Mensen uit Twente...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Mensen uit Twente...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 20:56

Ik vroeg me af waar de bokkers uit Twente allemaal hebben gereden of rijden. Welke manege's enzo?

Groetjes Linda

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:20

ik heb op het roessing gereden, en verder hou ik het bijvmn eigen paardje Haha!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:40

hoi hoi manege slangenbeek is heel leuk

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:43

toen ik in Borne op vakantie was, reed ik altijd op 't Lutke Hulscher in Zenderen... ik heb gehoord dat de manege nu weg is en dat er een hotel ofzo is...

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 11:16

machie schreef:
ik heb op het roessing gereden, en verder hou ik het bijvmn eigen paardje Haha!


Ik heb altijd gedacht dat dat een 'gehandicapte' manege was Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:23

als ik door zenderen rij, dan zie ik altijd een manege aan de rechterkant, in de buurt van een klooster. Er staan huifkarren en ik heb er 1x fjorden zien staan. MAar er staan meestal geen paarden buiten en ik zie er nooit iemand rijden.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:29

Dat is Lutke Hulscher Desiree Lachen
En het is inderdaad geen manege meer, ze doen nu alleen nog maar huifkartochten en er zit een restaurant in geloof ik.

Zelf heb ik gereden bij de Horstlinde, van der Zande/Pentrop, Hoefslag en nu gelukkig alweer een paar jaar m'n eigen paardje Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:34

mensen die Lutke Hulscher kennen: Weten jullie wat er met MOZART is gebeurd? Waar hij nu staat? Foto is op te vragen... iig is Mozart een Schimmeltje, stevig, chique hoofdje en goed snel... als je zei "Mozart Attack!!" ging hij in vliegende rengalop...

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:42

Eerst een jaartje bij een particulier gelesd, toen bij manege Brilman in Losser, daarna weer bij een particulier gelesd. Van de laatste krijg ik nog steeds les alleen niet meer met de hare maar met mijn eigen paardje.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:51

in Ootmarsum is geloof ik ook een manege. Er staan in ieder geval heel veel paarden en er is een binnenbak. En een fantastische omgeving om te rijdne. Ik moet gewoon een keer op lange vakantie gaan naar mijn schoonouders en mijn paarden meenemen en daar ergens neerzetten.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:48

nanka"]
[quote="machie schreef:
ik heb op het roessing gereden, en verder hou ik het bijvmn eigen paardje Haha!


Ik heb altijd gedacht dat dat een 'gehandicapte' manege was Verward
[/quote]

klopt, maar ook voor gewone ruiters hoor Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:55

Ben ooit begonnen bij Roodenburg in Delden. Daarna paarden voor een boer gereden. Daarna gestopt. 20 jaar later weer begonnen. Op een paard van iemand uit Buurse. Dat paard heb ik gekocht. Op Slangenbeek gestaan in Hengelo (druk, meestal gezellig, maar geen wei). Vanwege gebrek aan wei mijn paard naar vriendin in Duitsland verhuisd. Sta nu twee maanden in De Lutte (wei, leuke mensen, goede stallen en dichterbij huis).

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:59

Ben door Anya besmet met het paardenvirus en hierdoor op 38-jarige leeftijd begonnen met paardrijden. Ik ben begonnen met lessen op manege het Hulsbeek. Na een half jaartje heb ik Seven gekocht. Samen met Anya op Slangenbeek gestaan, naar Duitsland en nu staan we in De Lutte.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 15:21

Ik heb nu al een paar keer Manege Slangenbeek voorbij zien komen. Waar is dat?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:44

Slangenbeek ligt in de wijk Vossenbelt in Hengelo. Als je van Borne naar Hengelo rijdt bij de rotonde voor Hengelo linksaf...De weg al maar volgen, langs de woonwijk daar, dan kom je vanzelf bij Slangenbeek. Grote manege, twee overdekte binnenbakken (eentje supergroot en een kleinere). Veel pensionklanten, manegelessen en drie residerende rijverenigingen. Voordeel: redelijk hechte groep (wel de voorkomende ruzies van mensen die in een grotere groep staan), wedstijden aan huis, ruimte voor rijden in de drie bakken. Nadeel: geen weidegang, bij wedstrijden moet je wachten met rijden tot de wedstrijden klaar zijn en je staat wel vaak te wachten op een kruiwagen o.i.d. Het belangrijkste nadeel vind ik zelf geen weidegang. Daarom ben ik weggegaan.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:50

ik ben begonnen bij manege rootveld in het nijreesbos (die bestaat nu niet meer) toen ben ik bij stal frielink in almelo gaan rijden, maar die eigenaar is overleden en is de manege nu een pensionstal geworden. toen heb ik bij manege 'n molnbelt gereden in het hoxe hexel... daar ben ik zo'n 3 jaar terug gestopt en sindsdien alleen bijrijdpaardjes e.d. gehad met privelessen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 18:03

