaat toppie met mams.ze staat er bij als of er nooit iets gebeurd is en dat ze het veulen altijd al gehad heeft.de veearts had alles nog eens nagekeken de nageboorte enzo en dat was in orde.weet iemand toevallig wanneer een merrie nou gespoeld moet worden???ik had zoiets gehoord namelijk. en tsja.....scanner.....ik moet ff wachten totdat er internet op mijn vriend zijn pc is deze computer is namelijk te oud om de digi op aan te sluiten.nog ff geduld aub....