Ik heb op manege de Horstlinde gereden (in Enschede), heb paarden gereden die op pension stonden op manege het Rutbeek (Enschede), heb met mijn verzorgpony les gehad op manege Slangenbeek (Hengelo, erg leuk!) en ik ben 3 keer op ponykamp geweest bij Erve Meenderinkboer (Markelo), waaronder 1 week terug, samen met mijn verzorgpony. Nu rijd ik mijn verzorgpony gewoon thuis, maar waarschijnlijk ga ik in het winterseizoen weer lessen bij Slangenbeek. Lachen

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 18:09

Ik ben begonnen op Manege de Hoefslag...erg slechte manege...Daarna ben ik naar de Horslinde gegaan daar kwam ik bij Marije in de les Haha! was altijd very gezellig..Daarna ben ik een paar keer met haar meegeweest naar het Rutbeek, ik vond het op de Horstlinde niet zo heel leuk meer want de lessen werden erg saai, ik vond het zo'n leuke manege dat ik samen met mijn ouders heb beslist dat ik daar wilde gaan rijden Haha!. Nog steeds erg blij mee!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 18:13

En je bent ook een keer samen met mij op ponykamp geweest bij Erve Meenderinkboer, Eva Knipoog

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 18:15

Marije schreef:
En je bent ook een keer samen met mij op ponykamp geweest bij Erve Meenderinkboer, Eva Knipoog


Ohja!! Haha hoe kon ik dat vergeten Verward Was altijd vet gezellig met zijn allen Haha!:D

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:46

Ik ben begonnen bij Manege Smit in Almelo, zo'n 3 jaar gereden, les gehad van Rens en Bas.
Daarna heb ik bij 'n Molnbelt in Hoge Hexel gereden, ongeveer 2 1/2 jaar geloof ik.
Af en toe huurde ik wel eens een paard bij Marina Kuipers, in Bornerbroek. Heb ook wel eens een pony gehuurd bij Lutke Hulscher.
Ik ben 2 x op ponykamp geweest bij Het Lamoen in Markelo, dat was echt top!
Vanaf mn 15e heb ik alleen op privépaarden gereden... En nu heb ik Eldientje! Lovers

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 20:08

Wat leuk allemaal om te lezen.
Misschien dat jullie een eerder topic van mij al hadden gelezen dat ik "bang" was geworden om te rijden....
Ik zou een afspraak gaan maken op een manege (Het Rutbeek waarschijnlijk) om weer te proberen... Dit heb ik nog steeds niet gedaan.

Ik wil eigenlijk ook ergens anders op manege's kijken.

Ik denk dat ik maar eens bij Slangenbeek ga kijken.
Hebben die toevallig ook een internet-site?

Groetjes Linda

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:19

Ik woon welliswaar al 10 jaar niet meer in Twente maar blijf diep in mijn hart natuurlijk wel een Tukker... Ik heb jaren gereden bij manege Horstlinde, toen via hun een eigen paard gekocht en stond bij mensen aan huis aan de Vanekerstraat in Enschede. Nog een blauwe maandag bij mijn schoonvader gereden in Losser (geen manege, gewoon prive) voor we gingen verhuizen. De eigenaresse van manege Brilman in Losser is een kennis van mijn schoonouders.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:21

Trouwens, leuke vraag, wie heeft er ook van ong. 1982 tot 1990 bij manege Horstlinde gereden? Misschien kennen wij elkaar wel! Ik heb toen twee paarden gehad, Aranka (niet zo lang) en later Zamora.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:33

nanka schreef:
Wat leuk allemaal om te lezen.
Misschien dat jullie een eerder topic van mij al hadden gelezen dat ik "bang" was geworden om te rijden....


Dat topic heb ik denk ik gemist...Hoezo ben je bang van rijden dan?